Kender I fornemmelsen? :o))
Fra : Mogens...

Dato : 11-03-04 20:15

Indrømmet - jeg er lidt overstadig idag. Min Omega gik - som Alfa'en
forleden - klokkerent gennem syn uden anmærkninger. Og jeg havde intet
gjort ved bilen inden syn. Om 500 km skal den til service, så det er
jo ikke så ringe endda.

Synsmanden var af den rigtige type - bilentusiastisk med en fin
fornemmelse for detaljen. Han spottede med det samme "3.0i-24" og
måtte høre hele historien (havde aldrig set een før). Det fik vi os så
en snak om inkl. den sportslige undervogn, brembo-skiverne og ikke
mindst standen.

Hans del af "festen" gik på at nævne nogle af alle de fede biler med
turbo og kompressor, han så ude hos sin kammerat: www.kleemann.dk

/Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 11-03-04 20:23

Mogens... wrote:
> [...]
> mindst standen.
>
> Hans del af "festen" gik på at nævne nogle af alle de fede biler med

Ok jeg gad godt have sådan en ven :)
Forresten mogens gir du en tur i den alfa en dag, man har jo hørt så meget
spændende om den...

/Jonas

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-04 20:28

On Thu, 11 Mar 2004 20:22:51 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Ok jeg gad godt have sådan en ven :)

Det kunne være spændende. Synsmanden synes, det var noget af et job at
have - at pille splinternye MB'er fra hinanden for at tune dem til
ukendelighed. "Kleemann" har i øjeblikket bunkevis af arbejde i
200.000 kr's klassen at udføre.

>Forresten Mogens gir du en tur i den Alfa en dag - man har jo hørt så meget
>spændende om den...

Jow, jow - dét kunne vel nok arrangeres...

/Mogens

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-03-04 21:03

> Jow, jow - dét kunne vel nok arrangeres...

MOD en tur i V10'eren selvfølgelig ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Jonas R.

Dato : 11-03-04 21:28

Thomas Krath wrote:

> MOD en tur i V10'eren selvfølgelig ;)

Jamen det finder vi seføli bare ud af :)

Den lyder faenme godt den V10'er :)

/Jonas

Fra : Martin P.

Dato : 11-03-04 20:28

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Indrømmet - jeg er lidt overstadig idag. Min Omega gik - som Alfa'en
> forleden - klokkerent gennem syn uden anmærkninger. Og jeg havde intet

Nej den fornemmelse kender jeg ikke, men det lyder da rigtig positivt.

Til gengæld kender jeg fornemmelsen af at komme til syn hos troldmanden og
hans lærling som mener at de vil gå ens bil fra '97 igennem fra A-Z med det
formål for øje at finde noget at dumpe den på fordi der står GTi på
bagsmækken og man ser ud som om man er under 30 år gammel.

Men tillykke med synet .. ;)

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-04 20:45

On Thu, 11 Mar 2004 20:27:32 +0100, "Martin P." <sync@liquid.dk>
wrote:

> [...]
>formål for øje at finde noget at dumpe den på fordi der står GTi på
>bagsmækken og man ser ud som om man er under 30 år gammel.

Jow, jow - der er nogle, der går efter manden

>Men tillykke med synet .. ;)

Thanx

/Mogens

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-03-04 10:14

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> formål for øje at finde noget at dumpe den på fordi der står GTi på
> bagsmækken og man ser ud som om man er under 30 år gammel.

Prøvede engang noget lignende. Med en gammel Mazda 323. Den fik sgu tæsk i
bunden da den åbenbart skulle kasseres. Stor var min fryd da han måtte give
mig en blank synsattest.

MVH Niels
Alfa forever.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 11-03-04 20:30

> [...]
> forleden - klokkerent gennem syn uden anmærkninger. Og jeg havde intet
> gjort ved bilen inden syn. Om 500 km skal den til service, så det er

Tillykke Mogens!

Det er jo en ren fornøjelse, at køre til syn med en top vedligeholdt
specialbil.
Sidst jeg var afsted, gik det meste af tiden også med snak og prøvekørsel

/Mark.

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-04 20:46

On Thu, 11 Mar 2004 20:29:56 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Tillykke Mogens!

Thanx

>Det er jo en ren fornøjelse, at køre til syn med en top vedligeholdt
>specialbil.
>Sidst jeg var afsted, gik det meste af tiden også med snak og prøvekørsel

Det tror da fa'n med dén bil!

/Mogens

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-03-04 21:04

> Det tror da fa'n med dén bil!

Gør det sgu næsten hver gang, hva' ;) Man skal bare spørge lidt ind til
dem, så er der ingen problemer...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 20:43

Mogens... wrote:
> [...]
> forleden - klokkerent gennem syn uden anmærkninger. Og jeg havde intet
> gjort ved bilen inden syn. Om 500 km skal den til service, så det er

Nope, det er altid en rar fornemmelse af at have noget der er i orden.
Jeg fik for en del år siden en meget dygtig pladesmed til at svejse nye
bagvanger i en Sierra (ja ja, det var dengang det kunne svare sig , og da
jeg kom til syn med den, kaldte synsmanden alle sine kollegaer hen for at se
hvordan dét skulle laves. De var alle henne og kaste et blik på undervognen,
og neeeij, ihhh, uhhh hvor så det dejligt ud, at der stadig var nogen der
kunne sit håndværk Den blev også synet uden bemærkninger

> Synsmanden var af den rigtige type - bilentusiastisk med en fin
> fornemmelse for detaljen.

