Ny kat
Fra : Hjalte

Dato : 03-03-04 16:56

Hejsa.
Vi har en killing på godt et ½ år.
Vi vil gerne have en til, fordi vi syntes at det er lidt synt for
hende at hun skal være alene (hun er indekat).

Er det bedst at få en på hendes egen alder, eller er det bedre at få
en der er lidt ældre?

Og er der andre ting vi skal tænke over?

MVH.
Hjalte

---
MVH.
Hjalte

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-03-04 17:23

> [...]
>
> Er det bedst at få en på hendes egen alder, eller er det bedre at få
> en der er lidt ældre?
>
> Og er der andre ting vi skal tænke over?

En på hendes egen alder eller yngre ville nok gøre sammenføringen
nemmere. Jeg vil endda gå så vidt som til at foreslå en hankat

Er det huskat, I har? Er det huskat, I søger igen?

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Courchaine

Dato : 03-03-04 19:23

Jeg har to katte som har to ugers forskel i alder, og de har det godt
sammen. Så det kan klart anbefales at de har samme alder hvis man skal
have mere end en

Med venlig hilsen
Louise Courchaine
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mathilde

Dato : 05-03-04 16:09

Grunden til at en kat på samme alder, er en god ide er, at der er gang i en
kat på ½ år i forhold til en lidt ældre kat. Vi har en på 4 og fik så en på
8 md.
Man kan godt mærke på "den gamle" at der nogen gange er lidt lovlig meget
gang i "den lille". Men de kan altså godt vende sig til hinanden - selvom
der er aldersforskel...

://Mathilde