Fejlfinding - bagerste høttalere '99 Passa~
Fra : Carsten

Dato : 13-03-04 11:19

Hejsa

Mine højttalere i bagdørene virker pludselig ikke længere - men jeg har problemer med fejlfindingen. Har prøvet at skifte radioen uden held, så fejlen ligger ligger ikke der.

Er der nogen der har et hint til fejlfinding?

Der er tale om en '99 Passat Variant

Carsten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-03-04 11:22

Carsten wrote:
> Hejsa
>
> Mine højttalere i bagdørene virker pludselig ikke længere - men jeg har problemer med fejlfindingen. Har prøvet at skifte radioen uden held, så fejlen ligger ligger ikke der.

Begge to på samme tid??
Skummelt!
Deler de et stik et sted?

> Er der nogen der har et hint til fejlfinding?

Du må afgøre om de begge er futtet af samtidig.
Hiv een ud og find ud af om den er skudt.

> Der er tale om en '99 Passat Variant

Mvh
Roberto

Fra : Carsten

Dato : 13-03-04 11:54

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:4052e0c8$0$27393$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Begge to på samme tid??
> Skummelt!
> Deler de et stik et sted?
Begge døre dvs. alle 4 højttalere er stået af på samme tid - så jeg har også mistanke om at det er et stik et eller andet sted - men jeg har ingen anelse om hvor.

Carsten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-03-04 13:55

"Carsten" <carstennews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

også mistanke om at det er et stik et eller andet sted - men jeg >har ingen

Er der flere sikringer til radioen?
Feks. 1 til udgangen og 1 til resten?

Det lyder en del derhenad, eller en ledning der er 'hoppet af'.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 13-03-04 11:33

Carsten wrote:
> [...]
> held, så fejlen ligger ligger ikke der.
>
> Er der nogen der har et hint til fejlfinding?

På svigerfars 99'er Passat Stationcar gik den ene bagdørs højttaler for
nogen tid siden. Da var det et stik, jeg ved dog ikke hvor stikket sad, da
jeg ikke lavede det. Men det var smuttet fra hinanden.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-04 12:52

> [...]
fejlen ligger >ligger ikke der.

>Er der nogen der har et hint til fejlfinding?

Det lyder underligt at begge højtalere pludseligt ikke virker.
Spiller diskanterne heller ikke ?

Er der overhovedet højtalere i - altså er du sikker på at de har virket ?
Undskyld jeg spørger - men en bekendt var helt sikker på at hans havde
virket men de var der slet ikke (før jeg monterede dem for ham).
Det kan godt snyde for der sidder "blinde" dæksler på.
Passat fra 99 havde nemlig ikke højtalere bagi medmindre det var en highline
eller at det blev bestilt fra fabrikken, nogle (mange) forhandlere bestilte
det dog uden at spørge kunden, da man satte en 4 kanals radio i ved
klargøringen.
Hvis der er 8 ledninger i højtaler stikket bag radioen er den god nok.

Der er stik i begge døre bagved "bælgen" hvor alle ledninger ud til døren
sidder er der stik.
Ellers mødes ledningerner fra de to højtalersæt først i stikket oppe bag
radioen.

Prøv at afmontere radioen, med et 9V batteri og nogle prøvledninger kan du
afprøve om din højtaler bevæger sig ved at sætte strøm til dem enkeltvis i
stikket.
Man kan høre et lille "skrat" i højtaleren når strømmen tilsluttes, evt. få
en hjælper til at holde øje med om højtaleren bevæger sig.
Han kan lyse direkte på højtaleren gennem gitteret med en lampe, så kan man
se om membranen bevæger sig. Gitteret kan nemlig ikke afmonteres, da det er
smeltet fast på dørsiden bagfra.

Hvis ikke højtaleren bevæger sig er der enten ikke forbindelse til den,
eller også er højtaler enheden stået af.
Hvis den bevæger sig fint har du et problem med forstærker/radio.

Go' fornøjelse.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-04 13:07

> [...]

> sidder er der stik.
> Ellers mødes ledningerner fra de to højtalersæt først i stikket oppe bag

UPS - Korrektion:

Jeg kiggede lige i diagrammet, højtalerne er sidevis kørt igennem et hvidt
10 polet stik ved A-søjlen i hhv. venstre og højre side.

Men jeg tror ikke at det er der fejlen ligger for det er jo sidevis
venstre/højre ikke for/bag.

/Claus