Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede størrelse
Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-02-04 22:25

Hej

Hvordan beskærer jeg nemmest mine digitale billeder som jeg vil have
på papir om til 10*15 cm inden jeg sender dem afsted til kopiering?
Jeg vil helst selv bestemme hvordan de skal beskæres. Har Paint Shop
Pro 8 og Adobe Photshop Elements 2

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : fam. Ager

Dato : 20-02-04 22:35

hej

jeg ved ikke om photoshop-elements indeholde denne mulighed,som photoshop cs
har..
Det såkaldte crop-værktøj..

men kig på denne side.
http://www.hertz-ladiges.com/galphoto/ps/crop/cropdk.html

torben

---
T-man

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 20-02-04 22:45

tjek JPEGcrops på:

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Virkelig nemt at bruge...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-02-04 22:56

On Fri, 20 Feb 2004 22:44:49 +0100, "René Ernst Nielsen"
<virkerikke@nospam.nej> wrote:

>tjek JPEGcrops på:
>
>http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/
>
>Virkelig nemt at bruge...

Ser god ud - den vil jeg lige prøve også.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-02-04 22:55

On Fri, 20 Feb 2004 22:35:03 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>hej
>
>jeg ved ikke om photoshop-elements indeholde denne mulighed,som photoshop cs
> [...]

Det var bare super... Hvor stor opløsning skal der bruges? Og har du
også et godt forslag til en online butik der kan kopiere billederne...
Er lidt ny i det her

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : fam. Ager

Dato : 21-02-04 07:02

hej

hvis du lader være med at skrive noget,altså bare sletter det der står.Så
går det ikke galt, også skriver programmet noget selv..
torben

'

> Det var bare super... Hvor stor opløsning skal der bruges? Og har du
> også et godt forslag til en online butik der kan kopiere billederne...
> [...]

---
T-man

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-04 10:06

On 2004-02-20, Jesper Hansen <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> wrote:

> Det var bare super... Hvor stor opløsning skal der bruges? Og har du
> også et godt forslag til en online butik der kan kopiere billederne...
> Er lidt ny i det her

Bilka / Føtex kan.
Og jeg bruger pixum.de - sålænge dit billede ikke er mere ude
af propoertioner end 16:9, så beskærer de det ikke, men tilpasser
printet til billedet.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-02-04 12:07

On Sat, 21 Feb 2004 09:06:23 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

>Og jeg bruger pixum.de - sålænge dit billede ikke er mere ude
>af propoertioner end 16:9, så beskærer de det ikke, men tilpasser
>printet til billedet.

Hvad koster billederne der - jeg kan ikke se nogen prosliste...? Nu
er tysk heller ikke lige mit speciale.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-02-04 12:41

On 2004-02-22, Jesper Hansen <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> wrote:

> Hvad koster billederne der - jeg kan ikke se nogen prosliste...? Nu
> er tysk heller ikke lige mit speciale.

På forsiden kan du vælge at få det på tysk, engelsk, hollandsk eller
fransk nederst til højre.

Nederst er der så en der hedder pricing. Og herefter pricelist
(hvis du ikke skal have priserne på deres specialprodukter som
t-shirt, kaffekrus, kasketter, bamser, musemåtter, puslespil etc).

Deres priser er:
The 9cm format for only 0.15 euro
The 10cm format for only 0.20 euro
The 13cm format for only 0.35 euro
The 20cm format for only 1.45 euro
30 cm koster 5,95 Euro.

Og 20x30 for ca. 10 kr er ret billigt.

3 Euro porto, dog kun 2 euro hvis du bestiller for over 20 euro.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-02-04 21:44

On Sun, 22 Feb 2004 11:41:28 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

>På forsiden kan du vælge at få det på tysk, engelsk, hollandsk eller
>fransk nederst til højre.

Tak for det - havde ikke set man kunne vælge engelsk Det gør jo
livet en del lettere...

Med venlig hilsen
Jesper Hansen