Jubiiiiiii...... nyfødte killinger...
Fra : Jane :o)

Dato : 27-02-04 09:40

Her i nat er vi blevet de lykkelige ejere af 5 vidunderlige
kattekillinger...

Vores søde Nala, var "sat til" fredag - og sørme om hun ikke fødte
ligenøjagtigt på dagen. (eller i nat).

Min datter vågner og siger: "hvad er det der piber sådan? - er det
killinger?" - og jeg siger.."Neeej, så højt snakker de da ikke"...

Vi går ind i rummet, hvor Nala havde sin kasse og hvad ser vi?

5 små killinger i kassen - men ingen Nala.

Hun ville ikke være ved killingerne og hoppede væk fra kassen, hvor de lå i.
Vi kunne dog se, at hun havde slikket dem rene o.s.v.
Hun virkede meget forvirret over situationen, og det samme gjorde vi, da det
jo er første gang vi har skullet opleve en kat få killinger.

Jeg har i forvejen gået og været så nervøs for, at noget skulle gå galt
o.s.v...

Straks griber jeg "knoglen" og ringer til dyrlægen, som siger at hun ikke
nødvendigvis gider at være i kassen, og måske er blevet stresset/forvirret
o.s.v.

Jeg henter noget mælkeerstatning og en sutteflaske med det samme, for en
sikkerhedsskyld. Tager hjem og ligger mig ind til Nala og nusser med hende
og "tvinger" hende til at ligge ned. Flytter killingerne ud af kassen over
på noget tæppe/håndklæde-halløjsa arrangement, hvor nala godt gad at ligge.
Får kattene vist "vej", og nu ligger de alle 5 hos den nu mere rolige moder.

Så det eneste var egentlig nok at hun følte sig utryg og usikker ved
situationen, og heldigvis brugte jeg kun mælkeerstatningen til at duppe lidt
mælk på hendes vorter, så de bedre kunne finde dem. Og det virkede...

Nala har vist bare brug for en anden "voksen" hos hende.. hihi... Så
slappede hun mere af. Sjovt nok egentlig. Havde hørt man bare skulle lade
dem være... Men hun har tilsyneladende stor behov for nussen bag ørene imens
de små tager for sig af retterne.

Glade hilsner fra den nybagte "killingemor".

Ville bare lige fortælle, hvordan man kan have det som "førstegangs"...

Der er 2 hvide og 3 røde i kuldet..

Skal nok tage billeder, men skal lige komme mig ovenpå det hele.

Puha... tænk så mange følelser havde jeg ikke troet man kunne få "bare" ved
en kattefødsel...

Jane Mark

www.janemark.dk

Fra : Doris

Dato : 27-02-04 10:13

Stort tillykke fra mig og alle misserne :)
Doris.

Fra : Lotte

Dato : 27-02-04 10:21

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-02-04 10:33

> [...]
>
> Skal nok tage billeder, men skal lige komme mig ovenpå det hele.
>
> Puha... tænk så mange følelser havde jeg ikke troet man kunne få "bare"

Hej Jane
Et stort tilykke med de 5 små herfra. Har du prøvet at veje dem? Det er en
god ide at veje dem på samme tid hver dag for at se om alle tager fint på.
Det passer ikke helt at man helst skal lade morkatten selv klare fødslen,
hun vil gerne have selskab samt nogle, der beundrer de små
Og desuden er det vigtigt at man har mulighed for at hjælpe hende, hvis der
opstår problemer.
Med 4 killinger der farer rundt her, kan jeg kun sige: glæd dig til de
bliver større!
Hilen Vibeke

Fra : Ida

Dato : 27-02-04 12:03

--

> [...]
>
> Ville bare lige fortælle, hvordan man kan have det som "førstegangs"...
>

> Puha... tænk så mange følelser havde jeg ikke troet man kunne få "bare"

Hejsa Jane

Stort varmt tillykke med de små 'suttehoveder'

Jeg har det ligedan hver gang der kommer killinger her i huset og tror ikke
det er noget der ændrer sig..heldigvis.
Det er ikke kun moderen til kuldet der er pavestolt, men også mutter her,
der kan sidde med tårer i øjnene og farer hen til de små, så snart der er et
piv.. kan ikke få nok af at sidde og kigge på dem *G*

Jeg venter to kuld nu her..et i weekenden og et igen omkring 10. marts og
jeg glæder mig, det er ved at være for længe siden jeg har haft små
banditter i huset

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 27-02-04 12:09

Jane <virker@hotmail.NOSPAMcom> wrote:
>Her i nat er vi blevet de lykkelige ejere af 5 vidunderlige
>kattekillinger...
---

Åååh - lycka till med de små Jag vill också ha små råttor - jag menar
kattungar (De är ju ganska råttliknande när de är små Men söta för
det.)

Stressa inte med bilderna, så att Nala blir orolig bara Och tänk på
att inte använda blixt, så att du inte skadar ungarnas ögon.

