Autocamper i Frankrig
Fra : Jørn Haulund

Dato : 11-03-04 22:58

Hej

Vi skal på ferie i Frankrig i en lejet autocamper. I den forbindelse har jeg
nogle spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan svare på:

Hvor får vi fat i et campingpas?

Er der nogle der har erfaring med France Passion? Det er noget med at
autocampere kan overnatte gratis hos nogle vinbønder, men hvordan fungerer
det i praksis?

Vi overvejer et par dage på den danske campingplads La Residence i Rhone
området. Da vi ikke kører efter en tidsplan, og dermed ikke ved hvornår vi
være der, kan jeg ikke reservere. Er der nogle der har erfaringer med at
køre forbi og se om der er plads, eller kan vi godt opgive det på forhånd?

Warner bros. har nogle parker i Europa, og vi har tænkt os at besøge
Movieworld i Tyskland og Six Flags i Belgien. Jeg ved at når vi besøger
Disneyland, kan vi overnatte på deres parkeringsplads, men kan man også det
ved Warner Bros parkerne?

På forhånd tak for hjælpen

Jørn

Fra : Carsten Stage

Dato : 12-03-04 07:32

Jørn Haulund wrote:

> Hvor får vi fat i et campingpas?

Det har Hans skrevet en del om her:

http://www.hanses-campingsider.dk/campinglivet/campingpas.htm

> [...]
> hvornår vi være der, kan jeg ikke reservere. Er der nogle der har
> erfaringer med at køre forbi og se om der er plads, eller kan vi godt

Det er et pragtfuldt område med mange muligheder for at se nærmere på de
herlige Rhonevine. Gå ikke glip af Rosévinen fra Allan Jørgensens
samarbejdspartner i St. Rémize. Om der er plads i højsæsonen er tvivlsomt -
men jeg ville gøre forsøget alligevel og i det mindste nyde aftenmåltidet på
pladsens restaurant - Allans kone Zahia kan trylle i køkkenet! Mon ikke at
en autocamper kan klemmes ind for en enkelt nat?

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=20

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Per Skjødt

Dato : 12-03-04 20:26

Hej Jørn, kør bare ind i området det er rigtig flot, hvis der ikke er plads
på La Residence er der masser af andre pladser, vi her selv lagt på
LÀrdechois helt nede ved floden, lidt dyr måske men også bare i orden og
"tæt" på alting. Jeg cykler en del og kom også på flere af mine ture forbi
La Residence og hvis jeg skal sige min mening om det, vil det nok være at
det lå lidt for "øde", men det kommer meget an på hvad man vil i sin ferie,
det så charmerende og stille ud.
Men jeg kan sige dig med garanti at jeg vil komme i området igen, det er
utroligt charmerende/flot.

Mvh. Per Skjødt

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-03-04 13:34

"Per Skjødt" <pefosk@pc.dk> wrote in message
> [...]
> hvad man vil i sin ferie, det så charmerende og stille ud.
> Men jeg kan sige dig med garanti at jeg vil komme i området igen, det

Helt enig.
L'Ardechois er en glimrende veludstyret plads, hvor der både er gang i den
for ungerne og samtidig mulighed for ro og fred, hvis man ikke gider
hurlumhejet. Sørg blot for at få en plads et stykke væk for indgangsområdet,
hvor alle aktiviteterne er placeret.
Især kan det anbefales at ofre et par håndører ekstra og få en af de
pladser, der ligger helt ud til flodbrinken, hvor der er en fremragende
udsigt. En detalje ved disse pladser er, at man har udsigt lige ned til et
stræk af floden, hvor de mange wannabee-vildmarkskanosejlere kæmper med
strøm og sten. Vi har fået timer til at gå med noget drikkeligt i den ene
hånd og campingstolen trukket helt ud til kanten og så ellers moret os
grundigt over staklernes kæntringer mv.
Så ekstraprisen for de bedste pladser er hver eneste øre værd.

I øvrigt er området ubetaleligt smukt - hvad enten man er til vandre-,
cykel- eller bilture.
Den lokale vin (kender ikke la Residence's) er i øvrigt ikke værd at skrive
hjem om, men ikke ret langt væk ligger nogle af Rhones bedste områder,
ligesom Gigondas og Vaqueras og Beaumes-de-Venice er overkommelig.

Har man lyst til søde sager, ligger Valrhonas chokoladefabrikken i Tain, der
har noget af Frankrigs allerbedste vin ( slæb bare godt med flasker med
hjem, hvis du er til vin ).

vh
Jan

Fra : Steen Larsen

Dato : 14-03-04 15:55

Lige et ling til pladsen http://www.ardechois-camping.fr/home.html

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-03-04 18:11

"Steen Larsen" <steen-larsen@(fjern)tdcadsl.dk> wrote in message

> Lige et ling til pladsen http://www.ardechois-camping.fr/home.html

....eller denne her:
http://www.ardechois-camping.com/anglais/bienvenu.html
- den plejer at virke bedre.

vh
Jan

Fra : Steen Larsen

Dato : 14-03-04 18:32

Jan Bøgh wrote:
> "Steen Larsen" <steen-larsen@(fjern)tdcadsl.dk> wrote in message

> ...eller denne her:
> http://www.ardechois-camping.com/anglais/bienvenu.html
> - den plejer at virke bedre.

Hej jan

jeg tror at det er to forskellige campingpladser.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-03-04 10:08

> jeg tror at det er to forskellige campingpladser.

Youp!

Men teksten i tråden passer nu stadigvæk udmærket. Og så kan man jo lade
geografien afgøre det.
Den L'Ardechois, /jeg/ kender ligger et par km oppe ad floden i forhold til
Pont D'Arc (Vallon de Pont D'Arc).

vh
Jan

Fra : Per Skjødt