Hjælp til ny bil
Fra : Knud Gjøl

Dato : 12-03-04 12:00

Hej
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde min næste bil, ikke sådan at I
skal finde dem
Men problemet er at vi er 6 personer i familien, og i en Mondeo fra 1996 er
der kun seler til 5, den mindste er nu blevet så stor at han vil have sit
eget sæde.
Hvilken model skal man vælge, jeg er mere eller mindre endt i en blindgyde,
og forhandlerne har jo deres favoritter (læs:egne modeller)
Det skal helst være noget a la Toyota Picnic eller Kia Cardinal uden at jeg
har sat mig de to. Der kommer en Corolla Verso, men er den stor nok til at
vi også sidder behageligt.
Er der gode forslag at hente her, da min omgangskreds mere kan sige hvilken
det ikke skal være, jeg er selv på nippet til at udelukke VW, men er ikke
sikker.

--
Knud Gjøl
Sig Hotel

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 13:18

> [...]
er
> der kun seler til 5, den mindste er nu blevet så stor at han vil have sit

Der er en ny Fiat Multipla på vej - den tilbyder 6 rigtige sæder til en
fornuftig pris.

Den gamler er blevet rost for sine køreegenskaber men slemt kritiseret for
dens kollisionsegenskaber.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 13:25

> [...]
> fornuftig pris.
>
> Den gamler er blevet rost for sine køreegenskaber men slemt kritiseret for

og udseende og udseende og udseende

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 13:27

Tom wrote:

> og udseende og udseende og udseende

Det kan du ikke se indefra. Desuden, hvis man køber bil med det krav
at der skal være 6 rigtige pladser er det nok ligemeget.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 13:40

> Det kan du ikke se indefra. Desuden, hvis man køber bil med det krav
> at der skal være 6 rigtige pladser er det nok ligemeget.

Hvis det var ligemget så var der ingen grund til at Fiat har ændret designet
på den som snart kommer på gaden.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 13:42

Tom wrote:

> for

> Hvis det var ligemget så var der ingen grund til at Fiat har ændret designet
> på den som snart kommer på gaden.

Hmmm, dvs en 97 Mondeo er grim fordi Ford har ændret designet??

I det mindste har da forsøgt noget anderledes.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 13:46

> Hmmm, dvs en 97 Mondeo er grim fordi Ford har ændret designet??

I tyskernes øjne var mondeo I og II grimme og da det tyske marked har
rimelig meget at sige, så stjal Ford, VW's designchef til at tegne en ny
mondeo III (som sjovt nok ligner en Passat)

> I det mindste har da forsøgt noget anderledes.
Jeg havde svært ved at venne mig til mondeo III, men nu går det bedre.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 13:49

Tom wrote:

> [...]
> rimelig meget at sige, så stjal Ford, VW's designchef til at tegne en ny
> mondeo III (som sjovt nok ligner en Passat)

Tiderne er også blevet hårdere for bilfabrikkerne.

> Jeg havde svært ved at venne mig til mondeo III, men nu går det bedre.

På afstand ligner de alle hinanden efterhånden.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 14:36

> og udseende og udseende og udseende

Og meget dyr i vedligehold, min svoger brugte mange penge på hans de fire år
han havde den (fra ny).
De kostede over 15.000 kr at udbedre bremserne ifbm det første syn.
Og ja den dumpede. Helt ærligt en 4 år gammel bil.

Ny for vi se om han har bedre held med en ny Ford Windstar :)
Han har det med at rode sig ud i noget der koster ham penge, selvom det var
meningen at han skulle spare.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 13:26

> Der er en ny Fiat Multipla på vej - den tilbyder 6 rigtige sæder til en
> fornuftig pris.

Her er tre billeder af bilen.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100655

/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 13:29

Jan W Nielsen wrote:

> Her er tre billeder af bilen.
>
> http://www.dinside.no/php/art.php?id=100655

Der er meget luft i hovedhøjde!

--
Roberto Saldo

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-03-04 13:39

On Fri, 12 Mar 2004 13:28:50 +0100, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Der er meget luft i hovedhøjde!

Ditto. Lidt for høj, men ellers ser den okay ud.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 14:11

> [...]
> og forhandlerne har jo deres favoritter (læs:egne modeller)
> Det skal helst være noget a la Toyota Picnic eller Kia Cardinal uden at

Jeg tror du mener Carnival, eller ?
Jeg har læst at den har et forholdsvis stort værditab, så måske en brugt vil
være den bedste ide her.

> Er der gode forslag at hente her, da min omgangskreds mere kan sige
hvilken
> det ikke skal være, jeg er selv på nippet til at udelukke VW, men er ikke
> sikker.

Begå nu ikke dit livs største fejltagelse :)
Der er masser af 7 prs. Sharan (+ Galaxy og Alhambra) til salg.
Jeg har selv kørt i en Galaxy i tre år, det er virkelig en god og velkørende
bil.
Det to bagerste sæder er et par gode sæder der sagtens kan bruges af store
børn / mindre voksne.
Personer over ca. 175 får dog en noget beklemt sidstilling på bagerste række

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Knud Gjøl

Dato : 12-03-04 14:39

> Jeg tror du mener Carnival, eller ?
> Jeg har læst at den har et forholdsvis stort værditab, så måske en brugt
vil
> være den bedste ide her.

Se det var en god information at få, det vidste jeg nemlig ikke.

> Begå nu ikke dit livs største fejltagelse :)
> Der er masser af 7 prs. Sharan (+ Galaxy og Alhambra) til salg.

Ja det er også Sharan jeg har in mente, men den er dyr i brugt version også.

> Jeg har selv kørt i en Galaxy i tre år, det er virkelig en god og
velkørende
> bil.

Jeg har ikke prøvet Galaxy, men broderen til den Chrysler Voyager, med et
hele, meget dyr men dejlig.

På siden "Mandagsbilen" er der også kun gode ting om Fiat Multipla, den nye
er kønnere og jeg har hørt at dens køreegenskaber, skulle være helt iorden.