Lastbiler og hastighed og politiet
Fra : phk

Dato : 12-03-04 16:45

Hvor meget er politiet egentlig efter lastbilschauffører?

Går det an at køre med klampen i bund på 70 km/timen veje?
Går det an at køre med klampen i bund på motorveje?

Klampen i kælderen = 90 km/t.

Er der nogle rigtige lastbilchauffører her der ved det [dukker sig på vej ud
af dk.fritid.bil] :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ann Nielsen

Dato : 12-03-04 18:00

Hej.

Jeg har aldrig været "jagtet" af politiet i de 5 år jeg har kørt lastvogn.
Men jeg kører nu også kun max 85-90 km/t på motorvejene, så jeg er nok ikke
en af de "værste", eller også er jeg bare heldig :)

Bymæssig bebyggelse må en lastvogn køre 50 km/t, lige meget om der står 80
km/t eller hvad der gør! Altid 50km/t.
På landeveje osv må vi køre 70 km/t og på motorveje 80 km/t.

Mvh.

Ann

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-03-04 18:08

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> Hvor meget er politiet egentlig efter lastbilschauffører?

Kommer an på hvordan du kører, hvis du trækker 4 km lange køer ude på
motorvejen
fordi du absolut skal overhale ham som kører ½km/t langsommerer end dig, og
de bliver
fanget bag dig, så vær forvisset om at du får en ufrivillig pause i
nødsporet.
Eller laver du hasaderet overhalinger på landevej eller 80km/t igennem
trafikeret kryds
så vil de sikkeret også snakke med dig.

> Går det an at køre med klampen i bund på 70 km/timen veje?

Efter forholdene self, nogle stedre skal du måske kun køre 60 km/t andre kan
du
sikkert godt køre 90 km/t

> Går det an at køre med klampen i bund på motorveje?

Motorvej var altid 90 km/t da jeg selv kørte.
(medmindre der var strisserer i området )

--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ann Nielsen

Dato : 14-03-04 13:50

Når man overhaler en anden lastvogn der måske snegler sig en smule
langsommere end jeg afsted, så er det jo bare klampen i bund og udenom. Og
så krydse fingre for at man ikke bliver snuppet der! Det er jo irriterende
for alle på motorvejene at man ikke må køre stærkere og følge med trafikken!
Hvor imod busserne fræser udenom med 100-120 km/t, det kan være lidt
frustrerende. Men så vidt jeg har forstået, så er det fordi at lastvogne er
"farligere" i trafikken end busser. Men det er jo også logisk nok, der er jo
kun mylder af mennesker i en bus! Jeg ved godt at en lastvogn vejer mere,
meeeeen alligevel! Nå men regler er ikke lavet for at blive forstået!

Hilsen

Ann

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-03-04 20:00

On Fri, 12 Mar 2004 16:45:20 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Hvor meget er politiet egentlig efter lastbilschauffører?

>--

Jeg kører skiftevis 14 dage om natten til Hamburg og 14 dage til
Puttgarden i dagslys. Med udgangspunkt i Glostrup.

Om natten ser vi stort set ikke "Lauritz", så længe vi er i DK. I D er
sagen en anden. Det er umuligt at køre fra Puttgarden til Hamburg uden
at se mindst én politibil. Ikke at de nødvendigvis gør nogen fortræd,
men de viser flaget.

I dagtimerne er der lejlighedsvis mulighed for også at se "Lauritz" på
danske veje, og af og til laver de en kontrol ved Karlslunde
Rasteplads nordgående.

>--

>Går det an at køre med klampen i bund på 70 km/timen veje?

>--

Det gør det ikke.

>--

>Går det an at køre med klampen i bund på motorveje?

>--

Det kan man godt komme afsted med, hvis man ellers holder lav profil i
inderbanen.

>--

>Klampen i kælderen = 90 km/t.

>--

Alt fra 85 - 95 km/t. kan være "klampen i kælderen". Begrænseren slår
til på forskellige hastigheder på forskellige mærker. Nogen chip-tuner
p.gr.a. bedre brændstoføkonomi, andre får bare systemet optimeret. Det
giver af og til lidt på toppen.

Forskellen på nye og slidte dæk giver f.eks. en forskel på 46 km.!! på
strækningen København - Frankfurt - København. Det koster chaufføren
penge at få nye dæk på, da eksportoverenskomsten er en blanding af
kilometerpenge og timeløn.

>--

>Er der nogle rigtige lastbilchauffører her der ved det [dukker sig på vej ud
>af dk.fritid.bil] :)

>--

Hvad er en rigtig lastbilchauffør? Og en forkert?

Du behøver ikke at frygte mig og dem jeg omgås. Vi er overordentligt
sympatiske, meget hjælpsomme i trafikken og ser rasende godt ud.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : phk

Dato : 13-03-04 20:09

> Du behøver ikke at frygte mig og dem jeg omgås. Vi er overordentligt
> sympatiske, meget hjælpsomme i trafikken og ser rasende godt ud.

