Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
På ferie med digitalkamera
Fra : Kasper Møller

Dato : 20-02-04 07:15

Hejsa.

Jeg skal en tur til Thailand i min ferie og har tænkt mig at tage mit
digitalkamera med, da det fylder mindre end det "almindelige" i tasken. Så
er det bare lige at hvis jeg skal tage billeder i bedste kvalitet, så kan
der "kun" være omkring 80 billeder på et 128 mb sd-kort. Jeg vil gerne have
nogle ekstra kort med, så jeg bare kan køre spitfire med kameraet og så
sortere billederne når jeg kommer hjem.
Er der så nogen der ved om man kan spare mange penge ved at købe flash-kort
i Thailand? Ved godt at man kan få stort set alt billigere derude, men er
der så stor forskel at det kan betale sig?

På forhånd tak for hjælpen,
mvh. Kasper

Fra : John Poulsen

Dato : 20-02-04 09:07

Hej Kasper.

Hvis du søger på Google under grupper og søger på denne gruppe:
dk.fritid.foto, vil du kunne finde info om, hvad der kan betale sig.
Søg på Thailand

Hvis jeg ikke husker forkert fra en tidligere tråd er der en af følgende
muligheder mere eller mindre realististiske:

1: Få brændt billeder over på CD'ere - det skulle koste ca. 5 kr.
2: Hvis du ikke er i byområderne, vil en X-Drive II sikkert være en
løsning, ca. 1800,- kr.
Det er en batteridrevet notebookharddisk kombineret med diverse typer
kortlæsere.. Der er indbygget genoploadelig batteri(er), og USB 2 til
PC/MAC.
Jeg har købt den hos hl-tronics.de, men du kan måske finde noget
nemmere/billigere?
Harddiskstørrelse: Bestem selv - prisen bliver derefter.

Mvh.

John

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-02-04 09:54

"Kasper Møller" <kbmpost[nospamforme]@hotmail.com> skrev:

>Hejsa.

Hej Kasper

>Jeg skal en tur til Thailand i min ferie

Heldige asen!

>Er der så nogen der ved om man kan spare mange penge ved at købe flash-kort
>i Thailand?

Det kan man ikke. Priserne er som herhjemme.

>Ved godt at man kan få stort set alt billigere derude

Det er meget stort set. Netop importerede industriprodukter er
gennemgående ikke billigere. Jeg klarede mig fint gennem tre uger med
et 256MB kort, men fik også lige taget en backup på cd undervejs. Så
vidt jeg husker kostede det omkr. 25 kr. De gør det på mange datastuer
hvor der er turister.

God tur! Se evt. min sig.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : max

Dato : 20-02-04 12:27

"Kasper Møller"
> [...]
> i Thailand? Ved godt at man kan få stort set alt billigere derude, men er
> der så stor forskel at det kan betale sig?

Det kan ikke betale sig at købe cf kort der ude.
Der er internet cafeer stort set alle steder og det
er for det meste meget billigt at uploade billeder
eller brænde en CD.
Hvis du er i Bkk, så kig forbi Panthip plaza på
New Phetbury road, der kan du muligvis lave en
fornuftig handel på hardware og software, men det
er ikke alt der er en god handel så kig dig godt for.
-max-

Fra : Christian

Dato : 20-02-04 12:51

On Fri, 20 Feb 2004 07:15:01 +0100, "Kasper Møller"
<kbmpost[nospamforme]@hotmail.com> wrote:

>Er der så nogen der ved om man kan spare mange penge ved at købe flash-kort
>i Thailand?

Nej - som andre skriver er priserne som herhjemme mht flashkort. Jeg
købte et 512 Mb hjemmefra til 1100 og det fik jeg rigelig brug for.

Jeg gjorde det at jeg brændte indholdet over på en CD (det kan man i
de fleste fotohandlere i Thailand) efter ca. en uge.

Bemærk! De er ikke alle lige ferme til det at brænde billeder på en
CD. Da jeg altid går med livrem og seler brændte jeg 2 cd'ere i 2
forskelige butikker. Det var en god ide, for den ene butik havde
udelukkende kopieret "preview" billederne over (dvs de var
ubrugelige).

/Christian

Fra : Kasper Møller

Dato : 20-02-04 16:01

Tak for hjælpen alle sammen, jeg synes løsningen med at få brændt billederne
lyder godt, det fylder jo heller ikke så meget i tasken