lave trailer af campingvogn
Fra : anrs

Dato : 11-03-04 21:53

jeg leger lidt med tanken om at bygge en trailer ud af min rådne Sprite 400
'71 (sorte plader).
Er der nogen som har en idé om hvad myndighederne siger til den sag?.
fx.
Skal den omregistreres? - hvilke komplikationer kan forudsees
Kan den beholde de sorte plader?

anrs

Fra : TG4600

Dato : 12-03-04 08:21

"anrs" <anrsFJERN@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> fx.
> Skal den omregistreres? - hvilke komplikationer kan forudsees

Jeg har en gammel combi-camp med en undervogn fra 1962. Engang i 70'erne
byggede min far et varelad til den som han (og jeg) så har brugt flittigt
det meste af året, og så har vi sat teltkassen fra cc'en på når det var det
vi havde behov for. Den er i øvrigt blevet skiftet ud et par gange, men
under vognen har det fint. I de første år oplevede vi flere gange at blive
stoppet af politiet, fordi de undrede sig over at se en trailer på sorte
plader. Nu har jeg haft vognen i min varetægt i ~5 år, og næsten udelukkende
brugt den som trailer. Jeg har ikke været stoppet med den en eneste gang.
Jeg har i øvrigt også set et par andre trailere på sorte nummerplader - så
jeg tror ikke der er noget problem i det.

Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk at min far havde den til syn da han
byggede vareladet i sin tid, hvor han bl.a. fik den vejet for at kunne sætte
de rigtige vægt skilte på.

Prøv evt. at spørge i Bilinspektionen - de må da kende reglerne

/TG

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 12-03-04 15:22

"anrs" <anrsFJERN@vip.cybercity.dk> wrote in news:c2qjl2$pct$1@sunsite.dk:

> Skal den omregistreres? - hvilke komplikationer kan forudsees
> Kan den beholde de sorte plader?

Du skal have den til syn.
Bunden skal være af den type der er typegodkendt som trailer, ellers kan
det ikke lade sig gøre.

Spørg i synshallen

--
Kind regards Jens Borchert Pedersen
Odense Steel Shipyard Ltd. PO Box 176 , DK-5100 Odense C , DENMARK

Fra : Carsten H

Dato : 12-03-04 19:19

Jeg har ombygget en gammel campingvogn så den nu er en trailer. Årlig
vægtafgift 68,- kr.
Den skulle til syn pga ejerskift. der var ingen problemer med synet.
Den er stadig indregistreret som campingvogn med samme originale plader på
Der er ingen speciel bund på min træler. Det er træplanker med 2 mm
mellemrum. Siderne er også træplanker.

Carsten H

Fra : anrs

Dato : 17-03-04 21:36

anrs wrote:
> [...]
> fx.
> Skal den omregistreres? - hvilke komplikationer kan forudsees

fik mail fra bilsyn - teknik idag. Da de havde fået godkendelsesnr. og
registreringsnr. var svaret:

"Der vil intet være til hinder for at fjerne campingkassen og erstatte den
med en egentlig ladkasse.

Med venlig hilsen,

Teknisk Hotline N.E."

anrs