Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-03-04 11:54

Var bare nysgerrig. Håber alt er vel
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jane …:€)

Dato : 09-03-04 14:19

> Fra: "Nina, Tender Tribes" <ninaNOSPAM@knus.dk>
> Emne: Jane, hvordan går det med killingerne?
>
> Var bare nysgerrig. Håber alt er vel
> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Hejsa..

Intet nyt er godt nyt - lige i det her tilfælde..

De tager pænt på - i går 200 & 202 gr.

De har dog øjenbetændelse i det ene øje begge to, men jeg fik antibiotikum
til at dryppe i 2 gange dagligt her i dag, så nu må vi se om ikke det
hjælper, udover jeg vasker øjnene i kogt vand også.

Jeg har dog en mistanke om, at der ER et eller andet med det kuld, fordi den
ene "rotten" har rødt hår på ryggen, men resten af kroppen har den altså
bare sådan noget dun-agtigt hår - og man kan se den lyserøde krop en hel del
i forhold til den hvide kat - er det virkelig normalt? Måske det bare er
fordi den vokser så hurtigt at hårpragten ikke kan følge med eller?

Den ligner virkelig en lille lyserød mus... hihi...

Men de er sunde, friske og raske at se på (og høre på) nu.

Iøvrigt en VILDT morsom ting jeg lige skal fortælle.

Her i går aftes, da vi vejede dem og rensede øjne, nussede vi med den hvide,
som lagde sig på ryggen og bare nød det heeeelt vildt. Generelt var den
altså bare for sjov. Den puttede også sin "hånd" i munden... (ja altså
sutte-refleksen - men det så bare så morsomt og sødt ud - den lignede en
lille abeunge) hihi... Den opførte sig fuldstændig som sin far - Niels - der
er helt ufattelig rolig og hyggelig og kælen. Iøvrigt "smiler" den på samme
måde.
Vi var helt færdige af grin over dens måde at være på, da vi syntes det var
ret vildt for sådan en lille størrelse.

Katteknuser fra Jane

http://www.125.dk/cats

P.S. Jeg overvejer kraftigt at få en Bombay kat til landet iøvrigt. Jeg kan
bare ikke stå for den race. Har fundet en hun i Sverige jeg overvejer... Og
en hankat i NewYork. Men skal lige over det her killinge-stadie inden jeg
gør mere ved det.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-03-04 21:30

> Intet nyt er godt nyt - lige i det her tilfælde..
>
> De tager pænt på - i går 200 & 202 gr.

Det er fint ! og nu er de jo halvanden uge, så mon ikke de har klaret
skærene...

> De har dog øjenbetændelse i det ene øje begge to, men jeg fik antibiotikum
> til at dryppe i 2 gange dagligt her i dag, så nu må vi se om ikke det
> hjælper, udover jeg vasker øjnene i kogt vand også.
Godt !

> [...]
> i forhold til den hvide kat - er det virkelig normalt? Måske det bare er
> fordi den vokser så hurtigt at hårpragten ikke kan følge med eller?

Der er ikke meget pels på dem i den alder, dog er de da dækket. Synes ikke
jeg kan se noget unormalt på dine billeder. Jeg har aldrig haft en hvid, men
da nogle med hvide poter, og de er altså også lyserøde.
Men ja, jeg tror også at der er et eller andet med dit kuld. De skal ikke
bare falde fra på den måde, når de tager fint på.
Der findes også et par sygdomme der viser sig i form af øjenbetændelse. Men
der kan jeg altså ikke råde dig, har aldrig haft andet end et øje der ikke
åbnede sig og fik lidt kogt vand. Du kan jo tage en surfer på
netdyredoktor.dk og se om der er noget der rammer.
Det kan vel også være almindelig øjenbetændelse ?!?! (beklager, er lidt
blank på det punkt)

> Den ligner virkelig en lille lyserød mus... hihi...
>

> Men de er sunde, friske og raske at se på (og høre på) nu.
Ja, de har en skøn alder.

