Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe camera raw til PS CS & PS 7
Fra : Mic Holm

Dato : 19-02-04 09:53

Adobes camera raw plugin til Photoshop CS er kommet i en ny version, version
2.1. Den kan downloades her:

http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=2433&fileID=2307

Det fede er, at den ogsaa kan bruges med Photoshop 7, og kan downloades
gratis!

//M

Fra : KNL DtP

Dato : 19-02-04 11:08

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse

> Det fede er, at den ogsaa kan bruges med Photoshop 7, og kan downloades
> gratis!

Skal man hente en anden udgave, for at få det til at funge i PS7? På Adobes
hjemmeside står der nemlig at det er til CS...

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-02-04 13:51

KNL DtP skrev:

> Skal man hente en anden udgave, for at få det til at funge i
> PS7? På Adobes hjemmeside står der nemlig at det er til CS...

Nu har jeg ikke et RAW-billede af prøve af på, så jeg ved ikke om det
fungerer 100% i Photoshop 7, men da det nye plugin bare består af en
plugin-fil (Camera Raw.8BI), så kan denne bare kopieres ind i Photoshop
7s plugin-mappe (Program Files\Adobe\Photoshop 7\Plug-Ins\File Formats).
Så får du i det mindste mulighed for at vælge formatet Camera Raw i
Photoshop 7s Open dialog-boks.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-02-04 14:06

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Nu har jeg ikke et RAW-billede af prøve af på, så jeg ved ikke om det
> fungerer 100% i Photoshop 7,

Det fungerer 0% Photoshop giver en fejlmeddelelse om, at plugin'et ikke
er kompatibelt med version 7, når jeg forsøger at åbne en RAW-fil.

> [...]
> 7s plugin-mappe (Program Files\Adobe\Photoshop 7\Plug-Ins\File Formats).
> Så får du i det mindste mulighed for at vælge formatet Camera Raw i

Ja, men som sagt må der være indbygget en versionstest i selve plugin'et, så
det dutter ikke

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Mic Holm

Dato : 19-02-04 14:10

> Skal man hente en anden udgave, for at få det til at funge i PS7? På
Adobes
> hjemmeside står der nemlig at det er til CS...

Den er til CS og downloaden er der for CS brugere, men den virker ogsaa i
PS7

//M

Fra : Mic Holm

Dato : 19-02-04 14:19

Doh. Jens har ret - det virker ikke. - Jeg havde den i forvejen i min PS7,
og installerede den nye i en anden mappe.

Beklager.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 20-02-04 10:39

> Doh. Jens har ret - det virker ikke. - Jeg havde den i forvejen i min PS7,
> og installerede den nye i en anden mappe.
>
> Beklager.

Tror anyway også man havde fået sjove konflikter med licensen hvis man havde
brugt den til PS7 - men det havde da været cool hvis det virkede :)

Importeren er iøvrigt ganske god.. (i CS)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-02-04 14:34

Jens Bruun skrev:

> Det fungerer 0% Photoshop giver en fejlmeddelelse om, at
> plugin'et ikke er kompatibelt med version 7, når jeg forsøger
> at åbne en RAW-fil.

Ok og tak for info.

--
Hilsen