Et nyt hjem :-(
Fra : AEK

Dato : 13-03-04 11:56

Nu må jeg give op
Tøsen brummer,knurrer og er utilpas ved Oscars tilstedeværelse.
Det er synd, sådan skal det IKKE være.

Hjælp med at finde et skønt hjem til min pige.
Jeg har sendt en mail til vildkat.
Hvis I kender STEDET, hvor Tøsen vil få det som blommen i æg - så sig
endelig til.
Hun er indekat, men elsker at komme ud i sele.

Hun vil være glad for at være alenekat, da hun knytter sig utrolig meget til
sin slave.
Derfor vil det være perfekt, hvis den nye slave går meget hjemme.

Billeder af min skønne tøs, kan ses her :

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=64&folder=845&limit_start=0&limit_user=15

Jeg bor i Esbjerg, og har ingen bil.
Jeg kan kontaktes på mail : hex@esenet.dk

Venlig hilsen,
Anya.

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-03-04 16:14

Søde Anya

Jeg kan ikke hjælpe dig desværre :o/ Har jo 5 pelsknolde nu.
Men håber sådan at du finder et hjem til Tøsen.
Hvor er det synd at de ikke kan sammen mere

Mange knus
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : AEK

Dato : 14-03-04 00:25

Joan Frederiksen wrote:

> Søde Anya
> Jeg kan ikke hjælpe dig desværre :o/ Har jo 5 pelsknolde nu.
> Men håber sådan at du finder et hjem til Tøsen.
> Hvor er det synd at de ikke kan sammen mere

Hej Joan
Ja, det er noget rigtig p..
Jeg mener, at når man har dyr - så skal de have det super godt og nyde
livet.
Der har jo flere gange tidligere været prob. med de to rødder.
Nu er det nok. Så er det bedre, at de bliver skilt ad - og hver især har det
godt.
At det for mig,vil blive et KÆMPE savn, er en helt anden snak.

Håber virkelig, at den rette slave dukker op........

Knus,
Anya.

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 15-03-04 01:48

Hvor længe har det været sådan mellem dine katte? Hvornår begyndte de at
blive uvenner for alvor?
Så længe der kun knurres lidt, er det da fremskridt?

mvh
Gitte

Fra : AEK

Dato : 15-03-04 10:28

Gitte Andreasen wrote:

> Hvor længe har det været sådan mellem dine katte?
> Hvornår begyndte de at blive uvenner for alvor?

Det startede vist første gang for ca. 2 år siden.
Vi har så brugt bl.a Felifriend.
De er så hver gang blevet gode venner,efter noget tid.

Efter deres seneste store tur i december, er det aldrig blevet helt godt
igen.

> Så længe der kun knurres lidt, er det da fremskridt?

Nej, for det plejer de ikke. Samt de leger heller ikke på samme måde
længere.
Så, det er ikke godt mellem dem mere

Jeg må se i øjenene, at de to vil have bedst af at bo hver for sig.

/ Anya.

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 15-03-04 01:51

Har du prøvet at spraye med Felifriend? Det lugter ad H til for os
mennesker, men kan i mange tilfælde berolige kattene. Du skal både
spraye selve kattene (hvis du kan) og de steder, hvor de mest kommer op
at tottes.

Hilsen
Gitte

Fra : Niels Peter

Dato : 15-03-04 07:50

Gitte Andreasen wrote:

> Har du prøvet at spraye med Felifriend? Det lugter ad H til for os
> mennesker,

Nu bliver jeg godt nok nysgerrig: kan du virkelig lugte Felifriend? Jeg
synes slet ikke, det lugter af noget som helst ...

Niels Peter

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 15-03-04 08:59

> Niels Peter skrev:

> Nu bliver jeg godt nok nysgerrig: kan du virkelig lugte Felifriend? Jeg
> synes slet ikke, det lugter af noget som helst ...

Hej Peter

Ja - og i den grad. Det lugter så ringe, at jeg blive nødt til at gå en
tur på en times tid, når jeg har sprayet med det, ellers får jeg det
kvalmende dårligt.
Men hvad gør man ikke for sine kattes skyld - at spraye dagligt med
Felifriend hjalp utrolig meget, da mine katte havde en tur som AEK's
katte.

Mvh
Gitte

Fra : Niels Peter

Dato : 15-03-04 09:17

Gitte Andreasen wrote:

> [...]
> Men hvad gør man ikke for sine kattes skyld - at spraye dagligt med
> Felifriend hjalp utrolig meget, da mine katte havde en tur som AEK's

Nu jeg tænker efter, så er det ikke Felifriend, men Feliway, vi har
brugt her i huset, og der kan jo godt være forskel på de to varianter
Vi har brugt de her Feliway-forstøvere, og de lugter ikke af noget (i
min næse, i hvert fald).

Niels Peter

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-03-04 14:41

In article <4054fdded5ab3@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Gitte Andreasen
<laraKATTE@BAKKElara.dk> wrote:

> [...]
> mennesker, men kan i mange tilfælde berolige kattene. Du skal både
> spraye selve kattene (hvis du kan) og de steder, hvor de mest kommer op

Du mener Feliway, ikke?
Felifriend er ikke til omgivelserne, det er til at gnide på dyrene og
f. eks. dine egne hænder.

