Besparelse på en campingvogn.
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 13-03-04 17:55

Jeg sad og undersøgte markedet for campingvogn, og jeg må sige, at
konklusionen er, at når/hvis jeg skal have omsat min nuværende LMC, så
bliver det ikke i Danamrk jeg lægger mine penge.

En LMC luxus på 460, med tværgående dobbeltseng og endekøkken, det er i alle
tilfælde den vi kunne tænke os, kostede for en 1993 herhjemme knap 70000
kr., men i Tyskland fandt jeg en 1999, den kostede knap 59000 kr, så næste
gang, så veksler jeg til euro, og kører syd på, for at købe en CV.

Gad nok vide, hvorfor de mener de skal have så meget for den herhjemme?

På samme måde, har vi besluttet, at campingpladser i DK, når vi ser bort fra
backtonature pladser, er utilstedeligt dyre, så når vi camperer foregår det
syd for den dansk tyske grænse, ud fra det princip, jeg vil ikke være til
grin for min egne penge.

Fra : Steen Larsen

Dato : 14-03-04 18:45

Der er en undtagelse mere her http://www.campingcheque.dk/dk/

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 21:59

> [...]
det
> syd for den dansk tyske grænse, ud fra det princip, jeg vil ikke være til

Du kan sikkert også være heldig at finde billige pladser andre steder.
Alternativt kan du stille hele udstyret op i baghaven, det er nok det
billigste.
Selv kan jeg godt brokke mig lidt over prisniveauet, men sådan er det jo med
mange ting her i landet. Jeg gider dog ikke lade overnatningsprisen diktere
hvilket land jeg vil feriere i, for så var det jo billigere at blive
hjemme...
Men indkøb af campingvogne, DVD skiver og andet afgiftsplaget isenkram, der
er jeg helt enig, der er det bare med at udnytte det frie marked.

Mvh. Per.

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 14-03-04 23:01

Ja men jeg er da helt enig i det med priser, det er ikke unormalt at man kan
spare op til 30000kr. på en ny campingvogn i Tyskland. Nogle steder kan
forhandleren lev. Den på danske nr. plader

Mvh. Hans J

Fra : max_nielsen

Dato : 02-04-04 21:38

"Hans J Mathiesen" skrev d. 14-03-04 23:01 dette indlæg :
> [...]
kan
> forhandleren lev. Den på danske nr. plader

Har du nogle steder hvor de også kan tale dansk, evt. en Burstner
forhandler.

mvh
Max Nielsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Harry

Dato : 04-04-04 12:33

> [...]
> syd for den dansk tyske grænse, ud fra det princip, jeg vil ikke være til

Du kan såmænd rolig blive nord for grænsen for at campere til
superpriser. : http://www.backtonature.dk samarbejder med 3 pladser
ganske tæt på grænsen. Men for at der ikke skal opstå misforståelser
om foreningen "Back To Nature", så er den ikke udelukkende skabt for
at man skal kunne campere til færre penge, men mindst lige så meget
for at skaffe mere natur på selve pladserne eller i deres umiddelbare
nærhed. Og at påvirke myndigheder til at tillade flere
bondegårdscampingpladser eller noget, der ligner det. Og når
sønderjyske myndigheder går med på tanken, kan det vel også lykkes
andre steder. Det koster kun 100 kr at være med til at skubbe på
udviklingen - og få 15-20% rabat på i forvejen billige priser.

Men når det er sagt, så skal også siges, at ønsker man vandlande,
store hoppepuder og karuseller, så må man være med til at betale hvad
det koster - også når man ikke bruger disse faciliteter. Og det er det
sidste, BTN-folkene vender sig imod ved at arbejde for alternativer
for de campister, der ønsker mere enkelhed og mere natur.