Killingerne er kommet :-)
Fra : Ida

Dato : 03-03-04 21:59

Hej alle

Så er Dark Delights killinger endelig kommet - hele 6 stk mini coons på 1½
time, så der var run på og jeg var jordemoder, der nappede navlestrengene
over.
En blåcreme, en blå, en sorttortie og 3 mørke - de kan alle være med og uden
sølv, så meget har jeg ikke kigget på dem endnu, men alle er iht tabby -
desværre ingen nonagouti.
De vejede mellem 109 og 131 gram og er undfanget ved ét eneste 'dyt' af
hankatten

Nogle af jer kan måske huske hendes sidste kuld på 8, der desværre alle gik
til, da de var født for tidligt :-/
Denne gang er hun den perfekte mor, killingerne mosler løs og sutter, mens
hun ligger stolt og spinder - killingefødsler har samme virksning på mig
hver gang.. et lille mirakel

Alle gode hilsner
Ida

--
CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Jane …:€)>

Dato : 03-03-04 22:07

> [...]
> hun ligger stolt og spinder - killingefødsler har samme virksning på mig

Tillykke

Glæder mig til at se billeder.

Skønt at høre, at de går løs og bare sutter i sig.

Lige et nysgerrigt spørgsmål. Napper mor-katten ikke selv navlestrengene
over?

Mvh Jane

Fra : Linda Christensen

Dato : 03-03-04 22:26

hejsa
tillykke med mislingerne
håber selv jeg får et par stykker her i weekenden

Med venlig hilsen
Linda Christensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ida

Dato : 03-03-04 22:52

--
"Jane .:?)>" <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skønt at høre, at de går løs og bare sutter i sig.
>
> Lige et nysgerrigt spørgsmål. Napper mor-katten ikke selv navlestrengene

Hej Jane og tak *S*

Jo, normalt ville det ikke være noget problem for moderen selv at ordne
navlestrengene og æde moderkagerne, men der var slet ikke tid mellem
killingerne.. én nåede lige at stikke hovedet ud og få et par slik, før den
næste var på vej.
En var sædefødsel, så der måtte jeg lirke den bette fidus ud.
Jeg er meget glad for, at hun valgte at føde om dagen og ikke, som jeg
frygtede, om natten, hvor jeg måske ville sove fra det.

Jeg har været meget nervøs for dette kuld killinger og specielt for hende
som mor, da jeg jo mistede hele sidste kuld. Det lykkedes mig at holde liv i
4 af killingerne med erstatning i mindre end en uge, så gav de op..derfor
ved jeg, hvor hårdt det er at være dig, med killinger der bliver slatne og
ikke vil spise
Håber dine sidste killinger klarer den

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-03-04 23:15

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> writes:

> [...]
> time, så der var run på og jeg var jordemoder, der nappede navlestrengene

Hele 6 minicoonbamser :savl:
Uha der bliver gang i den om en 5 - 6 uger...;-D

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ida

Dato : 03-03-04 23:33

--
"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Uha der bliver gang i den om en 5 - 6 uger...;-D

> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

Jeps, det kan du tro, specielt fordi jeg venter et kuld til i næste uge - er
livet ikke skønt med coonbebser ?

Britta :
Tak for de store tillykke

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-03-04 09:09

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> writes:

JO livet er skønt med coonbebser, til de lærer at gå og begynder at
hærge omgivelserne *GG*

Og et kuld mere Liv i huset er vist noget af en underdrivelse *GGG*

Meen de er nu også lækre når de er blevet voksne, uhmm en dejlig stor
krammenussebamse

Fra : Britta Sørensen

Dato : 03-03-04 23:16

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hun ligger stolt og spinder - killingefødsler har samme virksning på mig

Hej Ida,
et STORT tillykke med de "små" mislinger, glad for at høre alt er gået som
det skal
Med venlig hilsen Britta

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-03-04 23:54

In article <c25gu9$cvc$1@sunsite.dk>, Ida
<mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

> Nogle af jer kan måske huske hendes sidste kuld på 8, der desværre alle gik
> til, da de var født for tidligt :-/

Jo tak, det var bare så trist at følge med i. *snøft*

> Denne gang er hun den perfekte mor, killingerne mosler løs og sutter, mens
> hun ligger stolt og spinder - killingefødsler har samme virksning på mig
> hver gang.. et lille mirakel

Dejligt at høre at det hele tegner meget bedre denne gang - og sikke da
en raketfødsel, er det ikke _meget_ hurtigt?
Til lykke til både den stolte mor og til dig .-)

