pudder til pels
Fra : Katja Gøbel

Dato : 08-03-04 13:51

Hej,

jeg skriver fordi jeg har en langhårskat, med en ekstremt lang og vattet
pels. Siger dem der kender til det i hvert fald.
Nu har jeg fået anskaffet mig noget pudder, men hvordan påfører jeg det
pelsen? jeg ved at jeg skal børste og børste og børste for at få det ud, men
hvordan putter jeg det i? Hvis jeg bare putter det ud over hende bliver det
vel liggende ovenpå til hun ryster pelsen.

hilsen katja

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-03-04 14:03

> [...]
det
> vel liggende ovenpå til hun ryster pelsen.

Du skiller pelsen ad. Som at kæle katten modsat. Put pudder på enten direkte
på katten eller i hænderne, børst, børst, børst. Put pudder i, børst.
Katten skal holdes stille imens. Det rystes ikke bare af.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Katja Gøbel

Dato : 08-03-04 18:12

hvor meget skal man putte i pelsen? ca.?

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-03-04 21:19

> hvor meget skal man putte i pelsen? ca.?

Prøv dig lidt frem. Hvis det bare er til at løfte pelsen lidt, så put en
lille spiseske eller sådan ind i hånden og gnid den i pelsen. Lad det sidde
5-10minutter og så børst godt og grundigt.
Hvis du ikke synes det er nok, så prøv igen, indtil du opnår det du vil.
Husk at lade det trække lidt.

Men vigtigere er, hvorfor er din kat så klasket i pelsen? eller er det pga
statisk elektricitet?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Katja Gøbel

Dato : 09-03-04 22:06

> [...]
> Husk at lade det trække lidt.
>
> Men vigtigere er, hvorfor er din kat så klasket i pelsen? eller er det pga

Jeg ved det ikke. Ham der passede hende da jeg var på ferie sagde bare at
det var en meget vattet pels. Han har selv haft mange langhårskatte, men
ingen med så vattet en pels. Den er sådan set ikke specielt statisk.