Foto
IBM760 5420
Teil 3020
HJÆLP - formattering af compactflash kort ~
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 03:03

Kom til at at formatere det i Windows..... nu vil minolta dimage 5 ikke
bruge det. Jeg har prøvet alt hvad gør jeg?

Jeg har prøvet at formatere det i windows på alle mulige måder men intet
virker, det eneste jeg kan bruge det til nu er som en 64 mb diskette med min
kortlæser LOL!

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-02-04 06:55

Jeg har prøvet alt hvad gør jeg?

Hvis du har prøvet alt, er der jo ikke mere at gøre, hvis ikke kan du prøve
at formatere kortet i kameraet...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : John Poulsen

Dato : 19-02-04 09:19

Hej.

Prøv nedenstående i nævnte rækkefølge - ét af tingene /skulle/ da virke
;).

1. Har du prøvet at formattere i kameraet?
2. Formatter igen i Windows - i fat (16)
3. Slet partitionen i Windows og genopret den i fat (16)
4. Prøv Partition Magic eller lign. program til at formattere fat (16),
hvis din Windows ikke kan.

God arbejslyst

John

Fra : claus

Dato : 19-02-04 10:59

"B. G. Jørgensen" <-> wrote in message news:<40341953$0$1662$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> virker, det eneste jeg kan bruge det til nu er som en 64 mb diskette med min

Prøv og formater det i dit kamera hvis det er muligt

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-02-04 11:06

> [...]
>
> Jeg har prøvet at formatere det i windows på alle mulige måder men intet
> virker, det eneste jeg kan bruge det til nu er som en 64 mb diskette med

Formater det i kameraet så virker det.

Mvh
Simon

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 19-02-04 11:09

Jeg har før oplevet, at efter formattering i Windows fungerer det ikke, men
efter ny formattering i kameraet kører det fint igen.
Jeg kender ikke lige dit kamera og tilhørende software i kameraet, men det
er mit gæt, at mere eller mindre alle kameraer kan formattere et kort, så
fat mod, og forsøg !
Mvh Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk

Fra : CMB

Dato : 19-02-04 22:48

Du skal formatere det i dit kamera, hvis dit eget ikke kan så prøv i en
vens kamera.
Tit virker det at formatere det i windows og det er sikekrt også lettere end
i kameraet, men kameraet formatere dem ikke til FAT. Windows kan bare
godt læse dem, så det er sikkert ikke så forskelligt fra FAT, men ikke helt
nøjagtigt.
Derfor skal det gøres i kamera....jeg har nemlig selv prøvet det. Prøvede
windows, DOS pg Partition Magic, men intet virkede.
Så læste jeg et sted om at kamera ikke var FAT, og skulle gøres i kamera og
nu virker det.
Det var dog et memorystick kort.

Venlig hilsen
Søren D

Fra : R.J.S.

Dato : 21-02-04 00:38

> [...]
> virker, det eneste jeg kan bruge det til nu er som en 64 mb diskette med min

Dit kort er formateret forkert. Jeg bruger også CF kort og formaterer
det hvergang i WIN XP, jeg formaterer det i FAT og IKKE i fat32, jeg
har prøvet i fat32 og så virker det ikke i kameraet. Du skal bare
omformatere det selv om det er tomt, så virker det igen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 08:30

> [...]
> har prøvet i fat32 og så virker det ikke i kameraet. Du skal bare
> omformatere det selv om det er tomt, så virker det igen.

Tak for rådet

Har prøvet begge dele, virker ikke.

Kameraet kan ikke forstå det, men windows kan godt. Så nu har jeg bare en 64
mb 'floppy'!

Søgte dybt og bredt på nettet, der er intet at gøre i dette tilfælde. WinXP
formattering = død CF (type I)

Andre kameraer er åbenbart ikke så slemme til at 'miste' et CF kort på den
måde. Nu har jeg heldigvis et bedre kamera så det gør ikke så meget...

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-04 16:20

> [...]
>
> Andre kameraer er åbenbart ikke så slemme til at 'miste' et CF kort på den
> måde. Nu har jeg heldigvis et bedre kamera så det gør ikke så meget...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Du skal formattere kortet i dit kamera under Menuen "Format"!-Fedtmule!))

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 19:36

> WinXP

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>
> Du skal formattere kortet i dit kamera under Menuen
"Format"!-Fedtmule!))

Prøvet det men apparatet nægter, Anders And ;)

Men du har ret, I det hele taget skal man altid formattere kortet i
apparatet, så vidt muligt. Det er muligt at et andet kamera ville være i
stand til det og man så kunne reddet kortet derved. Du må gerne prøve!!!! ;)

Jeg betaler porto hvis du er interesseret i at gøre en gentleman-deed!

For slet ikke at nævne karma!

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-04 19:49

> [...]

> stand til det og man så kunne reddet kortet derved. Du må gerne prøve!!!!
;)

> Jeg betaler porto hvis du er interesseret i at gøre en gentleman-deed!
>
> For slet ikke at nævne karma!

+++++++++++++++++++++++++++
Jeg har kun et Powershot Canon som kan gøre det, ikke et Minolta. Er det
godt nok?
Der kunne jo være noget i vejen med selve kortet. Anyway jeg har lige købt
et sd-kort til konens Minolta. Da jeg formatterede sagde kameraet at den
ikke kunne bruge det!
Så låste jeg kortet med den lille låseknap der er på det. Så sagede kameraet
at kortet var låst!))
Så låste jeg det op-og så virkede det.
Jeg har for øvrigt opdateret Canon Poweshot kameraet med biossoftware fra
nettet-det gik fint.
Gad vide om der er opgrades til dit kamera?
Bare nogle strøtanker.....

Hilsen
A.And

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 20:51

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nettet-det gik fint.
> Gad vide om der er opgrades til dit kamera?

Hmm tak for rådet men kameraet er så gammelt at jeg tror ikke jeg vil rode
med det yderligere. Det er nemlig ikke rigtig mit, men en vens. Jeg skal ud
og lege med mit panasonic :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-04-04 00:20

> [...]
;)

> Jeg betaler porto hvis du er interesseret i at gøre en gentleman-deed!

Jeg kan da godt prøve at formatere det for dig. Jeg har da et Minolta. Så
hvis du har lyst, så kan vi da prøve. Hvor er du fra, jeg bor i 9380
området.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 16:29

> Jeg kan da godt prøve at formatere det for dig. Jeg har da et Minolta.

> hvis du har lyst, så kan vi da prøve. Hvor er du fra, jeg bor i 9380
> området.
>
> M.V.H.....Benny..

Takker nådigst!!

Ak, jeg bor i 3630(Nordsjælland). Men jeg kan spørge min ven om jeg kan låne
det og sende det via posten på eget ansvar.

Lige nu har han kun et 16 mb og det forslår jo ikke, han ærgrer sig stadig!

Hvilken slags minolta har du?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-04-04 16:40

> [...]
> det og sende det via posten på eget ansvar.
>
> Lige nu har han kun et 16 mb og det forslår jo ikke, han ærgrer sig

Hej B G

Mit er et Dimage 7i, det ligner faktisk hans til forveksling, der er vist
ikke meget forskel på det ydre, efter hvad jeg lige kan huske. Men du har
ret, 16 mb holder ikke engang forbi busken udenfor køkkenvinduet. Men
selvfølgelig, man kan jo gå ned i opløsning, så er der da plads til lidt
flere.
Men du kan jo sende din mailadresse til isfugl snabel a hotmail dk. For den
adresse jeg har brugt her, skal du kun sende juks til ...

M.V.H.....Benny..