Køb af brugt bil
Fra : Jan

Dato : 12-03-04 21:40

Hejsa

Går og overvejer at skifte min Escort st.car fra 1998 ud - den har kørt
106000 km.

Men hvis man skal have en brugt bil - f.eks. Peugout 406 st.car brugt, så
har de jo allerede kørt omkring de 106000 for at de i det hele taget er til
at betale.

Kan det så betale sig at skifte, jeg tænker på hvor mange km er der egentlig
i sådanne nye motorer - er det farligt at købe en brugt bil der har kørt så
meget - ja hvad er jeres holdninger og forslag til det.

Jan

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-03-04 21:44

Hej!

Jan wrote:

> Går og overvejer at skifte min Escort st.car fra 1998 ud - den har kørt
> 106000 km.

Det var da ikke meget

> Men hvis man skal have en brugt bil - f.eks. Peugout 406 st.car brugt, så
> har de jo allerede kørt omkring de 106000 for at de i det hele taget er til
> at betale.

Og?

> Kan det så betale sig at skifte, jeg tænker på hvor mange km er der egentlig
> i sådanne nye motorer - er det farligt at købe en brugt bil der har kørt så
> meget - ja hvad er jeres holdninger og forslag til det.

Tja, min Escort har tilbagelagt 214.000km uden at have motoren åbnet.

Hvis du finder dig en velholdt 406'er, så er der næppe nogen ko på isen IMHO
(uden dog at kende til modellen).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-03-04 08:20

Jan wrote:
> [...]
> egentlig i sådanne nye motorer - er det farligt at købe en brugt bil
> der har kørt så meget - ja hvad er jeres holdninger og forslag til

106.000 km er ikke meget for en motor fra '98.
250.000 km er meget...

Forstået på den måde at 106.000 km er absolut intet problem.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-03-04 10:18

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i sådanne nye motorer - er det farligt at købe en brugt bil der har kørt

> meget - ja hvad er jeres holdninger og forslag til det.

Nu kender jeg ikke Peugeot, men 106.000 lyder ikke af mange km. Der burde
være langt over det dobbelte iden endnu. Når en bil passerer 100.000km har
det nok størst psykologisk betydning.

Har selv lige skiftet bil. den gamle havde gået 142.000 og den "nye"
156.000km.

MVH Niels

Fra : Thomas Olsen

Dato : 13-03-04 19:13

> [...]
> i sådanne nye motorer - er det farligt at købe en brugt bil der har kørt

> meget - ja hvad er jeres holdninger og forslag til det.

Jeg kender en som har en 406 st. car fra '97. Den har gået 1/4 mill, og den
bruger ikke engang olie.

Thomas