Sørgelig nyhed...!
Fra : Jane :o)

Dato : 01-03-04 19:31

Vores 5 killinger er blevet til 4 killinger.

Jeg undrer mig utrolig meget. Netop en af de største og en af dem der
suttede meget, lå død i kassen i dag. En af de 2 hvide.

Utrolig sørgeligt, og meget underligt.

Nogen der har prøvet lignende?

Og hvad pokker kan være grunden? Der var ikke nogen af dem der virkede syge
på nogen måde, efter vi fik dem til patterne?

Den lå med lidt åben mund, da vi fandt den død...?

Mvh Jane

www.janemark.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 01-03-04 19:57

Hej Jane
Den opdrætter jeg købte min kat af, har også prøvet det nogle gange, sidst
var i det kuld hvor min kom fra, der var det 2 af de største der
uforklarligt døde i løbet af de første 14 dage af deres levetid.
Hun har undersøgt mulige årsager fra dyrlægen, og har fået det svar, at det
er noget i retning af spædbørns vuggedød, uforklarligt.
mvh. Marie.

---
T-man

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 01-03-04 21:55

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> wrote in message

> Og hvad pokker kan være grunden? Der var ikke nogen af dem der virkede
syge
> på nogen måde, efter vi fik dem til patterne?
>
> Den lå med lidt åben mund, da vi fandt den død...?

Der kan sikkert være mange årsager. Jeg har oplevet noget tilsvarende, og
der havde jeg mistanke om, at missemoderen måske havde ligget oven på
killingen, så den var blevet kvalt.

Vh

Morten

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-03-04 22:12

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> writes:

> Vores 5 killinger er blevet til 4 killinger.

Nejj hvor trist :-:(:::O

> [...]

> Og hvad pokker kan være grunden? Der var ikke nogen af dem der virkede syge
> på nogen måde, efter vi fik dem til patterne?

Uha, der kan være ret mange grunde, såe jeg ville nok foreslå at få
den obduceret hos dyrlægen, for en sikkerheds skyld.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Jane :o)

Dato : 01-03-04 23:17

> [...]
>>

> --
> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

Jeg har en tid til dyrlægen i morgen, men det kunne faktisk godt se ud som
en kvælning, da den har så åben mund...?

Skal have vacc. en killing jeg nyligt har anskaffet mig - for øremider, så
tager jeg den lille med i samme ombæring..

Meget trist.. og underligt.

Mvh Jane

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-03-04 02:15

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> writes:

> Jeg har en tid til dyrlægen i morgen, men det kunne faktisk godt se ud som
> en kvælning, da den har så åben mund...?

Tjae det er muligt, men det kan lige så vel være fordi kæbemusklen er
slappet i dødsøjeblikket...

> Skal have vacc. en killing jeg nyligt har anskaffet mig - for øremider, så
> tager jeg den lille med i samme ombæring..

Det synes jeg lyder godt, både fordi det er rart/vigtigt at kende
årsagen, men også fordi du måske kan få klarhed over om der er noget
du skal være obs på mht de andre

> Meget trist.. og underligt.

Bestemt ja...

Jeg bruger gerne en historie/et digt som hedder "tilbage til rainbow
bridge" som du finder på www.siamis.dk under menupunktet
historier. Ikke nogen universal forklaring men en trøst i tabet..*S*

Anastacia sender et stort trøstespinbrum og jeg et trøstecyberkram

Fra : Kate

Dato : 01-03-04 22:27

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> wrote in

> Vores 5 killinger er blevet til 4 killinger.

Øv, hvor trist. Håber de resterende klarer sig uden problemer.

Har engang prøvet det med en 7 uger gammel kaninunge. Meget mærkelig
oplvelse at se et bur fuld af unger som bare plager om at komme ud om
morgenen, pånær altså en. Han lignede bare en som sov. Jeg fik ham nu
godt nok ikke obduceret så jeg fandt aldrig ud af hvad han døde af, men
sørgeligt er det altid.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 02-03-04 08:01

Jane <virker@hotmail.NOSPAMcom> wrote:
>Vores 5 killinger er blevet til 4 killinger.
>
>Jeg undrer mig utrolig meget. Netop en af de største og en af dem der
---

Ledsen att höra det Sympatiklem! Hoppas de andra mår bra!

h. Kristina
--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 13:43

> Jeg undrer mig utrolig meget. Netop en af de største og en af dem der
> suttede meget, lå død i kassen i dag. En af de 2 hvide.
> Og hvad pokker kan være grunden?

Det er med garanti kvælning. Katte opdager ofte ikke, hvis de ligger på en
af killingerne.

Da vores kat i sin tid fik fem killinger måtte jeg derfor hele tiden chekke,
at specielt den svageste af killingerne ikke blev "ligget ihjel".

To gang måtte jeg hive den ud under moderen - den ene gang var den
bogstaveligt talt helt flad på kroppen og gispede som en sindssyg.

Men den overlevede.

Den blev ved med at være den mindste, men var til den dato, hvor vi fandt
nogle nye hjem til killingerne, fyldt med liv og virkede mere intelligent
end de andre.

--
/ Jan W Nielsen