Montering af ekstra batteri
Fra : Steen Larsen

Dato : 10-03-04 00:23

Er der en der kender et link til en side med et diagram over hvordan
man monterer et ekstra batteri i sin bil som så bliver opladet under
kørslen, det skal fungere på den måde at man derefter sætter stikket
til campingvognen i uden at man tapper bilens originalbatteri for
strøm.

Håber der er en der ved hvordan det skal monteres!

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-03-04 06:42

Steen Larsen wrote:

> Er der en der kender et link til en side med et diagram over hvordan
> man monterer et ekstra batteri i sin bil som så bliver opladet under
> kørslen,

Jeg er overbevist om, at du vil finde det du søger på DanPower Electronics
sider:

http://www.danpower.com/produkter.html

Du skal ind under camping | DAN1233 Battery-Case, der er en komplet løsning,
på det du ønsker..

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-03-04 07:25

Carsten Stage wrote:

> Du skal ind under camping | DAN1233 Battery-Case, der er en komplet
> løsning, på det du ønsker..

Hej Carsten

Den har jeg set men jeg syntes det er en enorm pris 3557,50kr for et
batteri på 33 AH og en batteribooster med porto.

Når man kan købe et batteri på 65AH for 1450kr og en batteribooster
for 1100kr alså en totalpris med porto på 2607,50kr.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Sten bo

Dato : 10-03-04 07:58

Steen Larsen wrote:

> [...]
>
> Når man kan købe et batteri på 65AH for 1450kr og en batteribooster
> for 1100kr alså en totalpris med porto på 2607,50kr.

Man får ikke løn for det man laver, men for det man ved

Steen Larsen wrote:

> Håber der er en der ved hvordan det skal monteres!

Solidt
er der ikke noget i diagrammer og tips på
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=33
der kan bruges?

for 12 v tilhængere er der en Australsk energi og køleløsning på

http://www.kimberleykampers.com/fridge.html

http://www.kimberleykampers.com/testtrek.html

Man har skippet gassen og bruger kompressor kølebokse med et kulde
lagermedie - sådan at boksen kun behøver at køre når det er køligt - kan
komme af med varmen. Danfoss kompressor og styring
Læg mærke til driftiden selv uden solfanger.

hilsen sten bo

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-03-04 08:06

Steen Larsen wrote:

> Den har jeg set men jeg syntes det er en enorm pris 3557,50kr for et
> batteri på 33 AH og en batteribooster med porto.

Jeps, det /er/ mange penge - men til gengæld er det en færdig og effektiv
løsning.

> Når man kan købe et batteri på 65AH for 1450kr og en batteribooster
> for 1100kr alså en totalpris med porto på 2607,50kr.

Jeg tror også at jeg selv ville lave noget. Men det gel-baserede batteri er
en dyr sag, som jeg ikke mindes at have set billigere.

Den australske løsning som Sten fortæller om er interessant - meeenn inden
den er i Danmark bliver prisen givet astronomisk. En anden mulighed ville
være at se nærmere på de meget støjsvage generatorer, der er på markedet i
dag.

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-03-04 08:15

Carsten Stage wrote:
En anden
> mulighed ville være at se nærmere på de meget støjsvage generatorer,
> der er på markedet i dag.

Hej Carsten

Har du et link til sådanne?

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-03-04 09:31

Steen Larsen wrote:
> Carsten Stage wrote:
> En anden
>
> Hej Carsten
>
> Har du et link til sådanne?

http://www.dometic.se/node852.asp?ProductGroup=Generators

http://www.texas.dk/prod/generator.htm

http://www.victronenergy.com/HTML2/indexDK.htm - hvor det er WhisperGen der
er spændende. Der er mere om princippet her:
http://cph.ing.dk/konf/root/tekmil/html/0910.all.html

Så skulle der være lidt at se på...

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-03-04 10:12

Carsten Stage wrote:

> [...]
>
> http://www.victronenergy.com/HTML2/indexDK.htm - hvor det er
> WhisperGen der er spændende. Der er mere om princippet her:

Tak for linkene det vil jeg se nærmere på. :)

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-03-04 10:59

Her er en direkte til WhisperGen - http://www.whispergen.com/

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-03-04 17:31

Carsten Stage wrote:

> http://www.victronenergy.com/HTML2/indexDK.htm - hvor det er
> WhisperGen der er spændende. Der er mere om princippet her:
> http://cph.ing.dk/konf/root/tekmil/html/0910.all.html

Æv - har lige fundet prisen...

130.000 - men spændende alligevel

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-03-04 17:11

Fra : JuNi

Dato : 10-03-04 17:25

Det Australske system er også her i Europa på markedet, på den Australske
side henvises til et firma navn Waeco, som er tysk?? Har dog ikke kendskab
til at de bruger selve kassen til at akkumulere, men de leverer udgaver hvor
man kan lægge en køle akkumulator i bunden af boxen. Der indgår enda Danske
produkter i systemet idet systemet er med en Danfoss kompressor, altså ikke
så meget et Australsk produkt.

Fra : Sten bo

Dato : 15-03-04 12:42

Steen Larsen wrote:

> [...]
>
> Når man kan købe et batteri på 65AH for 1450kr og en batteribooster
> for 1100kr alså en totalpris med porto på 2607,50kr.

Så her i weekenden en demo af gode batterier og stabiliseret lader/forsyning
hos PJ i Roskilde
www.mpxelectra.dk

eks:
http://www.mpxelectra.dk/dataentry/dataark/t-12v20ac.jpg
http://www.mpxelectra.dk/mp_lukkede.asp

Priserne var til lejligheden en hel del under ovennænte. Batteritypen der
blev vist, blev udover at kunne undvære udluftning, bla. også fremhævet for
meget lille selvafladning 7 mdr til afladet. Og skulle også ha meget lang
levetid - mange år - vist kun et batteri i vognens levetid
et eftersyn værd? Ved godt at det ikke er en booster, men jeg så at mange
var intereseret i en opgradering af 12 V elanlægget.

Hilsen sten bo

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-03-04 06:21

Sten bo wrote:

> Så her i weekenden en demo af gode batterier og stabiliseret
> [...]

Firmaet vil også kunne træffes hos Køge Caravan Center, der holder Åbent Hus
Fredag d. 26 marts fra 16 - 22. Lørdag/søndag d. 27-28 marts fra 10 - 16.

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-03-04 15:43

Carsten Stage wrote:

> [...]
> Electronics sider:
>
> http://www.danpower.com/produkter.html
>
> Du skal ind under camping | DAN1233 Battery-Case, der er en komplet

Ikke længere jeg har lige modtaget et brev fra dem hvor de fortæller
at den er gået ud af prodution.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen