kat homoseksuelle?
Fra : jobe

Dato : 06-03-04 10:31

hej
jeg har to hankatte på 7 mdr. de er brødre og har altid været sammen. nu er
den ene begyndt at hoppe på den anden. altså med bid i nakken og hele
pivtøjet.
så er det lige jeg tænker kan katte være homoseksuelle?

hilsen Bettina, Tarzan & Herkules

Fra : Stine Hilskov

Dato : 06-03-04 10:36

Jeg har læst i en bog om katteadfærd. Kan ikke huske hvilken. At katte har
en tendens til homoseksualitet, hvis der kun bor hankatte sammen.
Det ser man også hos andre pattedyr, hvis de ikke har adgang til det
modsatte køn. (også mennesker for den sags skyld, men det er en anden
historie, og lidt OT).

Hilsen Stine

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-03-04 11:03

> [...]
> pivtøjet.
> så er det lige jeg tænker kan katte være homoseksuelle?

Det er ofte dominans.
Er de neutraliseret? Det er jo alderen hvor de bliver kønsmodne og skal
prøve kræfter.
Hvis ikke, så synes jeg du skal overveje det.
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 11:04

> [...]
> pivtøjet.
> så er det lige jeg tænker kan katte være homoseksuelle?

Det er højest sandsynligt et spørgsmål om dominans. Dyr bruger "sex" til at
dominere hinanden med, (og deres mennesker), hvad enten det er hun-han,
han-han, eller hun-hun.

Tina

Fra : Denise

Dato : 06-03-04 11:16

jobe wrote:
> [...]
> og hele pivtøjet.
> så er det lige jeg tænker kan katte være homoseksuelle?

Hej
Vores tidligere Coriander fik også sådanne lyster ind i mellem og hoppede på
vores anden kat Blonde. Det gjorde han med mellemrum langt op i alderen.
Blonde lå bare stille og anede ikke hvad der foregik, mens Coriander sådan
set heller ikke vidste hvorfor han gjorde det . De 2 brødre vi har nu har
aldrig gjort det.
Om det har noget med at være homoseksuel ved jeg ikke men de kan finde på
det, uanset om de er kastreret eller ej.

--
Hilsen Denise

Fra : jobe

Dato : 06-03-04 13:08

mange tak for jeres svar. jeg kan oplyse at kattene ikke er kastereret
endnu, men det skal de. jeg syntes bare det var lidt sjovt at han hopper på
sin egen bror men det gør de jo nok bare de kære små. så må lille tarzan
bare lære at forsvare sig. tihi.

Spin og miav fra
Bettina, Tarzan & Herkules