> [...]
samme
> måde.
> Vi var helt færdige af grin over dens måde at være på, da vi syntes det

Jep! selvom de er små er det rigtige misser ... man kan sagtens se hvordan
de bliver og hvad de vil i livet i den alder. De ligner små intetsigende
mus, men det er de bestemt ikke. Faktisk synes jeg det er et godt tidspunkt
at se deres personlighed på, så man kan overveje hvilke mennesker de ville
passe godt sammen med. Det er ikke bare rotteunger, og de arver bestemt ting
fra deres forældre *S*
Jeg synes det er en vigtig alder at have dem i hænderne flere gange dagligt.
Det er jo "rovdyr" og de skal vænne sig til os mennesker.

Held og lykke
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jane …:€)

Dato : 09-03-04 22:01

[snip...]
> Jeg synes det er en vigtig alder at have dem i hænderne flere gange dagligt.
> Det er jo "rovdyr" og de skal vænne sig til os mennesker.

> [...]

Ja - ham den hvide er fristende at beholde selv, hvis den minder om Niels -
for han er altså en kat "for sig"....

Men som nævnt, skal vi have "frisk blod" til, hvis vi skal have flere katte.

Tænker allerede nu på, hvor sørgmodigt det bliver, når engang man skal af
med de små pusser...

Jeg vil kigge lidt nærmere på det med øjenbetændelse/sammenhæng med sygdom.
Det vil faktisk være rart at få lidt afklaring på det, i tilfælde af, at hun
skal have killinger en anden gang igen.

Mvh Jane

http://www.125.dk/cats

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 09-03-04 22:00

"Jane .:?)" <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> er helt ufattelig rolig og hyggelig og kælen. Iøvrigt "smiler" den på

Åh, altså Jane, du må ikke fortælle den slags historier, når jeg
nu_har_fortalt dig, at jeg er forelsket...Og så ligner den far Niels, som
også bare er så lækker i mine øjne (nok fordi han minder mig om min elskede
Ludvig, -må han hvile i fred).

Skal I beholde dem selv, eller leder du efter hjem? Nej, jeg hinter
natuligvis ikke...

MVH Mette

Fra : Jane …:€)

Dato : 10-03-04 08:29

[snip]
> [...]
> Ludvig, -må han hvile i fred).
>
> Skal I beholde dem selv, eller leder du efter hjem? Nej, jeg hinter

Vi beholder ikke nogen af de to små skønne, da vi ikke vil have nogen i
samme familie. Jeg vil jo gerne have killinger igen på et tidspunkt, så hvis
vi skal have flere katte, hvilket nok iøvrigt bliver noget racekat, skal det
være andet blod. Men ikke lige endnu.

Såååå... han er ledig... ham den hvide... hihi...

Mvh Jane

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 10-03-04 19:31

> Såååå... han er ledig... ham den hvide... hihi...
>
> Mvh Jane

Åååhhh...jeg er kommet til at nævne det for manden, og han sagde da i hvert
fald ikke kategorisk nej *G*. Og han er altså en dreng (som jeg også helst
vil have)?
Hvad skulle du i givet fald have for ham? I princippet betyder prisen jo
ikke noget, men i praksis kan man jo ikke undsige sig for at tænke på den...

MVH Mette

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 10-03-04 19:49

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Åååhhh...jeg er kommet til at nævne det for manden, og han sagde da i
hvert
> fald ikke kategorisk nej *G*. Og han er altså en dreng (som jeg også helst
> vil have)?

Ja, altså den hvide, ikke min mand *G*

MVH Mette, og denne gang hendes hjerne!

Fra : Jane …:€)

Dato : 10-03-04 22:10

[snip...]
> Åååhhh...jeg er kommet til at nævne det for manden, og han sagde da i hvert
> fald ikke kategorisk nej *G*. Og han er altså en dreng (som jeg også helst
> vil have)?

Ja, nu er jeg nok ikke kompetent nok til at kunne give et 100% svar - men
efter hvad jeg har læst og set mig frem til af billeder af HAN/HUN killinger
- er jeg overbevist om at han er en han...

> Hvad skulle du i givet fald have for ham? I princippet betyder prisen jo
> ikke noget, men i praksis kan man jo ikke undsige sig for at tænke på den...
>
> MVH Mette

Ja - nu er det jo "kun" huskatte. Men jeg havde regnet med 500 kr. pr.
killing. Hvor de så er vacc., ormekur + noget foder den er vandt til, en CD
med de billeder jeg får taget fra den er født til den bliver solgt m.m...

