Billigste/bedste taletidskort?
Fra : ZUM

Dato : 26-04-01 08:45

Kravene er:
Billigt selvfølgelig (både tale + SMS)
God dækning i København city og København S.

Hvem skal man vælge?
www.telmore.dk ser godt ud, men hvis man ikke er så glad for at betale med dankort over internettet....

mvh Jan

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-04-01 08:55

> [...]

ZUM> Hvem skal man vælge? www.telmore.dk ser godt ud, men hvis man
ZUM> ikke er så glad for at betale med dankort over internettet....

Hvorfor? Der er _ingen_ risiko^1 ved at bruge dit dankort på nettet, og
du sparer en formue i forhold til de fleste andre taletidskort.

/Thomas

1) der er en lille chance for at det kan blive misbrugt (meget lille)
men i sidste ende kommer du ikke til at betale en øre for et givet
misbrug så længe din pinkode ikke er blevet brugt...

--
/"\ | "To alcohol! The cause of - and solution to -
\ / | all of life's problems!" -- Homer Simpson

Fra : ZUM

Dato : 26-04-01 10:55

Hvis man ikke har en et dankort på nuværende tidspunkt, og ikke har lyst til at have et?
Okay, hvis telmore virkelig er eneste fornuftige valg, så kan det overvejes at anskaffe et, men...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-04-01 11:11

ZUM> Hvis man ikke har en et dankort på nuværende tidspunkt, og ikke
ZUM> har lyst til at have et? Okay, hvis telmore virkelig er eneste
ZUM> fornuftige valg, så kan det overvejes at anskaffe et, men...

Hvad med World Online så? Kræver de dankort?

/Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-01 11:37

Thomas Rasmussen skrev:

>Hvad med World Online så?

Du tager ordene ud af min mund.

>Kræver de dankort?

Nej. Man kan indsætte penge over nettet og betale f.eks. via PBS.
Eneste ulempe: de er lidt dyrere (1,50 kr./m)

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 28-04-01 10:00

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Du tager ordene ud af min mund.

> Nej. Man kan indsætte penge over nettet og betale f.eks. via PBS.
> Eneste ulempe: de er lidt dyrere (1,50 kr./m)

Jeg har faktisk lige tilmeldt mig WOL mobil.
Under tilmeldingen kunne man ganske rigtigt vælge PBS, men i deres
introduktionsmateriale står der:
"Du kan sætte enten kr. 50, 100, 200 eller 500 ind og herefter betale med
Dankort direkte på sitet eller via faktura".

Er der nogen som har praktisk erfaring med hvordan det i praksis foregår
hvis man ikke bruger Dankort?

* Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-01 10:23

Fischer skrev:

>Er der nogen som har praktisk erfaring med hvordan det i praksis foregår
>hvis man ikke bruger Dankort?

Ja, meget lidt. Jeg har sat 100 kr. ind via min browser.

Jeg har dog ikke fået nogen regning endnu, men jeg ringer næsten
aldrig på mobilen.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 28-04-01 11:52

> Ja, meget lidt. Jeg har sat 100 kr. ind via min browser.
>
> Jeg har dog ikke fået nogen regning endnu, men jeg ringer næsten
> aldrig på mobilen.

Hvad med selve SIM-kortet (99,- kr.).
Betalte du det med Dankort eller fik du en faktura?

Jeg har nemlig lige modtaget SIM-kortet men ingen faktura.

* Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-01 13:07

Fischer skrev:

>Hvad med selve SIM-kortet (99,- kr.).

Det har jeg glemt.

>Betalte du det med Dankort eller fik du en faktura?

Det kan jeg faktisk ikke huske, men jeg tror bare at det blev
opkrævet senere.

>Jeg har nemlig lige modtaget SIM-kortet men ingen faktura.

Ja, det passer meget godt.

--
Bertel

Fra : Henrik Hansen

Dato : 26-04-01 11:18

>Hvis man ikke har en et dankort på nuværende tidspunkt, og ikke har lyst til at have et?
>Okay, hvis telmore virkelig er eneste fornuftige valg, så kan det overvejes at anskaffe et, men...
[...]

Ellers prøv WorldOnline ... Der kan du betale over PBS.

Opkald: 1,50 kr. / min.
SMS 0,25 kr. / stk.

--
Henrik Hansen
http://home1.stofanet.dk/sequel/

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-04-01 10:12

ZUM wrote:

> Kravene er:
> Billigt selvfølgelig (både tale + SMS)
> God dækning i København city og København S.
>
> Hvem skal man vælge?

Der kommer noget taletidstest i næste udgave af mobil-bladet
http://www.dk.mobil.nu

God dækning i city og S har alle vist.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : ZUM

Dato : 26-04-01 10:58

Ok, der er 3 uger til, og jeg ved ikke om der kan ventes så længe.
....men tak for info.

mvh Jan

Fra : Fischer

Dato : 26-04-01 10:34

> Kravene er:
> Billigt selvfølgelig (både tale + SMS)
> God dækning i København city og København S.

Mobilix Mayday er et godt bud.
3,- kr. pr minut for tale + 1,50 kr. for Wap (indenfor deres eget GSM1800
net) samt 75 øre pr. SMS.

