Billige campingpladser
Fra : uffe.j

Dato : 23-02-04 09:44

Jeg har været på pladser i Frankrig, hvor der kun var toilet og baderum (med
koldt vand). Til gengæld kostede det kun 1/3 af normale campingpladser.
Hvor finder man en oversigt over sådanne billige campingpladser i Europa?
Det er sikkert et gammelt spørgsmål i gruppen, men da jeg er ny er jeg
alligevel nød til at spørge.
--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-02-04 14:11

"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> wrote in message
> [...]
> Hvor finder man en oversigt over sådanne billige campingpladser i Europa?
> Det er sikkert et gammelt spørgsmål i gruppen, men da jeg er ny er jeg

Netop denne type pladser findes sikkert ikke i nogen oversigter. Der bedste
er nok at køre ud ad landevejen og så dreje af, når du ser et (gerne
rustent) campingskilt.
I Frankrig er der mange af dem, og de er billige, men jeg ved ikke med
Tyskland, her plejer kvaliteten og prisen at være på et højere niveau.

mvh
Preben

Fra : Harry

Dato : 23-02-04 18:53

> [...]
> Hvor finder man en oversigt over sådanne billige campingpladser i Europa?
> Det er sikkert et gammelt spørgsmål i gruppen, men da jeg er ny er jeg

Hej Uffe.
Der findes ikke en egentlig oversigt, men på følgende adresse finder
du både artikler, billeder og en søgefunktion til disse pladser, som
hedder "Camping Municipals". Det fleste tilbyder enddda langt mere end
du beskriver. Se det
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/franskesider/frankrig.htm

hilsen og god tur. Harry.

Fra : Søren

Dato : 24-02-04 09:42

> [...]
> du både artikler, billeder og en søgefunktion til disse pladser, som
> hedder "Camping Municipals". Det fleste tilbyder enddda langt mere end

Det er kommunale campingpladser. Så vidt jeg er informeret er det et krav i
Frankrig at hver kommune har en billig campingplads. Nogle kommuner ser det
som en mulighed, og gør noget ud af pladserne, for at tilgodese turisterne.
Men andre kommuner pladserer dem ved siden af en lodseplads for at holde
sigeunerne og lign. væk.
De fleste pladser skulle dog være rimelig primitive men det kan jo også have
sin charme. Det kan måske så holde Hollænderne væk

Fra : Tommy Hansen

Dato : 24-02-04 18:01

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> som en mulighed, og gør noget ud af pladserne, for at tilgodese

Langt de fleste jeg har besøgt ligger ganske flot, dog kan der på enkelte
forekomme lidt larm fra f.eks. tog.
De fleste pladser er enkelt udstyret, men som regel rene og pæne. Der er
sjældent luksusting som svømmepøl m.m.. Dog ligger flere ved det kommunale
svømmebad.

> Men andre kommuner pladserer dem ved siden af en lodseplads for at holde
> sigeunerne og lign. væk.

Det har jeg aldrig oplevet.

> De fleste pladser skulle dog være rimelig primitive men det kan jo også
have
> sin charme. Det kan måske så holde Hollænderne væk

Jamen, dog. Hollænderne er da flinke og hyggelige mennesker, men der er godt
nok mange af dem i ferieperioden

--
Kjeld Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth - mest om camping

Fra : Søren

Dato : 25-02-04 09:18

> Det har jeg aldrig oplevet.

Det har jeg nu heller ikke, men det forekommer vist også mest i ikke
turistede områder.

> have
> >
> Jamen, dog. Hollænderne er da flinke og hyggelige mennesker, men der er
godt
> nok mange af dem i ferieperioden

Eller også fylder de der er der meget, mange af dem har bla. en mindre Zoo
med i oppustelige dyr som fylder hele swimming poolen på de campingpladser
de er på. Men det gælder selvfølgelig ikke alle

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 22:07

> Hvor finder man en oversigt over sådanne billige campingpladser i Europa?

www.eurocampings.net (som også er på dansk) kan du søge på campingpladser
i hele Europa. Du kan sætte forskellige søgekriterier for at indsnævre
resultatet, og mon ikke du også kan sætte en max. pris (jeg har dog ikke
prøvet, men kig selv, den er ikke så ringe endda...)

Mvh. Per Olsen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 23-02-04 22:37

"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor finder man en oversigt over sådanne billige campingpladser i Europa?
> Det er sikkert et gammelt spørgsmål i gruppen, men da jeg er ny er jeg

Prøv evt. en af de bedste private campingsider i Europa, hvor der er masser
af links:

http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp1.htm