vaccination af ældre kat
Fra : Bea Brun

Dato : 28-02-04 19:17

min svigermor har en 20 år gammel kat, der aldrig er blevet vaccineret eller
øremærket, nu er der kommet en nu lov om vaccination og pas til alle hunde
og katte man tager med ud at rejse.
Mine svigerforældre nyder at leje sommerhuse i europa (også danmark) og har
både deres hund og kat med.
Nu er spørgsmålet om der vil skade denne meget gamle kat at blive
vaccineret??
katten har alderdomstegn, som nedsat hørelse, og let nedsat appetit (hun
fristes derfor med flødeskum, råt oksekød, rejer og alt hvad hun nu synes
om). De bryder sig ikke om at efterlade katten, da hun kun vil snakke
med/kæles for af netop dem. Når andre kommer i hjemmet for at give hende mad
gemmer hun sig altid.
Jeg håber der er nogen der kan og vil hjæpe med spørgsmålet.
Med venlig hilsen
Bea

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-03-04 09:02

Hej Bea

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg ville ihvertfald under ingen
omstændigheder begynde at vaccinere en så gammel kat.
Problemet er, at man ikke kan vide hvordan katten reagerer på vaccinen -
nogle reagerer ret kraftigt og kan blive meget sløje, og med en kat i den
alder skal der ikke så meget til...

Efter min mening bør svigerforældrene nok forlade sig på kun at leje
sommerhus i Danmark, sålænge de stadig har den gamle mis - og dermed springe
vaccinationen over.

Men de kan selvfølgelig også snakke med dyrlægen om det - den skal jo
alligevel have sit "100.000 kilometers eftersyn" - og høre ad hvad han/hun
siger. Men det er en risiko, uanset hvad.

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere
www.burmese.dk