Fødsel
Fra : Jane :o)

Dato : 25-02-04 14:51

Ok - nu nærmer tiden sig, hvor vores Nala skal føde.

Hun er egentlig sat til i morgen, så det er vildt spændende.

Jeg vil lige spørge om, hvad størrelse den "indhegning" eller kasse man
laver til sådan et formål skal være, og hvilket materiale?

Mvh Jane

www.janemark.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-04 15:19

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg vil lige spørge om, hvad størrelse den "indhegning" eller kasse man
> laver til sådan et formål skal være, og hvilket materiale?

Hej
Det bliver spændende
Vi har bare brugt flyttekasser når vores har skulle føde.
Der kan man slå flapperne ind over, så kassen bliver mørk og huleagtig, i
bunden lagde vi en skumgummimadras med et stykke lagen over (brug ikke
frotte, da de smås kløer hænger i).
Senere, når killingerne vil ud af kassen, er det nemt at lave et passende
hul.
Hilsen Vibeke

Fra : Jane :o)

Dato : 26-02-04 16:32

> [...]
> frotte, da de smås kløer hænger i).
> Senere, når killingerne vil ud af kassen, er det nemt at lave et passende

Ok

Kan vores tykke gravide kat godt hoppe op i en flyttekasse uden den vælter?

hihi

Og hvordan "fortæller" vi den, at det er der den skal føde?

Hvor lang tid går der, før man skal lave et hul, så de kan komme ud?

Og hvor meget plads skal de have efterfølgende o.s.v. o.s.v.

Mvh Jane

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-04 18:23

> [...]
>
> Hvor lang tid går der, før man skal lave et hul, så de kan komme ud?
>
> Og hvor meget plads skal de have efterfølgende o.s.v. o.s.v.

Hej
Hvis hun kan lide kassen skal hun nok komme op i den
Prøv at stille den et uforstyrret sted, hvor hun alligevel ikke er alt for
alene. Husk at der helst skal være en god varme.
Du opdager selv når de små gerne vil ud af kassen, de prøver på alle måder
at komme op af kassen og så er det tid at lave et hul.
Vi har (efter råd herinde fra) lavet en lille løbegård udenom kassen, her
midt i stuen
Så de små ikke kan løbe overalt, men alligevel har mulighed for at lege
tagfat.
Det er også meget nemmere at få dem renlige, hvis ikke pladsen er alt for
stor.
Husk i øvrigt at læse Politikkens Kattebog, der kan du få svar på stort set
alt!!
Hilsen Vibeke

Fra : Jane :o)

Dato : 26-02-04 20:10

[snip... en masse]

> [...]
> stor.
> Husk i øvrigt at læse Politikkens Kattebog, der kan du få svar på stort set

Mange tak for det gode råd.

En "ikke for stor" løbegård - hvad er det for en størrelse sådan ca.?

Jeg vil straks få købt Politikkens Kattebog, da den ikke står på bogreolen.

Mvh Jane

www.janemark.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-04 20:13

> [...]
>
> En "ikke for stor" løbegård - hvad er det for en størrelse sådan ca.?
>
> Jeg vil straks få købt Politikkens Kattebog, da den ikke står på

Hej
Ja, køb den bog, den er ikke til at undvære. Min løbegård er i et hjørne,
jeg vil tro at der er ca. 1½ meter fra hjørnet ud til hegnet og så et par
meter i længden. Vi har brugt et udklappet dobbelt udstillingsbur, man kan
også bruge en børnekravlegård med net eller købe en speciel
killingeløbegård.
Held og lykke med fødslen!
Vibeke