> Hvem skal man vælge?
> www.telmore.dk ser godt ud, men hvis man ikke er så glad for at betale med
> dankort over internettet....

Telmore er jo ikke rigtig taletid, men et abonnement på taletids-lignende
vilkår.

* Fischer

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-04-01 10:43

Fischer> Mobilix Mayday er et godt bud. 3,- kr. pr minut for tale +
Fischer> 1,50 kr. for Wap (indenfor deres eget GSM1800 net) samt 75
Fischer> øre pr. SMS.

Damn det er dyrt.

Fischer> Telmore er jo ikke rigtig taletid, men et abonnement på
Fischer> taletids-lignende vilkår.

Tjaa... men du betaler kun for den tid du bruger og det er:

1.25 kr. pr minut
0.25 kr. pr sms
online betaling m. dankort...

Og bruger du 25kr eller mere om måneden, så er det gratis (mindre
forbrug resultere i 15kr. om måneden i "abonnement")

/Thomas

Fra : Fischer

Dato : 26-04-01 11:32

> Fischer> Mobilix Mayday er et godt bud. 3,- kr. pr minut for tale +
> Fischer> 1,50 kr. for Wap (indenfor deres eget GSM1800 net) samt 75
> Fischer> øre pr. SMS.
>
> Damn det er dyrt.

Ja, da. Hvis du taler meget, så skal du ikke vælge taletid.

> Fischer> Telmore er jo ikke rigtig taletid, men et abonnement på
> Fischer> taletids-lignende vilkår.
>
> Tjaa... men du betaler kun for den tid du bruger og det er: ...
[snip]

Ja - hvis du vil have Telmores priser, så er der kun Telmore.

Men det er ikke rigtig taletid.
1. Man kan ikke tanke uden Internet og Dankort.
2. Man skal være 18 år.
3. Man bliver registreret og bliver sikkert kreditgodkendt.
4. Du kan godt tale for mere end du har indsat, og dermed næppe noget man
vil oprette til sin søn.

* Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-01 11:40

Fischer skrev:

>Mobilix Mayday er et godt bud.
>3,- kr. pr minut for tale

Det er ikke et godt bud. Det er et rasende dyrt bud, når man kan
komme ned på 1,25 kr/min (og 1,50 1,25 kr/min)

+ 1,50 kr. for Wap (indenfor deres eget GSM1800
>net) samt 75 øre pr. SMS.

.... samt 25 ø pr. SMS. (ved ikke med WAP)

>Telmore er jo ikke rigtig taletid, men et abonnement på taletids-lignende
>vilkår.

Der er ikke noget abonnement. Man kan kalde det et genopladeligt
taletidskort.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 26-04-01 12:32

> Det er ikke et godt bud. Det er et rasende dyrt bud, når man kan
> komme ned på 1,25 kr/min (og 1,50 1,25 kr/min)

Det er et godt bud når vi snakker om rigtig taletid.

> Der er ikke noget abonnement. Man kan kalde det et genopladeligt
> taletidskort.

Nej - det ER et abonnement. På taletids-lignende vilkår.

Jeg gentager lige:

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-04-01 13:24

On Thu, 26 Apr 2001 13:32:16 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:
>2. Man skal være 18 år.
Skal man ikke også det med et almindreligt taletids kort? (ihverfald i
teorien?)
>3. Man bliver registreret og bliver sikkert kreditgodkendt.
Nej du skal ikke kredit godkendes med mindre du vil have adgang til at
bruge abbonentet i udlandet. (Det kost 99kr at blive kredit godkendt.)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-01 13:40

Martin Schultz skrev:

>Skal man ikke også det med et almindreligt taletids kort? (ihverfald i
>teorien?)

Det kan jeg ikke tro. Unge under 18 må gerne handle normalt, men
de kan ikke binde sig til f.eks. kreditaftaler.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 26-04-01 14:12

> Skal man ikke også det med et almindreligt taletids kort? (ihverfald i
> teorien?)

I teorien? - det tror jeg ikke. En startpakke kan du få på enhver
tankstation, og jeg tror gerne de sælger til en på 8 år.

> Nej du skal ikke kredit godkendes med mindre du vil have adgang til at
> bruge abbonentet i udlandet. (Det kost 99kr at blive kredit godkendt.)

Jeg kunne nu ellers godt forestille mig at de lige spurgte RKI. Det gør de
f.eks. hos World Online.

* Fischer

Fra : Anders R

Dato : 26-04-01 12:33

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> Mobilix Mayday er et godt bud.
> 3,- kr. pr minut for tale + 1,50 kr. for Wap (indenfor deres eget GSM1800
> net) samt 75 øre pr. SMS.

Telia Cash koster kr. 2,50 pr. minut og kr. 1,00 pr. SMS,

Anders

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-04-01 19:47

"Anders R" <AR@postman.dk> skrev i en meddelelse

> "Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> Telia Cash koster kr. 2,50 pr. minut og kr. 1,00 pr. SMS,

Ovenstående pris gælder kun hvis du er i Telias dækningsområde, og Telia dækker ikke
særligt godt, det er sjældent at der står Telia i mit display, så jeg skal også snart have
skiftet min Telia ud.

Dér hvor Telia ikke dækker er priserne kr. 5,00 pr. minut og kr. 1,50 for en SMS.

Claus