Råb lige op om jeres mening om dette herinde i gruppen, da jeg ikke har haft
killinger før.?? Vil gerne høre jeres mening om det med pris for en huskat.

Jeg har nok bare et noget andet forhold til mine 2 killinger, end f.eks.
nogen der får killinger på stribe på deres gårdkatte m.m... Og vil gerne
sikre mig, at det ikke er den type "der bare lige henter en kat" et sted.

Mvh Jane

Fra : Ida

Dato : 10-03-04 22:38

--
> [...]
haft
> killinger før.?? Vil gerne høre jeres mening om det med pris for en

Hej Jane

Først masser af komplimenter til de små - de er virkelig skønne at se på og
meget smukke

Jeg mener bestemt, at en pris på 500 er meget fair og billigt for en kat,
der både er vaccineret, har fået ormekur og godt foder samt gode forhold at
vokse op under *s*
Der findes bestemt gode katteejere, der intet har givet for deres kat, men
jeg tror, at chancen for at finde gode hjem til de små er større, når der
tages en pris for dem - dette var ikke ment som oplæg til en alenlang
diskussion omkring gratis/dyr kat kontra dårlige/gode katteejere, for det er
slet ikke der jeg ville hen

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Jane …:€)

Dato : 10-03-04 23:16

[snip]
> - dette var ikke ment som oplæg til en alenlang
> diskussion omkring gratis/dyr kat kontra dårlige/gode katteejere, for det er
> slet ikke der jeg ville hen
>
> Ida

Hejsa

Nej - vi har skam selv hentet de to af vores katte (Nala og Niels) gratis et
sted hvor det myldrede med killinger der løb rundt udenfor på "landet"...

Nancy som jo egentlig også "bare" er en huskat gav jeg 800 kr. for, fordi
hun har Russian Blue/abbysenier i sig. Syntes det var lidt dyrt for en
"huskat", men velvidende at vi skal have hende mange år fremover og at hun
var en skøn, sund og velpasset kat, trods hun var meget lille.. så var jeg
villig til at betale prisen.

Iøvrigt har jeg fået et HELT andet syn på det med priser på killinger, efter
selv at have fået nogle og finder ud af hvor meget det kræver af både tid og
økonomi, hvis de skal stortrives og behandles som individuelle små væsener
og ikke bare "et kuld".

Så intet dårligt om det med gratiskatte...

De var så bare ikke vacc./ormekur m.m. da vi fik dem. Og foder var nok ikke
lige dyrlægens de havde fået.. hihi.. Men skønne blev de jo alligevel.

Mvh Jane

Fra : Lotte Sylvan, Musplh~

Dato : 11-03-04 06:01

> [...]
haft
> killinger før.?? Vil gerne høre jeres mening om det med pris for en

Hej Jane
Jeg tager også minimum 500,- for en huskat - det er hvad det rent faktisk
koster at have sådan en killing i 3-4 mdr, når den skal have ordentlig mad
m.v., så jeg synes det er en meget rimelig pris. Derudover mener jeg, at
folk "skal" betale så meget for en kat - det tvinger dem også til lige at
tænke sig om inden de anskaffer sig et dyr, og chancen for at den bliver
"smidt ud" fordi den lige pludselig ikke længere er en sød lille killing er
større, + at folk der har givet noget for katten nok også er mere villige
til at betale når det gælder om dyrlægebesøg, god mad og alt hvad der ellers
hører til.

Hilsen
Lotte

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 11-03-04 11:10

> [...]
CD
> med de billeder jeg får taget fra den er født til den bliver solgt m.m...

Hej igen

Åh, jeg vil gerne ha' ham. Jeg skal dog lige være helt sikker med manden.
Men hvis ja, så vil vi jo gerne følge med i de næste måneder, måske endda
komme på besøg. Og så tror jeg, jeg ville vælge at betale allerede i næste
måned (når der kommer børnepenge *G*), -så ved du i hvert fald også, at
vores interesse er reel.

MVH Mette