Han kat løbetid kastration...
Fra : Flemming N.

Dato : 03-03-04 17:37

Hej alle,

For ca. en 8-9 siden gik Konken i løbetid, og nu må det vist snart
værre på tide at han blver kastereret, men jeg har først nogle
spørgsmål?

Hvor lang tid tager en løbetid normalt for en hankat? skal man også
vente med at få ham kastererret til løbetiden er over? min søster fik
at vide at hun skulle vente til 6 uger efter hendes hunkat var over
løbetiden...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-03-04 17:53

"Flemming N." <none@sibercity.se> skrev i en meddelelse news:d52c40pdq8a05dduqhgs7v5ohagl6smpc9@4ax.com...

> [...]
> vente med at få ham kastererret til løbetiden er over? min søster fik
> at vide at hun skulle vente til 6 uger efter hendes hunkat var over

Hej Flemming

En fertil hankat er konstant i løbetid ,
han har ingen faste perioder.
Er der villige "damer" tilgængelige,
så er han parat!

Så du kan roligt lade Konken "afmontere" når som helst
- og jo gerne inden han begynder på strinteriet!

mvh Eva

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-03-04 17:50

-
> - Did they laugh and tell you they're not really sure?
..O'Dowd) -

En hankat kommer ikke i løbetid. Hvis du har en kat der er i løbetid, så er
det en hunmis ...
Hankatte begynder at kalde på damer og måske strinte... men ikke
skabe-løbetid som en hunkat....
Skal Kronken så hedde Kronkien nu?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Flemming N.

Dato : 03-03-04 18:10

>En hankat kommer ikke i løbetid. Hvis du har en kat der er i løbetid, så er
>det en hunmis ...

OK, jeg har aldrig haft en han kat før så og, NEJ det er bestemt
en hankat.... den reagerer heller ikke som min gamle hunkat gjorde da
hun var i løbetid...

>Hankatte begynder at kalde på damer

Det er også det den gør, især om natten, men efterhånden også lidt om
dagen ... Miauer, kradser på vinduer og dører for at komme ud osv....

>og måske strinte...

Det gør den heldigvis ikke endnu...

Flemming

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-03-04 19:58

"Flemming N." <none@sibercity.se> wrote in message

> [...]
>
> Det er også det den gør, især om natten, men efterhånden også lidt om
> dagen ... Miauer, kradser på vinduer og dører for at komme ud osv....

Jamen så er det en dreng, og tid til dyrlægen
Hilsen Nina

Fra : Flemming N.

Dato : 04-03-04 16:28

>Jamen så er det en dreng, og tid til dyrlægen

Så er der bestilt tid på onsdag klokken 8.00 nu håber jeg bare at
vi overlever al den miauen indtil det

Hvor lang tid tager der foresten efter operationen til hormonerne er
ude af kroppen? for de forsvinder næppe sådan lige med det samme?

Mvh,

Flemming

Fra : Ragna

Dato : 04-03-04 18:33

>Hvor lang tid tager der for resten efter operationen til hormonerne er
>ude af kroppen? for de forsvinder næppe sådan lige med det samme?

Efter hvad jeg har hørt, så kan der gå op til en måned, før hormonerne er
helt ude af kroppen.
Forhåbentlig stilner hans miaven dog af noget før!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Flemming N.

Dato : 04-03-04 22:46

On Thu, 4 Mar 2004 18:33:01 +0100, "Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk>
wrote:

Hej,

>Efter hvad jeg har hørt, så kan der gå op til en måned, før hormonerne er
>helt ude af kroppen.

Jeg mener at jeg har hørt det samme engang...

>Forhåbentlig stilner hans miaven dog af noget før!

Ja, det håber jeg godt nok mest fordi jeg ved at naboerne ikke
bliver ved med at finde sigfg i larmen...

Flemming

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-03-04 19:10

> Så er der bestilt tid på onsdag klokken 8.00 nu håber jeg bare at
> vi overlever al den miauen indtil det

Det lyder godt. Huske at han skal faste fra aftenen før. Kun vand.
Selvfølgelig overlever i ...især med svaret fra dit næste spørgsmål

> Hvor lang tid tager der foresten efter operationen til hormonerne er
> ude af kroppen? for de forsvinder næppe sådan lige med det samme?
Ofte meget hurtigt... inden for få dage. Jeg har kunne mærke forandring lige
med det samme på dem jeg har fået kastreret.... men selvfølgeligt ingen
regler uden undtagelser..
Han er jo ikke så gammel endnu, så det har nok ikke "sat sig på hjernen"
endnu *G*

Held og lykke
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Flemming N.

Dato : 04-03-04 22:48

On Thu, 4 Mar 2004 19:09:55 +0100, "Nina, Tender Tribes"
<ninaNOSPAM@knus.dk> wrote:

> Huske at han skal faste fra aftenen før. Kun vand.

Ja, jeg ved det godt

>Selvfølgelig overlever i ...især med svaret fra dit næste spørgsmål

Det håber han kan normalt ikke miauve særligt højt, det kan han
godt i disse dage...

>Han er jo ikke så gammel endnu, så det har nok ikke "sat sig på hjernen"
>endnu *G*

Han er vis ca. 7,5 måneder... så jeg håber du får ret, for gud hvor
han dog miauer....

Mvh,

Flemming

Fra : Jytte

Dato : 05-03-04 08:39

Flemming N. wrote:

> [...]
> godt i disse dage...

> Han er vis ca. 7,5 måneder... så jeg håber du får ret, for gud hvor

Måske skulle du anskaffe en ven til ham.

Hilsen
Jytte

Fra : Flemming N.

Dato : 05-03-04 15:35

On Fri, 5 Mar 2004 08:38:34 +0100, "Jytte" <vingekatten@mail.dk>
wrote:

>Måske skulle du anskaffe en ven til ham.

Ville jeg gerne, men det er kun tilladt at have en kat her.... så det
er desværre ikke muligt... ud over at miauve rigtigt meget nu gør han
det faktisk næsten aldrig, så jeg tror ikke det er noget problem...

Flemming

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-03-04 17:56

> [...]
> vente med at få ham kastererret til løbetiden er over? min søster fik
> at vide at hun skulle vente til 6 uger efter hendes hunkat var over

Hankatte går ikke i løbetid - de bliver kønsmodne og kalder på damer til
hver en tid Du kan derfor kastrere ham, så snart du og din dyrlæge
kan blive enige om det.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar