loppemiddel
Fra : charles

Dato : 05-03-04 00:34

Hej gruppe
Jeg er for holdsvis ny katteejer, og der findes så mange forskellige
loppemidler, at jeg helt bliver i tvivl om hvad jeg bruge.
Er det de dyreste der er de bedste?
Eller er det nok med et loppehalsbånd?

Min mis er en udekat.

Mvh.
Charles

Fra : Niels Peter

Dato : 05-03-04 06:56

"charles" <charles_FJERNESlook29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er for holdsvis ny katteejer, og der findes så mange forskellige
> loppemidler, at jeg helt bliver i tvivl om hvad jeg bruge.

Når din kat er udekat, vil den uvægerligt blive udsat for loppesmitte
med jævne mellemrum.
Det bedste både til forebyggende brug og til, når skaden /er/ sket, er
Frontline eller Advantage.
Det er forholdsvis nye midler, så loppebestanden endnu ikke har nået at
blive resistent. En anden fordel er, at disse midler virker på loppen
allerede før, den bider, og der er derfor mindre risiko for, at katten
redder sig en loppespytsallergi.
Loppehalsbånd er spild af penge. Næsten alle lopper er resistente over
for dem.

Niels Peter

Fra : charles

Dato : 05-03-04 15:01

Tak for svar Niels Peter

Jeg købte loppemiddel til en stor hund! Der er til 5 gange i en pipette, til
min kat.
Det vil sige at det kun koster 1/4, når jeg køber til en stor hund. Men så
skal jeg jo også ud at købe en engangssprøjte der kan måle ½ ml af. Det er
bestemt besværet værd.
Mvh
Charles

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-03-04 17:08

> [...]
> skal jeg jo også ud at købe en engangssprøjte der kan måle ½ ml af. Det er

Hej Charles
Vær lige opmærksom på at katte ikke altid kan tåle de samme midler som
hunde. Det står sikkert i indlægssedlen på det middel du har købt.
Hilsen Vibeke

Fra : charles

Dato : 05-03-04 21:11

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Vær lige opmærksom på at katte ikke altid kan tåle de samme midler som
> hunde. Det står sikkert i indlægssedlen på det middel du har købt.

Hej Vibeke
Det aktive indhold er nøjagtig det samme, og doseres efter kat/hunds vægt.
Mvh.
Charles