Hmmm .. så har jeg valgt et forkert arbejde ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-03-04 20:23

On Sat, 13 Mar 2004 20:09:04 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Hmmm .. så har jeg valgt et forkert arbejde ;)

>--

Ikke nødvendigvis. Du skal bare tro på dig selv. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ann Nielsen

Dato : 14-03-04 13:51

En rigtig lastbilschaffør... hmmm ja det er vel dem der ser rasende godt
ud... :) Den kan jeg kun tilslutte mig, så får jeg også lidt mere at se
på/efter.... hi hi

Ann

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-03-04 17:28

On Sun, 14 Mar 2004 13:50:58 +0100, "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk>
wrote:

>En rigtig lastbilschaffør... hmmm ja det er vel dem der ser rasende godt
>ud... :) Den kan jeg kun tilslutte mig, så får jeg også lidt mere at se
>på/efter.... hi hi

>--

Må jeg anbefale at du passer dit arbejde, og ikke kigger efter fyre
under kørselen.

Det er vel ikke dig der kører i en hvid Volvo FH 12, der hedder "Pink
Lady"?

Og kunne du ikke overtales til at bundcitere, så overskueligheden i
tråden bevares?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ann Nielsen

Dato : 14-03-04 17:35

> [...]
> Lady"?
>
> Og kunne du ikke overtales til at bundcitere, så overskueligheden i

Det må du gerne anbefale..... meeen om jeg gør det, det er jo så lige det :)

Nej jeg kører desværre ikke som Pink Lady, jeg er mere til lilla farven :)

Er det her at bundcitere? Personligt syntes jeg nu at det er lettere når det
nye står foroven, men jeg husker måske bedre :)

Venlig hilsen

Ann

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-04 18:37

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev :

>Det må du gerne anbefale..... meeen om jeg gør det, det er jo så lige det :)

Folmer anbefaler gerne (og håber så folk lytter ;)

>Nej jeg kører desværre ikke som Pink Lady, jeg er mere til lilla farven :)

Så længe det ikke er en ble .....

>Er det her at bundcitere? Personligt syntes jeg nu at det er lettere når det
>nye står foroven, men jeg husker måske bedre :)

Nej - men det gør det fantastisk lettere for folk at besvare , og
f.eks knække et indlæg lidt op i bidder, der så besvares rnkeltvist,
som jeg gør nu

>Venlig hilsen

I lige måsen - og velkommen til (mindes ikke at have set dig før)

Fra : Ann Nielsen

Dato : 14-03-04 18:44

<jan@stevns.net> wrote in message

> [...]
> som jeg gør nu

> I lige måsen - og velkommen til (mindes ikke at have set dig før)

Jeg har ellers luret i lang tid..... :)

Hilsen

Ann

Fra : Møller

Dato : 14-03-04 19:53

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> wrote in message

> <jan@stevns.net> wrote in message
> >

> Jeg har ellers luret i lang tid..... :)

Har vi fået en lurer på siden

go daw do
--
Møller

Fra : Ann Nielsen

Dato : 15-03-04 10:06

"Møller" <moel@ofir.dk> wrote in message

> Har vi fået en lurer på siden
>
> go daw do
> --
> Møller

Go' daws med dig og alle jer andre....

Hilsen Lureren :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-03-04 21:48

On Sun, 14 Mar 2004 18:44:21 +0100, "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk>
wrote:

><jan@stevns.net> wrote in message
>>

>Jeg har ellers luret i lang tid..... :)

>--

Ja, det er s'gu øndigt.

Hvis man er en mand, og bliver grebet i den slags, bliver man
frihedsberøvet og alt muligt.

Det er på tide at den ligestilling begynder at fungere, ja det er.

Også velkommen herfra.

Du skal vide at vi truckerne) er i kraftigt mindretal herinde, men det
opvejes tilfulde af, at vi bare ka' det knold med at køre bil, og ser
rasende godt ud, som jeg plejer at sige. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer
Der synes at kvindebevægelser er OK, så længe de er rytmiske.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-04 00:33

> Du skal vide at vi truckerne) er i kraftigt mindretal herinde, men det
> opvejes tilfulde af, at vi bare ka' det knold med at køre bil, og ser
> rasende godt ud, som jeg plejer at sige. *LOL*

Tror nu alligevel at der ud over "os", er en del skabstruckere hér...

M.v.h.

Fra : Ann Nielsen

Dato : 15-03-04 10:08

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tror nu alligevel at der ud over "os", er en del skabstruckere hér...
>
> M.v.h.

Ja ja... Jeg er ikke den eneste der lurer.... :) Hi hi

Lureren! :)