Jeg kan også lugte Feliway spray en anelse, ikke noget voldsomt, og
Felifriend kunne jeg også lugte de få gange jeg har prøvet det, dog
uden at få gener som du beskriver. Feliway til stikkontakt kan jeg
derimod ikke lugte, så jeg spekulerer på, om det i virkeligheden er et
drivmiddel i sprayflaskerne, jeg kan lugte?

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 15-03-04 16:36

AEK <2468@jubiimail.dk> wrote:
>Nu må jeg give op

Jag är väldigt ledsen att höra det Det är inte ett lätt beslut att
fatta, men det är säkert det rätta när du nu har försökt med så mycket.
Hoppas verkligen att du hittar ett hem till henne, där hon får det bra!

Trösteknus från Kristina

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : AEK

Dato : 15-03-04 19:48

Kristina R M Weimer wrote:

> [...]
> fatta, men det är säkert det rätta när du nu har försökt med så
> mycket. Hoppas verkligen att du hittar ett hem till henne, där hon

Hej Kristina,

og tak for dine ord.
Det er en skrækkelig beslutning at tage ;-(

Jeg er også nødt til at tage hensyn til Tilde, som bliver påvirket af den
dårlige stemning mellem dem.

Men hvor har jeg tudet over min beslutning, men ved , at det er den rigtige.

Fra : Kate

Dato : 15-03-04 22:06

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Tøsen brummer,knurrer og er utilpas ved Oscars tilstedeværelse.
> Det er synd, sådan skal det IKKE være.

Jeg er ked af at det må ende sådan, Anya, men samtidig tager jeg haten
af for dig at du kan sætte din egen egoisme til side for kattenes
skyld.
Godt nok var det aldrig så galt mellem Johan, Sofie og Oliwer, men ofte
tænkte jeg, specielt i Sofies sidste år, at jeg nok i virkeligheden
skulle ha' set længere end til min egen næsetip og ladt Sofie gå til et
andet hjem. Ofte har jeg tænkt at hun ikke havde de
udfoldelsesmuligheder som hun burde ha' haft. Specielt nu hvor jeg har
disse 4 som faktisk fungerer godt sammen, kan jeg se at Sofie nok ikke
havde det så godt som jeg troede. Du ved bagklogskabens ulideligt klare
lys

Jeg håber at du hurtigt kan finde det helt rigtige hjem til Tøsen. Bare
se hvor godt det er gået for andre af gruppens katte, jeg nævner lige
de to som jeg kan komme på, nemlig Fie som byttede hjem med Leo og
Svedsken som blev eneherskerinde og skiftede navn. Hende har jeg mødt
og hun virkede som om hun trivedes rigtigt godt.

Pøj pøj med jagten.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : dpl

Dato : 16-03-04 18:10

Kate wrote:

> [...]
> de to som jeg kan komme på, nemlig Fie som byttede hjem med Leo og
> Svedsken som blev eneherskerinde og skiftede navn.

Hejsa!
Ja, her må jeg lige "falde ind"... har nemlig netop hørt fra Fie og
hendes nye hjem, og hun stortrives som lejlighedskat uden andre
hunkatte, så det var den helt rigtige beslutning, selv om jeg nok havde
mindst lige så svært ved at tage den, som Anya nu har haft.

Og Leo, ja han for afløb for al sin energi og drillelyst hos vores
andre, ældre katte. Til tider driver han dem næsten til vanvid *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/
Tag et kig, du bliver fristet!

Fra : AEK

Dato : 16-03-04 19:37

Kate wrote:

> Jeg er ked af at det må ende sådan, Anya, men samtidig tager jeg haten
> af for dig at du kan sætte din egen egoisme til side for kattenes
> skyld.

Jeg har ikke så mange valg, Kate ;-(
Min overbevisning er : Har man dyr, skal de have det godt.

Jeg har ikke set Oscar & Tøsen lege sammen siden før jul.
De plejer nok at kunne " jagte hinanden og slås i sjov ".

Så kan jeg jo ligesom godt se, hvor vejen fører hen......

> [...]
> disse 4 som faktisk fungerer godt sammen, kan jeg se at Sofie nok ikke
> havde det så godt som jeg troede. Du ved bagklogskabens ulideligt

Jeps, kender det ;-(

> Jeg håber at du hurtigt kan finde det helt rigtige hjem til Tøsen.

Mange tak. Men hvor bliver det underligt, når hun ikke længere er her i
hytten....
Uha, det gruer jeg for.

> [...]
> og Svedsken som blev eneherskerinde og skiftede navn. Hende har jeg
> mødt og hun virkede som om hun trivedes rigtigt godt.

Det er bare SÅ lækkert

Fra : Kate

Dato : 16-03-04 23:19

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Mange tak. Men hvor bliver det underligt, når hun ikke længere er
> her i hytten....
> Uha, det gruer jeg for.

Det kan jeg levende forestille mig. Jeg husker jo tydeligt hvordan jeg
havde det da jeg troede jeg måtte skille mig af med Johan og Sofie da
de var 1 årstid gamle.I mit tilfælde fordi jeg troede jeg havde fået
allergi. Da en diplomatfrue ringede på Johan tudede jeg i lange baner,
jeg kunne bare ikke slippe ham.

Derfor nævnte jeg de positive ting som kan være rare at ha' i
baghovedet. Som du nok har set har Dorthe også kommenteret byttet
mellem Leo og Fie og hvor godt det går.