Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hukommelsesproblemer med Kodak DCS-520
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-02-04 20:38

Hej

Jeg har lige købt mig et Kodak DCS-520, og dertil et 5 GB PCMCIA
hukommelseskort, problemet er bare at kameraet kun understøtter 2 GB kort
(og derfor kun læser mit kort som 2 GB). Jeg har forsøgt mig hos Kodak, men
har ikke fået svar, er der nogen der har en god idé ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Mic Holm

Dato : 19-02-04 21:10

Hvilken version af Firmwaren er der i? - Den seneste er V3.2.3, og kan
downloades paa Kodaks web.

//M

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-02-04 21:21

Hej

Jeg har vers. 3.2.3, det hjælper desværre ikke, kan faktisk ikke rigtig
forstå, hvorfor de har sat et loft over størrelsen af hukommelseskort...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Mic Holm

Dato : 19-02-04 21:29

Jeg tror at der engang (i 1999?) var en 2GB grænse for harddisk størrelser,
pga. noget fikumdik med DOS, eller måske var det FAT16 som ikke kunne gå
over 2Gig? - Dit kamera bruger sikkert et af de filsystemer det ikke kan gå
højere end 2Gig.

Det er vel derfor det findes FAT32?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-02-04 21:39

OK, det kan selvfølgelig være grunden, lidt ærgerligt at den ikke kan klare
hele kortet, men sådan er det jo engang...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-02-04 11:36

Mic Holm wrote:
> [...]
> over 2Gig? - Dit kamera bruger sikkert et af de filsystemer det ikke kan gå

Det er præcis problemet.. det er i øvrigt det samme hvis man har et
digicam der benytter fx. CF-kort som storage, der kan man jo også få
kort i store størrelser nu. Men kameraet skal understøtte fat32 hvis
det skal virke med kortets fulde størrelse.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...