Er priserne forskellige?
Fra : Lene Hansen

Dato : 12-03-04 17:04

Jeg er nysgerrig og vil spørge om foderpriserne er ens hos alle dyrlæger.
Hos mine dyrlæger køber jeg Hills Prescription Diet Feline C/D 10 kg for 440
kr. Kan man købe det andre steder end hos dyrlægerne? Og i så fald, er det
billigere? Og hvor?

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-03-04 18:17

In article <4051df7b$0$27376$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lene
Hansen <le_ha@newmail.dk> wrote:

> Hos mine dyrlæger køber jeg Hills Prescription Diet Feline C/D 10 kg for 440
> kr. Kan man købe det andre steder end hos dyrlægerne?

Nej, det mener jeg ikke man kan. Den variant dyrehandleren har hedder
Hill's Science Plan - og hvis du spørger mine katte er det bestemt ikke
det samme

Fra : Britta Sørensen

Dato : 12-03-04 18:18

"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
440
> kr. Kan man købe det andre steder end hos dyrlægerne? Og i så fald, er det

Hej Lene
Prescription Diet forhandles kun gennem dyrlæger, da det er specielt
udviklet til dyr der evt. har en eller anden form for sygdom eller som
forebyggelse.
Men Hills laver jo det foder der hedder Sience Plan og forhandles gennem
forskellige dyrehandler foderstoffer m.m. priserne er jeg ikke helt inde i
men lidt billigere tror jeg nu det er.

Med venlig hilsen Britta

Fra : Lene Hansen

Dato : 12-03-04 19:20

Jamen, jeg er nysgerrig efter også at vide hvad i andre giver for foderet
hos jeres dyrlæger - til sammenligning.

Hilsen

Lene

Fra : Kate

Dato : 12-03-04 22:07

"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> wrote in

> Jamen, jeg er nysgerrig efter også at vide hvad i andre giver for
> foderet hos jeres dyrlæger - til sammenligning.

Jeg køber Hill's R/D til mine. 5 kg koster 349,- kr. hos min dyrlæge i
Måløv, hos dyrlægen jeg nogle gange kommer hos i Skovlunde og Husum
Dyreklinik. Så umiddelbart vil jeg tillade mig at konstatere at det nok
er Hill's og ikke dyrlægen der bestemmer prisen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-03-04 00:02

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> [...]
> Dyreklinik. Så umiddelbart vil jeg tillade mig at konstatere at det nok
> er Hill's og ikke dyrlægen der bestemmer prisen.

Det er Hills for avifauna solgte det samme ret meget billigere, tror
nok at det var 10 kg for samme pris. Men fik besked om at de skulle
tage den fastsatte pris ellers ville de ikke levere til dem...
--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : N/A

Dato : 15-03-04 00:30

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-03-04 00:30

Erik <esl@blaagaard-dyreklinik.dk> writes:

> I Danmark er det ulovligt at sælge f.eks. kattefoder til fast pris.
> Hill's kan udmærket skilte med vejlende udsaldspris, men ingen
> forhandler er bundet til at holde dén pris. Man må godt sælge dyrere
> eller billigere. Hvis Hill's ikke vil levere til forhandleren med dén
> begrundelse, er det i strid med loven.

Ja, det er jeg da bestemt ikke i tvivl om er ulovligt...
Men jeg tvivler sådan helt personligt på, at konkurrencestyrelsen
ønsker at gøre noget ved det.

> Og Prescription Diet kan KUN købes hos dyrlægen og sådan vil det altid
> være. C/D forebygger mod udvikling af urinvejslidelsen FUS eller FLUTD
> i højere grad end f.eks. Science Plan Adult. Har man f.eks. en kat i
> risikogruppen vil den kunne udvikle sygdommen hvis den fodres med
> Science Plan Adult men ikke med C/D (dog ingen regel uden undtagelse).

Øhm FUS er det ikke det samme som sten i urinvejene ??

Fra : Erik

Dato : 15-03-04 01:01

On 15 Mar 2004 00:30:05 +0100, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid>
wrote:

>Øhm FUS er det ikke det samme som sten i urinvejene ??

Jo, sten eller bare krystaller.

mvh
Erik

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-03-04 01:34

Erik <esl@blaagaard-dyreklinik.dk> writes:

> Jo, sten eller bare krystaller.