Jeg kender selv et par synsfolk, og de er lige så biltossede som mange af os
herinde, men de har jo også en "bil-baggrund" inden de kommer ind i SBI

> Han spottede med det samme "3.0i-24" og
> måtte høre hele historien (havde aldrig set een før). Det fik vi os så
> en snak om inkl. den sportslige undervogn, brembo-skiverne og ikke
> mindst standen.

Havde han ingen kommentarer mht Brembo skiverne ?
Jeg går ud fra at du havde papirerne i orden.

> Hans del af "festen" gik på at nævne nogle af alle de fede biler med
> turbo og kompressor, han så ude hos sin kammerat: www.kleemann.dk

det er nok heller ikke lige det værste sted at browse rundt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-04 20:50

On Thu, 11 Mar 2004 20:42:48 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Nope, det er altid en rar fornemmelse af at have noget der er i orden.

Skal det være med dén fart

>Jeg fik for en del år siden en meget dygtig pladesmed til at svejse nye
>bagvanger i en Sierra (ja ja, det var dengang det kunne svare sig

Har jeg lige fået lavet...

> [...]
>og neeeij, ihhh, uhhh hvor så det dejligt ud, at der stadig var nogen der

He, he - dejlig oplevelse :)

>Havde han ingen kommentarer mht. Brembo skiverne ?

Nix - han gik skiverne igennem, men kommenterede ikke yderligere på
mine "forklaringer", desangående...

>Jeg går ud fra at du havde papirerne i orden.

Jow, jow!

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 21:06

Mogens... wrote:

> Har jeg lige fået lavet...

OK, jeg troede ikke der var nogen der "gad" at ofre den slags penge på en
gammel Sierra mere.
Jeg gav vist omkring 8 - 10000 for det dengang, det var så incl. en forskærm
samt selve vangerne (1500 pr. stk).
Bilen var en 2,3 Ghia.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-04 21:08

On Thu, 11 Mar 2004 21:05:49 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>OK, jeg troede ikke der var nogen der "gad" at ofre den slags penge på en
>gammel Sierra mere.

Det var på min Omega - venstre bagerste vange...

>Jeg gav vist omkring 8 - 10000 for det dengang

Jeg tør slet ikke kalkulere mine omkostninger i dén forbindelse.

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 21:12

Mogens... wrote:

> Det var på min Omega - venstre bagerste vange...

OK, så forstår jeg bedre
Selvom i dag kan man vist få Sierra vangerne uoriginalt til en brøkdel af
prisen, det ku' man ikke dengang.

> Jeg tør slet ikke kalkulere mine omkostninger i dén forbindelse.

Nej det løber hurtigt op

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-04 21:33

On Thu, 11 Mar 2004 21:11:59 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Selvom i dag kan man vist få Sierra vangerne uoriginalt til en brøkdel af
>prisen, det ku' man ikke dengang.

Dén slags er ikke dyrt til en Omega. Det er timerne, der koster
pengene i dagens DK

/Mogens

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-03-04 10:12

> [...]
> forleden - klokkerent gennem syn uden anmærkninger. Og jeg havde intet
> gjort ved bilen inden syn. Om 500 km skal den til service, så det er

Næ det er sgu da en dejlig fornemmelse. Fik selv synet min Mazda 121
forleden dag. Måtte dog lige lave lidt udstødning og forbremser først.
Ellers gik synet som en leg og bilen blev så skiftet ud med en Alfa 146, som
jeg lige er kommet hjem med her til morgen. )

> [...]
> mindst standen.
>
> Hans del af "festen" gik på at nævne nogle af alle de fede biler med

Det er altid godt når der er noget at "smalltalke" med synsmanden om. Jeg
måtte sgu spørge om han ikke også skulle kigge Mazda'en i maskinhallen.

MVH Niels
Alfa forever.

Fra : Mogens...

Dato : 13-03-04 22:45

On Sat, 13 Mar 2004 10:11:45 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

>Ellers gik synet som en leg og bilen blev så skiftet ud med en Alfa 146, som
>jeg lige er kommet hjem med her til morgen. )

Tillykke med den. Hvilken udgave har du købt?

>Alfa forever.

He, he...

/Mogens

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-03-04 10:37

> Tillykke med den. Hvilken udgave har du købt?

Det blev til en sort 1,6 TS L+ Med 156 kkm på klokken. Jeg fik den for 70
kkr hos italienskebiler.dk i Hillerød. Det er en af sælgerne hos Tangholm
der har en lille forretning ved siden af.

> He, he...

Ja den lyder nok lidt kedelig, men når jeg kommer fra en Mazda 121 så er den
her helt ok. Indtil videre ihvertfald. Selv knægten på 14 har måttet
overgive sig, selvom han hele tiden har talt godt for en eller anden
amerikanerbil. I går aftes skulle jeg lige hente ham og 4 kammyer fra
sodavandsdisko, og jeg var jo nem at lokke til lidt sjov. Selv med bilen
fyldt op og klampen i kælderen styrede den jo lige der hvor jeg ville. Såe,
jo Alfa forever. :)

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Mogens...

Dato : 14-03-04 10:49

On Sun, 14 Mar 2004 10:37:14 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>sodavandsdisko, og jeg var jo nem at lokke til lidt sjov. Selv med bilen
>fyldt op og klampen i kælderen styrede den jo lige der hvor jeg ville.

Jow, jow - man bliver hurtig afhængig af de gode køreegenskaber, som
der i enhver Alfa-modellen 100% er satset på. Stor eller lille motor.
Fedt mand

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
http://alfa.transpotech.dk