Virker benzin med additiver
Fra : Klaus Andersen

Dato : 13-03-04 12:29

Er der rent faktisk nogen effekt af diverse benzintyper tilsat additiver -
feks. 95 ultima og andre, som kan tankes rundt omkring?

Mvh

K.A

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 13-03-04 12:53

Klaus Andersen skrev:

> Er der rent faktisk nogen effekt af diverse benzintyper tilsat
> additiver - feks. 95 ultima og andre, som kan tankes rundt omkring?

Hej Klaus

Det har været diskuteret en del gange herinde fandt jeg ud af, da jeg selv
engang stillede spørgsmålet.

Du kan fx kigge på denne tråd:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=c2a29r%24acu%241%40sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3D%2522morten%2Bh%25C3%25B8jgaard%2Broth%2522%2B%2526%2Bv-power%26hl%3Dda%26lr%3Dlang_da%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3Dc2a29r%2524acu%25241%2540sunsite.dk%26rnum%3D1

Vh

Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-04 00:19

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er der rent faktisk nogen effekt af diverse benzintyper tilsat additiver -
> feks. 95 ultima og andre, som kan tankes rundt omkring?

Kort og godt - nej! Det er kun noget der virker i marketingsafdeligen - og i
de respektive selskabers pengepung.

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-04 09:43

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message

> "Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Kort og godt - nej! Det er kun noget der virker i marketingsafdeligen - og
> de respektive selskabers pengepung.

Jeg tror at grunden til at de slags benzin egentligt sælger mere end
fornuften siger er at mange af dem som har fri bil, tanker det. Firmaet
betaler jo.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-04 19:49

On Mon, 15 Mar 2004 09:43:15 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Jeg tror at grunden til at de slags benzin egentligt sælger mere end
>fornuften siger er at mange af dem som har fri bil, tanker det. Firmaet
>betaler jo.

Næh - de har blot læst de uvildige artikler, der har været om emnet:
At det virker på/under visse vilkår...

/Mogens
som idag kørte i cirkler om en XM 3.0 V6
der bår' e' ku' følge med :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-03-04 09:30

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Næh - de har blot læst de uvildige artikler, der har været om emnet:
> At det virker på/under visse vilkår...

Måske

Jeg ved nu at hvis jeg havde fri bil (så var det en HDI) og det var en
benzin ville jeg da også hælde Vpower lign. benzin i for tænk nu hvis.......

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Møller

Dato : 16-03-04 09:49

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ved nu at hvis jeg havde fri bil (så var det en HDI) og det var en
> benzin ville jeg da også hælde Vpower lign. benzin i for tænk nu
Er det din lønpulje der tages af, eller er det firmaets overlevelsmuligheder
du er ude efter

Husk så lige at tegn den dyreste kaskoforsikring, for tænk hvis nu de
bedre....

Undersøgelser viser nærmest det modsatte. f.eks.Ny Brand.
--
Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-03-04 10:03

"Møller" <eamuden@get2netxx.dk> wrote in message

> [...]
Firmaet

> hvis.......
> Er det din lønpulje der tages af, eller er det firmaets

Øh....nu har jeg jo ikke fri bil, og jeg har ingen problemer med at fiolk
har det.
Jeg har arbejde i et firma hvor næsten ingen har fri bil.
Hvis jeg blev tilbudt det ved jeg ikke engang om jeg vil isge ja, det kræver
en udregning.
Men fri bil er jo bare en form for løn.

> Husk så lige at tegn den dyreste kaskoforsikring, for tænk hvis nu de
> bedre....

Hvorfor det ? Jeg forstår ikke hvad du mener.

> Undersøgelser viser nærmest det modsatte. f.eks.Ny Brand.

??

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Møller

Dato : 16-03-04 10:42

> [...]
> en udregning.
> Men fri bil er jo bare en form for løn.

> Hvorfor det ? Jeg forstår ikke hvad du mener.

Du har lige fået at vide, at V.power o.lign kun virker på benzinselskabernes
bundlinie alligevel skriver du : Jeg ved nu at hvis jeg havde fri bil (så
var det en HDI) og det var en benzin ville jeg da også hælde Vpower lign.
benzin i for tænk nu hvis.......

Det samme kunne du så overføre til forsikring for hvis nu det dyreste var
bedre...

Moralen er altså, hvis du kan få andre til at betale, så vælger jeg det
dyreste, for hvis nu...:

Men er det i sidste ende ikke dine penge der bliver kanaliseret ud af dit
firmaet til et udenlandsk firma, der ikke betaler skat i DK ?? (såfremt du
havde firmabil)

Forstår du det nu

Ellers må jeg få Bjørn til at forklare det, han plejer at være mere
diplomatisk.
--
Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-03-04 10:50

> [...]
> firmaet til et udenlandsk firma, der ikke betaler skat i DK ?? (såfremt du

Nuværende firma er allerede udenlandsk og fører sikker alt hvad de kan ud af
landet, så egentligt ville det være bedre som jeg foreslog.

> Forstår du det nu
>
> Ellers må jeg få Bjørn til at forklare det, han plejer at være mere
> diplomatisk.

Rolig rolig, jeg forstår det godt.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-04 21:17

Christian B. Andresen wrote:

::: Forstår du det nu
:::
::: Ellers må jeg få Bjørn til at forklare det, han plejer at være mere
::: diplomatisk.
::
:: Rolig rolig, jeg forstår det godt.

Ka' i to bønder ikke venligst klippe overfødig tekst væk, inden besvarelse -
manne tak.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 10:25

> Næh - de har blot læst de uvildige artikler, der har været om emnet:
> At det virker på/under visse vilkår...

Ja, det gør bilen hurtigere på samme måde som et reservehjul i bagagerummet.

Hvis bilen fejler noget, virker det.

Ellers gør det ikke.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-04 19:10

On Tue, 16 Mar 2004 10:24:55 +0100, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

>Ja, det gør bilen hurtigere på samme måde som et reservehjul i bagagerummet.

Helkt rigtigt - ud med hjulet, og din bil er hurtigere :)

>Hvis bilen fejler noget, virker det. Ellers gør det ikke.

Dét er væsentligt.

/Mogens