Stor autocamper
Fra : Morten Lund

Dato : 27-02-04 12:52

Hej

Jeg er blevet lidt forelsket i en sådan fætter her:
http://www3.telus.net/heibar/mogreno.htm

Men hvordan er det med autocamper der vejer mere end 3500kg? Jeg ved at man
som privatperson godt må eje en lastbil, men i så fald er der store
begrænsninger på brugen af den. Ingen søndagsture osv.

Så spørgsmål 1)
Har man en autocamper på mere end 3500 kg, må man så også bruge den til
privatkørsel?

Spørgsmål 2):
Hvis man køber en sådan en svend her:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2462938040&category=60995

til omkring 100.000 kroner og får den indregistreret, hvor meget vil den så
koste inden den er kørende som autocamper?

100.000 kroner + 60% = 160.000 kroner? Og hvad så hvis man får den sat i
lige så fin stand som ovenstående?

---
Morten Lund

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-02-04 16:01

"Morten Lund" <m-lund@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så spørgsmål 1)
> Har man en autocamper på mere end 3500 kg, må man så også bruge den

Jaeh - der er ingen begrænsninger af den slags, hvis den er registreret til
privat brug. Men jeg kunne forestille mig at vægtafgiften er temmelig
hamber.

> 100.000 kroner + 60% = 160.000 kroner? Og hvad så hvis man får den
> sat i lige så fin stand som ovenstående?

Jeg er ret sikker på at det ikke handler om, hvad du giver for den - men om
hvad Told og Skat vurderer den til at være værd - når der skal lægges
afgifter på.
Så måske ville det være en ide ikke at sætte den i /for/ fin stand før man
har den på danske papirer.

vh
Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-02-04 20:23

"Morten Lund" <m-lund@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> koste inden den er kørende som autocamper?
>
> 100.000 kroner + 60% = 160.000 kroner? Og hvad så hvis man får den sat i

Du har misforstået, hvorledes man regner afgiften ud. Tommelfingerreglen er,
at man i Danmark finder ud af, hvad en tilsvarende bil i tilsvarende stand,
år osv, vil koste.
Ud af denne salgspris skal man så regne med at skulle betale 63 % i afgift.
EKS:
Du finder en bil i Tyskland som koster 35.000 kr.
I Danmark koster en tilsvarende bil 100.000 kr.
Der siger tommelfingerreglen så, at du kan forvente at skulle betale 63.000
kr. i afgift. Det er faktisk mere eller mindre ligegyldigt, hvad du giver i
udlandet. Det er den danske salgspris.
I det tilfælde du opremser her, kunne jeg forestille mig, at der ikke
umiddelbart findes en kendt markedspris i Danmark. Derfor bliver du nødt til
kontakte Told og skat og få en foreløbig vurdering.

Kurt
/Leony har altid ret

Fra : Jack

Dato : 29-02-04 00:39

Lad være med at putte NOGETSOMHELT udstyr i den, FØR den er vurderet hos
Trold og Hat.

Det bedste er, at få den til at ligne en bollet so, før du triller ind hos
Dem.

Ydermere jo ældre øsen er, jo billigere er den. Hvis den er mere end 30 år
gammel, koster det en slik om året, da den så hører ind under
veteranbilloven.

Held og lykke med det.....

Det er fandme et godt projekt......

Lige mail mig, hvordan det kommer til at gå, jeg forhandler lidt mercedes
stumper, fra udlandet, hvis du mangler`!!!!

Har foreksembel, lige købt tromler, bakker komplet til min mercedes GD....
1050 kr.

Se det er fornuftigt......

Tales ved, og keep up the good work.

Preusse
25460285

Fra : Morten Lund

Dato : 01-03-04 12:46

Jeg sidder lige og regner på vægtafgift på sådan en Unimog-satan, 6 ton...

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20030097829-REGL

1700 kroner pr kvartal for op til 2 ton. = 6800 kroner pr. år.
860 kroner i udligningsafgift pr. kvartal = 3440 kroner pr. år.
96 * 4000/100 for vægten over 2000 kg. pr kvartal= 15360 pr. år.
48 * 4000/100 for vægten over 2000 kg i udlingningsafgift pr. kvatal = 7680

Det giver ialt 33280 kroner i vægtafgift for at have en autocamper på hvide
plader. Kan det virkelig passe? I så fald må man jo nok erkende, at drømmen
brast.

---
Morten Lund