Ford Scorpio 2.4 ( 1990 ) er sløv i optræk~
Fra : Vegetaren

Dato : 14-03-04 13:42

Hej

Jeg er den ellers glade ejer af ovenstående, men jeg syntes at den er blevet
sløv i optræk, både fra hold og under acceleration ved overhaling. Er der
nogen der har et bud på hvad der er galt.

Den bruger ikke meget olie, lyder Ok, dog er der et par rusthuller i
udstødning, Mener ikke at katalysator fejler noget. Kan det være
lambdasonden?

Når jeg giver den gas ændrer motoren lyd som om den accelererer, men der
sker bare ikke rigtig noget med hastigheden,

Venlig hilsen

Bjarne Gorking

Fjern NOMEAT fra e-mail ved direkte svar

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-04 13:49

"Vegetaren" <VegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev :

>Jeg er den ellers glade ejer af ovenstående, men jeg syntes at den er blevet
>sløv i optræk, både fra hold og under acceleration ved overhaling. Er der
>nogen der har et bud på hvad der er galt.

(du har også postet i teknikken)

Er det en Aut. eller manuel ?

>Når jeg giver den gas ændrer motoren lyd som om den accelererer, men der
>sker bare ikke rigtig noget med hastigheden,

kan være kobling, gearbox hvis aut. eller en konverter der ikke låser
som den bør -

Du må ud med sproget - hvad er det for en fætter ?

Fra : Vegetaren

Dato : 14-03-04 13:51

Den er med manuel gear, men det virker nu ikke som om den glider i
gearet/koblingen. Den trækker fint i første gear.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-03-04 13:48

"Vegetaren" <VegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Venlig hilsen
>
> Bjarne Gorking
>
> Fjern NOMEAT fra e-mail ved direkte svar

De lyder som om din kobling er slidt op.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Vegetaren

Dato : 14-03-04 13:53

Ny kobling lyder dyrt

--
Venlig hilsen
Bjarne Gorking

Fra : Carsten Petersen

Dato : 14-03-04 13:50

> [...]
>

> Når jeg giver den gas ændrer motoren lyd som om den accelererer, men der
> sker bare ikke rigtig noget med hastigheden,

Hvis motoren stiger i omdr. uden at hastigheden følger med, tyder det på at
din kobling er slidt, så den glider i koblingen. Hvis ikke du har en klar
fornemmelse af det, kan du prøve at sætte den i højeste gear, træk
håndbremsen, giv en smule gas og slip koblingen. Den skal nu omgående gå i
stå. Sker det ikke, er koblingen slidt. Er der frigang i koblingspedalen?

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Vegetaren

Dato : 14-03-04 13:57

"Carsten Petersen" <carsten@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stå. Sker det ikke, er koblingen slidt. Er der frigang i koblingspedalen?

Testen med første gear + håndbremse = bil går i stå pronto
--
Venlig hilsen
Bjarne Gorking

Fra : Holten

Dato : 14-03-04 21:34

"Vegetaren" <VegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Carsten Petersen" <carsten@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> at

Nu var det jo højeste gear mand skrev, og ikke 1 gear !!

MVH

Holten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-04 21:39

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev :

>Nu var det jo højeste gear mand skrev, og ikke 1 gear !!

hvilken mand skrev hvad ?