Vores kat sover meget
Fra : Martin Callsen

Dato : 28-02-04 23:52

Hej Gruppe ...

Vi har lige fået vores lille ny (8 årige kat) i dag, og er selvfølgelige
meget glade for hende.

De første 2 timer vandrede hun rundt og undersøgte interesseret alt (inkl.
vores køkkenskabe indtil hun vælte en stak tallerkener *GG*)

Resten af dagen har hun sovet, og hun har ikke drukket. (Hun spiser normalt)

Vi har en altan som skal kattesikres - nogen gode forslag ?

--
<><><><><><><><><>
Med venlig hilsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-02-04 11:55

Martin Callsen wrote:
> Hej Gruppe ...
>
> Vi har lige fået vores lille ny (8 årige kat) i dag, og er
> selvfølgelige meget glade for hende.

tillykke med hende ;)

> [...]
> (inkl. vores køkkenskabe indtil hun vælte en stak tallerkener *GG*)
>
> Resten af dagen har hun sovet, og hun har ikke drukket. (Hun spiser

hvad fodrer i hende med?? hvis det er vådfoder er det ikke så underligt at
hun ikke har drukket, for de fleste almindelige vådfodertyper
(supermarkedstyperne) indeholder ca 80% vand...... hvis det er tørfoder, så
prøv at lokke hende lidt med lidt "ekstra lækkert vand"..... lidt vådfoder
med vand over, eller evt vandet fra en dåse tun i vand.....

betragt det som en god ting at hun har sovet meget.... det betyder at hun
har været tryg nok til at finde den ro der skal til......
og nu spørger jeg lige dumt.... er i sikre på at hun har sovet, eller har
hun bare gemt sig?? har hun sovet i det fri (altså på gulvet eller sofaen?)

> Vi har en altan som skal kattesikres - nogen gode forslag ?

desværre..... det kommer helt an på altanense eksisterende konstruktion.....

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Martin

Dato : 02-03-04 12:39

Sabina Hertzum wrote:
> tillykke med hende ;)

Taaak :) vi er også mægtig glade for hende

> [...]
> det er tørfoder, så prøv at lokke hende lidt med lidt "ekstra lækkert
> vand"..... lidt vådfoder med vand over, eller evt vandet fra en dåse

Som du selv skriver så er det vådfoder så vi behøver ikke være bekymrede kan
jeg forstå :)

> [...]
> og nu spørger jeg lige dumt.... er i sikre på at hun har sovet, eller
> har hun bare gemt sig?? har hun sovet i det fri (altså på gulvet

Hun har sovet - hun ligger som regl mellem os på sofaen eller i sengen, så
vi er ret sikre på at hun sover :) men alt virker til at være godt nu for
hun er blevet noget mere livlig efter at vi købte lidt legetøj til hende ...
(læs: hun holdt mig vågen hele natten for at jeg kunne kaste en tøjmus til
hende *GG*)

--
<><><><><><><><><>
Med venlig hilsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-03-04 18:02

Martin wrote:

> Som du selv skriver så er det vådfoder så vi behøver ikke være
> bekymrede kan jeg forstå :)

nej ikke som sådan... naturligvis skal hun stadig have adgang til frisk vand
;)
men generelt set drikker katte der får vådfoder mindre end katte på tørfoder
;)

> [...]
> lidt legetøj til hende ... (læs: hun holdt mig vågen hele natten for
> at jeg kunne kaste en tøjmus til hende *GG*)

hehe, hun lyder da til at være faldet rigtig godt til ;)