Eurodisney
Fra : Jensen

Dato : 25-02-04 14:17

Hej,

Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn (2½ + 6 år) som i uge 28-29-30
planlægger at tage til Frankrig (med campingvogn) og i den forbindelse
aflægge Eurodisney et besøg.

Er der nogle som kender gode campingpladser i nærheden? Bør man reservere?
Hvor får man bedst information/brochurer om Disneyparken? Hvor mange dage
bør man sætte af til besøget o.l.?
På forhånd tusinde tak for hjælpen.

Familien Nordentoft, nordentofterne@stofanet.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 25-02-04 15:54

Jensen wrote:
> [...]
> reservere? Hvor får man bedst information/brochurer om Disneyparken?
> Hvor mange dage bør man sætte af til besøget o.l.?

Der er ihvertfald noget på Engelsk her
http://www.disneylandparis.com/uk/introduction.htm

Her er et ling til nogle tidliger tråde om det emne!
http://groups.google.com/groups?q=Camping+ved+Eurodisney++group:dk.fritid.camping&hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.camping&selm=3fde1dd1%240%249801%24edfadb0f%40dread14.news.tele.dk&rnum=1

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Jørgen L

Dato : 26-02-04 01:01

> [...]
> Hvor får man bedst information/brochurer om Disneyparken? Hvor mange dage

Prøv at gå ind på i mellem campister på DCUs hjemme side og søg efter disney
der kommer en del besvarelser op
http://makeashorterlink.com/?T17825787
og her med hvor der er søgt efter disney
http://makeashorterlink.com/?C48832787

Hilsen Jørgen

---

Fra : Harry

Dato : 26-02-04 09:57

> [...]
> Hvor får man bedst information/brochurer om Disneyparken? Hvor mange dage

Her er et link, hvor alle oplysninger findes:
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/franskesider/paris.htm

De fleste bruger 2 dage - man bør reservere i sommerferien -
campingpladser findes på ovennævnte link.
God tur. Harry.

Fra : Jens Ove Kristensen

Dato : 26-02-04 23:43

Hej med jer

Jeg har prøvet at overnatte på en meget fin campingplads syd for Paris. Når
I kommer til Paris, så tag ringvejen venstre om og drej fra ved afkørsel 2 -
så kommer campingpladsen lige frem. Der er alle tiders. Toiletforholdene er
perfekte, man har mulighed for at bo rimeligt centralt i forhold til disse.
Desuden er der en meget fin bar på campingpladsen, men tjek datoen på
varerne, da jeg blev syg sidste gang jeg besøgte stedet. Jeg tror at varerne
var fordærvede. På pladsen er der også et minizoo, mest med små dyr, som
f.eks. pindsvin osv.

I bør reservere hvis I har en stor campingvogn, da pladsen kan være trang.
Med hensyn til brochurer kan I ringe til Eurodisney og få tilsendt brochurer
osv. De taler både tysk og fransk, så de er til at tale med. 118 har
nummeret.
Der er utroligt meget at se i parken, men jeg kan dog ikke huske hvor mange
dage vi besøgte parken. Men vi var der i hvertfald den første dag.

Venlig hilsen

JO

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 27-02-04 14:47

"Jensen" <jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> aflægge Eurodisney et besøg.
Hvor mange dage
> bør man sætte af til besøget o.l.?
> På forhånd tusinde tak for hjælpen.

Vi var i Eurodisney sidste forår med vores børnebørn på 6 og 8 år, vi
havde ubegrænset adgang, og det var først 5. dag pigerne syntes de havde
prøvet og set alt.

I højsæsonen skal man regne med store og meget lange køer ved de
forskellige aktiviteter, ikke ualmindelig at stå i kø 20-30 min. hvert sted,
så det i sig selv er en enorm tidsrøver.
Vi var der først i marts måned, selv på det tidspunkt var der kø ved de
mest populære aktiviteter.
Jeg vil beregne mindst 2 dage til Disneyparken, og 1 dag til Disneystudio,
det er måske endda i underkanten hvis man vil se og prøve det hele.
En morgenmad i Disney Village hvor Disneyfigurerne går rundt mellem
børnene og stiller op til fotografering ved hver enkelt bord i restauranten
er en kæmpe oplevelse for ungerne.
Tag madkurven og rigelige drikkevarer med i parkerne da der også er enorme
køer ved spisestederne og det koster en formue at spise bare den mindste
smule i parkerne. Der er flere gode steder hvor man kan spise sin medbragte
mad.

Venlig hilsen
Bente Jørgensen