Hihi - snart har du huset full med små radiobilar... (Neeej då - inte
*alls* avundsjuk

h. Kristina (i H:fors, eftersom vi tycks vara två. Fast å andra sidan
skriver vi på olika språk, så kanske ingen blandar ihop oss...)

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 27-02-04 12:14

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse
> Her i nat er vi blevet de lykkelige ejere af 5 vidunderlige
> kattekillinger...

Stort tillykke herfra. Lad os gerne snart se billeder og høre om dreng-pige
fordelingen. Og røde og hvide...mine to yndlingskattefarver...som jeg ingen
har af...og jeg, der går og overvejer, om flokken ville vinde ved en
velfungerende killing, suk! *G*

MVH Mette (der indrømmer også at være lidt lun på far Niels)

Fra : Britta Sørensen

Dato : 27-02-04 12:58

Hej Jane
et stort tillykke fra mig, er glad for at læse alt gik godt. Fik lige sved
på panden et øjeblik
Jeg glæder mig til det en dag bliver mig der skal være "hjælpemor" ved min
lille Tumle

De venligste hilsner Britta

Fra : Jokerman

Dato : 27-02-04 13:00

> [...]
>
> Skal nok tage billeder, men skal lige komme mig ovenpå det hele.
>
> Puha... tænk så mange følelser havde jeg ikke troet man kunne få "bare"

Hej

Hjertelig til lykke. Det lyder som en stor oplevelse.
Hilsen
Jokerman (og Frida)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-02-04 15:42

In article <BC64C0FF.FFD0%virker@hotmail.NOSPAMcom>, Jane wrote:

> Her i nat er vi blevet de lykkelige ejere af 5 vidunderlige
> kattekillinger...

Øj, til lykke
Godt at alt endte lykkeligt

Fra : Jane :o)

Dato : 27-02-04 16:43

[snip... en masse forskellige søde indlæg]

Tak for alt jeres respons.

Tænk klokken er 16.30 og jeg er træt... hihi...

Alt går vel inde i det lune rum, og hun er faktisk selv flyttet tilbage i
kassen med mislingerne, efter hun ligesom fandt ud af, hvad det hele drejede
sig om og havde fået ro på sig.

Faderen - Niels - fik lov at komme en tur ind og sige goddag til mor og
ungerne. Han gav Nala et nys og de gnubbede hoveder.. Så hoppede han op i
kassen - kiggede på de små og gik igen.
Det var ikke lige noget for ham, andet end nogle irriterende elementer, men
han skulle jo lige have lov til at se hvad han havde præsteret.

Vi holder ham ellers ude fra rummet, da han ikke ligefrem har det
"omsorgsgen" og han stresser sikkert bare Nala.

Det er sjovt at sidde og se på de små pusser... De to hvide er større end de
røde, og så er der en vi kalder "rotten", fordi den simpelthen er helt
lille. Den kan ikke helt finde patterne og sutter løs på de andre ansigter..
hihi.. Den viser vi lidt vej.

Ja.. Billeder kommer i morgen.

Men hvordan tager man et ordentligt billede uden blitz iøvrigt?

Killingeknuser fra Jane

www.janemark.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-02-04 10:39

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> wrote in message
-sakse-
> Ja.. Billeder kommer i morgen.
>
> Men hvordan tager man et ordentligt billede uden blitz iøvrigt?
>
> Killingeknuser fra Jane
>
> www.janemark.dk

Hej Jane, og tillykke med småsserne!

Ang. fotografering uden blitz:
Placér kameraet på noget fast, evt. en stol, og tag billeder - hvis et
stativ da ikke forefindes.
Det plejer jeg at gøre hvis jeg ikke lige har gidet slæbe stativet med
hjemmefra en dag.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kate

Dato : 28-02-04 14:24

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> wrote in

> Skal nok tage billeder, men skal lige komme mig ovenpå det hele.

Det vil jeg glæde mig til

Tillykke med de små og med at Nala kom godt igennem. Fem er noget af en
mundfuld,du får da liv i huset snart

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jane :o)

Dato : 28-02-04 15:14

> [...]
>
> Det vil jeg glæde mig til
>
> Tillykke med de små og med at Nala kom godt igennem. Fem er noget af en

Tak.

Er 5 mange?

Hvad får en kat sådan i gennemsnit normalt?

Mvh

Jane

Fra : Kate

Dato : 29-02-04 10:19

> Er 5 mange?

Nej, det mener jeg ikke at det er, men såvidt jeg er orienteret får de
fleste førstegangsfødende lidt færrere.

> Hvad får en kat sådan i gennemsnit normalt?

Det kan jeg desværre ikke svare på.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-02-04 10:55

> Er 5 mange?
Der vil komme et tidspunkt hvor du synes at det er *G*

> Hvad får en kat sådan i gennemsnit normalt?

Alt mellem 1 og ti. Og der ramte du vist midten meget godt
Det siges at førstegangs-hunner ikke får så mange, men jeg ved ikke om der
er noget i det.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk