Holbæk-motorvejen ved Hedehusene ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-03-04 21:32

Er jeg den eneste der har undret mig over de forholdsvis nye ændringer ved
Fløng ?
Det drejer sig om tilkørslen fra Roskildevej i østgående retning.
Det er lige der hvor motorvejen snævrer ind fra tre til to spor, og det har
tidligere sket ved sammenfletning (fletteregel).
Nu er det ændret, så de sidste 5-600 meter inden indsnævringen, der går det
højre spor over til at være en svingbane/afkørselsbane til Fløng.
Problemet opstår så når men kommer fra Roskildevej, og kommer direkte ned
midt i svingbanen/afkørselsbanen, og altså ikke har mulighed for at flette
(som man havde tidligere), men derimod skal vente på en åbning i stedet for
(mange folk er dog flinke nok til at lave en åbning), for at komme ud på
selve motorvejen.
Jeg har set flere eksempler på at bilerne bliver nødt til at stoppe helt op,
for at vente på en åbning, det er vel ikke i nogens interesse at det skal
være sådan ?
Hvorfor er det blevet ændret, nogen der ved det ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-03-04 21:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Hvorfor er det blevet ændret, nogen der ved det ?

aner det ikke - jeg blev slemt forundret over at se *den* konstruktion

Hvad helvede tænker de på ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-03-04 22:31

jan@stevns.net wrote:

> aner det ikke - jeg blev slemt forundret over at se *den* konstruktion

Også mig, det virker totalt mærkeligt som de har lavet det.

> Hvad helvede tænker de på ?

Tænker ?
Tror du de tænker ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-03-04 23:44

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Tænker ?
>Tror du de tænker ?

Ved nærmere eftertanke - nej .... Det må være udtænkt af nogle
fjolser bag et skrivebord inde i byen.

Det er i hvertfald et eksempel på trafikplanlægning (?) hvor der
demonstreres en fatalt mangel på forståelse af trafikken.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-03-04 22:17

Per Beer Hansen wrote:
> Er jeg den eneste der har undret mig over de forholdsvis nye
> ændringer ved Fløng ?

Jeg har lige postet et lille videoklip i d.b.m., som jeg optog forleden dag
da jeg kørte forbi.
Bare så man bedre kan forstå problematikken i det, hvis man ikke kender
stedet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-03-04 22:35

Per Beer Hansen wrote:

> Hvorfor er det blevet ændret, nogen der ved det ?

Næh, jeg undrer mig mere over at du forsøger at komme på
motorvejen der, det er da langt hurtigere bare at blive på
Roskildevej i det tidsrum hvor der er trafik nok til at fletning
bliver et problem..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-03-04 22:42

Thomas Strandtoft wrote:

> Næh, jeg undrer mig mere over at du forsøger at komme på
> motorvejen der, det er da langt hurtigere bare at blive på
> Roskildevej i det tidsrum hvor der er trafik nok til at fletning
> bliver et problem..

Ellers kan jeg jo ikke lade alle mine mange HK slippe fri
Og så synes jeg efterhånden snart at det er en dødsyg vej, den ad
Roskildevej, med alle de "nye" tiltag (rundkørsel, lysreguleringer osv).
Samtidigt så er det pænt meget hurtigere for mig at komme hjem, hvis jeg
kører helt ud til karussellen ved Ringstedvej, inden jeg kører fra igen, og
så tager den op forbi den "nye" vej på Hyrdehøj, det kan snildt spare mig
for 5 - 10 minutter

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-03-04 10:05

Per Beer Hansen wrote:

> Ellers kan jeg jo ikke lade alle mine mange HK slippe fri

Hvis du skal slippe dem fri på motorvejen mellem hedehusene og
roskilde i myldretiden, så bliver det i form af en koger, for
trafikken flytter sig ikke alverden..

> Og så synes jeg efterhånden snart at det er en dødsyg vej, den ad
> Roskildevej, med alle de "nye" tiltag (rundkørsel, lysreguleringer osv).

Jep, men efter min mening markant hurtigere end motorvejen i
myldretiden, også selv om man overholder fartgrænserne..

> [...]
> så tager den op forbi den "nye" vej på Hyrdehøj, det kan snildt spare mig

I så fald ville jeg vente med at køre på motorvejen til der hvor
roskildevej krydser under afkørsel 10..

--
Hygge..
Thomas