Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon i865 vs. i905D
Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 19-02-04 11:46

Efter diverse anbefalinger, bl.a. fra denne gruppe, har jeg set mig
lidt lun på Canons fotoprintere og har specielt kigget på i865 og i905D.

Ifølge edbpriser.dk er der ca. 5-700 kr forskel, hvilket jo ikke er
alverden hvis ellers der er en kvalitetsforskel.

Jeg er dog lidt bange for at prisforskellen hovedsagligt relaterer sig
til den farveskærm der er på i905D og som jeg *intet* har at bruge til.

Der er godt nok også 6 patroner i i905D mod 5 i i865.

Hvis man udelukkende ser på printkvalitet, er der så grund til at give
lidt mere for i905D?

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-02-04 12:09

"Sten Bæk Sørensen" <sten_@baek-soerensen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ifølge edbpriser.dk er der ca. 5-700 kr forskel, hvilket jo ikke er
> alverden hvis ellers der er en kvalitetsforskel.

Du vil ikke kunne se nogen forskel på rigtigt fotopapir

> Jeg er dog lidt bange for at prisforskellen hovedsagligt relaterer sig
> til den farveskærm der er på i905D og som jeg *intet* har at bruge til.

Rigtigt, men hvis du vil bruge printeren til at printe ud direkte fra et CF
kort så er det da meget smart, så kan man jo se at det er det rigtige
billede man printer.

> Der er godt nok også 6 patroner i i905D mod 5 i i865.

Ja lige en ekstra farve men som sagt hvis du ikke er meget kræsen kan du
ikke se så meget forskel.

> Hvis man udelukkende ser på printkvalitet, er der så grund til at give
> lidt mere for i905D?

ikke efter min mening. 865'eren er de bedste printer under 2000 og 905D er
den dårligste over 2000, sådan kan man også se på det. Men hvis du er kræsen
så er 905D at foretrække men 865 vandt jo også en test i printere så ingen
tvivl du får et hammergodt resultat her.

Mvh
Simon

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 19-02-04 12:47

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> writes:

> Rigtigt, men hvis du vil bruge printeren til at printe ud direkte fra et CF
> kort så er det da meget smart, så kan man jo se at det er det rigtige
> billede man printer.

Enig. Jeg er helt klar over hvor skærmen kan være en fordel. Jeg
arbejder bare overhovedet ikke med at printe direkte fra kamera, så derfor
er det lidt spildt på mig.

> [...]
> så er 905D at foretrække men 865 vandt jo også en test i printere så ingen
> tvivl du får et hammergodt resultat her.

Takker, det var lige det jeg ville høre.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : max

Dato : 19-02-04 12:22

"Sten Bæk Sørensen"
> [...]
>
> Der er godt nok også 6 patroner i i905D mod 5 i i865.
>
> Hvis man udelukkende ser på printkvalitet, er der så grund til at give

Jeg kender ikke de to printere, men det er måske en ide
at tjekke prisen for farve patroner og måske print hastighed.
Jeg her en 4 farve printer og der er ikke nogen der har
klaget over kvaliteten.. Bruger Jessop's high gloss 250/gm
papir det er imo perfekt. -max-