Reklamationsret ved afhentning/ren handel?
Fra : JS

Dato : 11-03-04 21:25

Hvis nu man købte en bil som denne...
http://www.bilinfo.dk/castrol/BilDetails.asp?bil_id=235001199
....hvordan ser det så ud med forhandlergaranti/reklamationsret?
Forhandleren kan vel ikke lave ansvarsfraskrivelse når der er tale om
forbrugerkøb!?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-03-04 21:35

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ...hvordan ser det så ud med forhandlergaranti/reklamationsret?
> Forhandleren kan vel ikke lave ansvarsfraskrivelse når der er tale om

Nej.
Men han kan jo stille sig på bagben og gøre det besværligt hvis der skulle
blive noget. Til 15k skal du også passe på ikke at forvente alt for meget
:) - den vil bære præg af at være blevet brugt.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-03-04 21:43

> [...]
> ...hvordan ser det så ud med forhandlergaranti/reklamationsret?
> Forhandleren kan vel ikke lave ansvarsfraskrivelse når der er tale om

Det kan han i praksis ikke, men forvent ikke at du får noget ud af at
reklamere.
Til 15.000 kr får man langt fra en perfekt bil, så der må man leve med de
fejl den har.

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-03-04 22:21

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ...hvordan ser det så ud med forhandlergaranti/reklamationsret?
> Forhandleren kan vel ikke lave ansvarsfraskrivelse når der er tale om

Det kan han i praksis ikke, men der er også noget med at man ikke kan
forvente en bil til 15K er 100% iorden og fejlfri -

Du har vel set der kun er 5 måneder til den skal synes ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : JS

Dato : 12-03-04 07:52

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forvente en bil til 15K er 100% iorden og fejlfri -
>
> Du har vel set der kun er 5 måneder til den skal synes ?

Jep, det bliver heller ikke aktuelt at købe den. Jeg faldt bare over den og
ønskede blot klarlagt hvad man kan forvente mht. garanti m.m. i sådanne
tilfælde. Tak for svarene!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 08:39

JS wrote:
> [...]
> ...hvordan ser det så ud med forhandlergaranti/reklamationsret?
> Forhandleren kan vel ikke lave ansvarsfraskrivelse når der er tale om

Han kan ikke undslå sig så længe han er forhandler og du er en alm
køber. Men til den pris ville det være tidsspilde at diskutere mangler
og handelen går sikkert bare tilbage efter megen kævl.

--
Roberto Saldo