Fra : Ida

Dato : 04-03-04 00:20

--
"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Til lykke til både den stolte mor og til dig .-)
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej Ann

Tak for det *S*
Jo, må sige, at det er den hurtigste fødsel jeg har været med til
Der har gerne været et sted mellem 20 minutter og en time mellem killingerne
og en enkelt gang et halvt døgn med en efternøler, men der har også været
fødsler om natten, som jeg ikke har været med til, så der har jeg ikke nogen
tid fra *S*

Regner med at der er billeder og køn på min side i morgen, men farverne kan
det ske, det tager lidt tid med denne gang - de driller

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 04-03-04 08:28

> [...]
>time, så der var run på og jeg var jordemoder, der nappede navlestrengene

Grattis! Hoppas allt går bra den här gången.

>En blåcreme, en blå, en sorttortie og 3 mørke - de kan alle være med og uden
>sølv, så meget har jeg ikke kigget på dem endnu, men alle er iht tabby -
>desværre ingen nonagouti.

Vad är en nonagouti - har nog hört uttrycket tidigare, men kommer inte
riktigt ihåg vad det innebär

h. Kristina
--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Ida

Dato : 04-03-04 13:49

--
"Kristina R M Weimer" <kweimer@cc.helsinki.fi> skrev i en meddelelse
> Grattis! Hoppas allt går bra den här gången.

Tak skal du have Kristina

> Vad är en nonagouti - har nog hört uttrycket tidigare, men kommer inte
> riktigt ihåg vad det innebär

Nonagouti er fuldfarvet - altså hårstrå uden striber.
Agouti er med mønster - altså hårstrå med stiber.

Det kan ses på den side
http://www.geocities.com/Heartland/Hollow/1991/genetic/

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 05-03-04 15:10

Ida <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

>Nonagouti er fuldfarvet - altså hårstrå uden striber.
>Agouti er med mønster - altså hårstrå med stiber.

Tack! Randig med andra (förenklade ord

Ska komma med ett dumt spörsmål till -
varför "ingen nonagouti, desvärre". Är enfärgade katter ovanligare och
därför mer spännande att få? Det är alltså inte menat som provokation,
jag vet mycket väl att uppfödare jobbar med olika färger och mönster
osv, och att det inte är det att en specifik katt inte skulle "duga" som
den är. Är bara nyfiken

Randiga katter har förstås den nackdelen att det inte spelar någon som
helst roll vad man har på sig, för hårena syns ändå

h. Kristina
--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Ida

Dato : 05-03-04 17:23

--

> [...]
>
> h. Kristina
> --
> There was no possibility of taking a walk that day.

Hejsa Kristina

Jeg har en svaghed for de nonagouti, specielt de tortie, og havde håbet på
et par stykker i kuldet *s*
En af de gode ting ved at opdrætte maine coons, synes jeg, er at de må komme
i stort set alle farver og mønstre, men jeg synes, at de sorttabby er lidt
'kedelige'
De er alle skønne, med og uden mønster og med og uden stamtavle

Ida - der forsøger, at få sit kamera overtalt til at tage genkendelige
billeder af killingerne.

CorkyCoon
www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 05-03-04 18:21

Ida <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

>Jeg har en svaghed for de nonagouti, specielt de tortie, og havde håbet på
>et par stykker i kuldet *s*

Ja, jag har ju läst om "tortie-mafian" Men då var det som jag tänkte,
bara en smakfråga. Undrade lite om det var något med standarden, men
tycker mig ha läst att MC inte har färgstandard som vissa andra raser.

---
>De er alle skønne, med og uden mønster og med og uden stamtavle

Förstås Jag tycker t.ex. själv väldigt mycket om klassiskt grårandiga
katter (korthåriga), men våra små är ju förstås världens sötaste, fast
Twister är bege-vit och Sisko röd-vit. Fast Sisko är nu åtminstone
randig också

>Ida - der forsøger, at få sit kamera overtalt til at tage genkendelige
>billeder af killingerne.

Åååh, mera kattbilder Någon gång ska jag låna en digitalkamera, el få
mina pappersfoton scannade, så kan jag också skryta

h. Kristina

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-03-04 19:29

kweimer@cc.helsinki.fi (Kristina R M Weimer) writes:

> Ja, jag har ju läst om "tortie-mafian" Men då var det som jag tänkte,
> bara en smakfråga. Undrade lite om det var något med standarden, men
> tycker mig ha läst att MC inte har färgstandard som vissa andra raser.

Der er faktisk en yahoo gruppe som hedder Tortie_Cat_Lovers, fyldt med
mennesker som er udsat for tortietude på daglig basis...