Siameseren
Fra : Denise

Dato : 26-04-01 09:29

Hej igen
Jeg har vist for meget tid her til formiddag, så det går altså ud over jer -
undskyld.
Denne er måske specielt til Ann R - bær over hvis I kender den.

LEGENDEN OM SIAMESEREN
Sagnet fortæller, at i en fjern fortid var alle siamesere helt hvide.
Faktisk som de fødes i dag.

Men en dag udbrød der brand i det store tempel i Bangkok (eller Siam, som
det hed dengang). Alle munkene blev bange og stak af i stedet for at få
slukket branden.

Men en lille heltemodig siameser løb ind i templet og gennem flammerne, helt
ind i det allerhelligste af templet, hvor den bad til Buddha om hjælp til at
standse ilden og redde det hellige tempel.

Miraklet skete, og ilden blev slukket. Men den lille modige siameser var
blevet forbrændt, og dens hvide pels tilsodet. Det var gået ud over dens
ansigt, ben og hale, der var blevet helt mørkebrune. Men fordi den havde set
Buddha i øjnene, var dens egne øjne blevet lysende blå og skinnende. Og
sådan har siameseren set ud siden (sådan da).

"sakset fra Jubii Kattenyt"

Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-04-01 02:09

d. 26/04/01 10:29 skrev Denise på Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk i artiklen
9c8mao$728$1@news.inet.tele.dk:

> [...]
> Buddha i øjnene, var dens egne øjne blevet lysende blå og skinnende. Og
> sådan har siameseren set ud siden (sådan da).

Jo, jeg kender den - den står på min hjemmeside, jeg skrev den efter
hukommelsen længe før jubii skrev den. Og ved I hvad - jeg har altid haft
dem lidt "mis"tænkt for at have set _min_ side før de skrev den - for de har
ofte samme formuleringer og indskudte sætninger som mig )
--
Mange hilsner fra Ann R

http://sitecenter.dk/ann_rudbeck/legenderoghistorieromminekattesforfdre/

Fra : Denise

Dato : 27-04-01 06:36

Hej Ann
Hihi, Ja, selvfølgelig havde du den - håber andre får glæde af den, den er
så sød.
Hilsen Denise