Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fra Digital til Fotopapir
Fra : JL med Liftmaster

Dato : 19-02-04 22:13

Det er sikkert et emne som er blevet behandlet flere gange.

men hvordan nemmest og billigt sine digitale billeder over på fotopapir.

Bruger I Bilka; føtex; Coop; merlin, Japanphoto, Photo Care eller noget helt
andet ?

jeg vil gerne høre jeres erfaringer. gerne med begrundelser (og priser)

hilsen JL

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 19-02-04 23:00

JL med Liftmaster wrote:

> Det er sikkert et emne som er blevet behandlet flere gange.

Ja.

> men hvordan nemmest og billigt sine digitale billeder over på
> fotopapir.

Brænd en CD og aflever den i det nærmeste store varehus. Prisen er
givetvis noget i retning af 20,- i opstart + 1 kr/billede i 10x15cm.

Hvis du tænker på selve processen med at få dine billeder konverteret
til et passende format, så må du lige starte med at angive dit
ambitionsniveau: Skal du bare have dem ud på papir eller vil du
bearbejde dem først? Skal de beskæres, farvejusteres, roteres, rettes,
støjdæmpes og generelt nusles om?

> Bruger I Bilka; føtex; Coop; merlin, Japanphoto, Photo Care eller
> noget helt andet ?

Ja.

Folks behov og kvalitetskriterier er forskellige, så der er fortalere
for alle ovenstående. Et ofte nævnt sted er desuden pixum.de.

> jeg vil gerne høre jeres erfaringer. gerne med begrundelser (og
> priser)

Erfaringer kan du få ved at kigge nogen uger tilbage i denne gruppe.
http://groups.google.com er glimrende: Søg i dk.fritid.foto efter
"fremkaldelse" og sorter efter dato. Priser står angivet på de
forskellige firmaers websider.
--
JPEGCrops 0.6.10 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 20-02-04 11:33

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ambitionsniveau: Skal du bare have dem ud på papir eller vil du
> bearbejde dem først? Skal de beskæres, farvejusteres, roteres, rettes,

Til at starte med vil jeg bare have dem ud på papir...

Jeg har fundet ud af det nok er nemmest at beskære billeder, så de passer
til formatet 10*15, og måske fjerne røde øjne, samt uvedkommende genstande i
billedet.
For hvis jeg har lavet billederne i rette format, så bestemmer jeg hvad der
skal med på billedet...

> Folks behov og kvalitetskriterier er forskellige, så der er fortalere
> for alle ovenstående. Et ofte nævnt sted er desuden pixum.de.

Kan du anbefale Pixum ?

Hilsen JL