Hjælp; min hunkat bløder!
Fra : Nina Søgaard

Dato : 09-03-04 07:50

Hej alle sammen.

Jeg håber at der er nogen herinde der har en smule erfaring med blødning
hos en hunkat...?
Cindy er lige omkring et år, og det er meningen at hun skal bruges i
avl. I lørdags opdagede jeg at hun blødte fra skeden; det er frisk blod
og en "klat" af Ca. 1-5 dråber der kommer et par gange i timen og det
er frisk og "fint" blod.........
Jeg blev straks urolig, da jeg har hørt at hunkatte IKKE må bløde; det
er som regel et tegn på livmoderbetændelse eller fødsel (det sidste kan
godt udelukkes).
Hun har været på P-piller i ca. 1 måned hvor hun nåede at få 4-5 stk.
inden hun blev taget af dem.
Igår var vi så til dyrlægen hvor hun fik en ordentlig omgang antibiotika
som gerne skulle afhjælpe det..... Hun bløder stadig på sammen måde, og
dyrlægen sagde, at hvis det ikke SNART stoppede skal hun ind sidst på
ugen og have fjernet livmoderen.
Det pudsige er at hun virker frisk nok, hun æder og drikker som hun
plejer, leger og går på bakken og hun er ikke i løbetid.
I morgen skal jeg starte hende på antibiotika i pilleform, men burde de
indsprøjtninger hun fik igår ikke have vist lidt virkning allerede?
Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende, og har et godt råd
måske?

Jeg er så ked af det; nu har jeg gået og ventet og ventet på at jeg
kunne starte mit opdræt, og nu hvor det er så tæt på sker dette! Kan
efterhånden ikke lade være med at føle mig "ramt", jeg har mistet tre
katte inden for 2 år, og de to var også med henblik på avl..... Det er
som om hele drømmen bliver ved med at smuldre mellem fingrene på mig!
Øv, skulle også lige have lidt luft.......

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Doris

Dato : 09-03-04 11:29

Hej Nina.
Når jeg læser dit indslag, skulle man tro det var min hunkat for to år
siden. Det var akkurat det samme og vi måtte desværre få hendes underliv
fjernet til sidst :( Håber selvfølgelig ikke det går så galt.
M.V. H Doris.

Fra : Kate

Dato : 10-03-04 22:37

Hej Nina,

Hvordan går det med Cindy? Hun er forhåbentligt holdt op med at bløde.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Nina Søgaard

Dato : 11-03-04 10:02

Hejsa

Nej, Cindy bløder desværre stadig! Jeg var inde og få hende scannet i
tirsdags, men det eneste de kunne konstatere var at hun ikke havde
livmoderbetændelse.
Det står ikke helt klart hvorfor hun bløder, og hun har fået til i
morgen (måske mandag) og hvis hun ikke er holdt op tager de underlivet
på hende
I går blødte hun ikke så meget, men om aftenen og her til morgen bløder
hun mere igen. Det pudsige er at hun spiser, drikker og leger som hun
plejer, og ikke virker synderligt påvirket af det.......
Øv, jeg er bare så ked af det, og er snart ved at miste håbet lidt.
Men der er jo ikke så meget andet at gøre, end at se tiden an til i
morgen og håbe det bedste......
Tak for jeres medfølelse og tanker.

Knus Nina Søgaard.