Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital "fremkaldelse"
Fra : JS

Dato : 20-02-04 09:56

Foranlediget af ovenstpende artikel kunne jeg tænke mig at høre folks
erfaringer med Japan Photo ifm udprintning af digitale billeder. Er de gode
eller blot billige?

Fra : Jensb

Dato : 20-02-04 12:26

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Foranlediget af ovenstpende artikel kunne jeg tænke mig at høre folks
> erfaringer med Japan Photo ifm udprintning af digitale billeder. Er de
gode
> eller blot billige?

Tja, det er jo endnu en af den slags tests som man ikke kan bruge til noget
som helst, da de helt undlader at nævne hvordan priserne fremkommer. Af og
til burde aviser s'gu lade være med at bringe den slags useriøse
ufuldstændige tests. Ja, det er måske rigtigt at Japan er billigst hvis man
skal have fremkaldt 5 billeder. Men hvad nu hvis det er 50 billeder? Når man
laver sådan en artikel, så synes jeg at man samtidig burde lave en oversigt
med priserne, så folk kan se opstartsgebyr og stkpris, da resultatet af
testen jo ellers udelukkende giver mening, hvis man skal have fremkaldt lige
netop 5 billeder.

Ifølge Japanphotos hjemmeside er prisen 2,50 kr pr billede og 0 kr i
opstart. (dvs. i testen er det altså også en tilbudspris som er brugt, da de
har givet 10 kr. for 5 billeder). Sidst jeg fik fremkaldt hos Bingo Foto
gav jeg kun 1 kr pr billede, og så 10 eller 20 kr i opstart. Men det betyder
jo så også at det ikke er ret mange billeder man skal have fremkaldt, før
Bingo bliver billigere end Japan.

Nå, men jeg har ikke prøvet Japan Photo, så jeg kan egentlig ikke svare på
dit spørgsmål.

Jens

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-02-04 12:28

"Jensb" <no@spam.tak> wrote in

> [...]
> noget som helst, da de helt undlader at nævne hvordan priserne
> fremkommer. Af og til burde aviser s'gu lade være med at bringe den slags

Jeg er enig, Jens. Bortset fra det, så er det Forbrugernes Hus der har lavet
testen, men det bliver det jo ikke bedre af.

http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/19022004/2/

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Jensb

Dato : 21-02-04 00:50

> Jeg er enig, Jens. Bortset fra det, så er det Forbrugernes Hus der har
lavet
> testen, men det bliver det jo ikke bedre af.
>
> http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/19022004/2/

Ja ok, det er jo sjovt at se at testen i virkeligheden indeholder de
informationer jeg efterspørger. Så er det altså bare journalisterne der er
dårlige til at udvælge de relevante dele af testen, men istedet kun bringer
et lille udpluk som giver et misvisende billede.

Jens