96 kroner for sprinklervæske !
Fra : Ole

Dato : 11-03-04 20:01

Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske lige til randen eller
får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !

vh ole

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-03-04 20:06

"Ole" <Ole@Bole.dk> wrote in message news:c2qd1e$bpq$1@sunsite.dk...
> Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske lige
til randen eller
> får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !
>
> vh ole

Det var sikkert god kvalitet, og udført korrekt - det koster.

Jesper

Fra : Carsten Holck

Dato : 11-03-04 20:08

Jesper Nielsen wrote:

> Det var sikkert god kvalitet, og udført korrekt - det koster.
LOL

Fra : phk

Dato : 11-03-04 20:16

"Ole" <Ole@Bole.dk> skrev i en meddelelse news:c2qd1e$bpq$1@sunsite.dk...
> Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske lige
til randen eller
> får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !

Endnu bedre .. fyld den op til randen og tøm nøjagtigt 2 liter af - og se
hvor meget værkstedet kan hælde i.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 11-03-04 21:13

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Endnu bedre .. fyld den op til randen og tøm nøjagtigt 2 liter af - og se
>hvor meget værkstedet kan hælde i.

Der kan kun være 1,8 liter i Lupoen, så det kan jeg ikke, men jeg har
da en enkelt gang spurgt værkføreren hvor de havde gjort af 3,5 liter
sprinklervædske ... jeg har ikke siden set den post på fakturae,
beholderen fyldes hver gang
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 20:16

Ole wrote:
> Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske
> lige til randen eller får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96
> kroner !

Hvor mange liter har du fået ?
Er der tidsforbrug med i udregningen ?

Generelt er det jo sådan, at man på et værksted betaler væsentligt mere for
tingene end man selv kan købe/lave dem for (hvis man altså selv kan/vil).

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 11-03-04 20:19

Tja, det behøver nu ikke gøre nogen forskel.

Volvo i Herning kan stoppe præcist 2,5liter sprinklervædske på en fuld
beholder, hvilket jo kunne antyde at sprinklervædske kan komprimeres
Temmeligt meget endda!

Samme sted tager 4kr/styk for 6mm topmøtrikker(10 styks skiftet), som jo
selvf. skal skiftes sammen med en ventiljustering. Sjovt nok, så har firmaet
faktisk let anløbne elgalvaniserede topmøtrikker på lager. Smart nok...lidt
som når man får en ny tand i munden...den skal jo også være let misfarvet,
ellers skinner den jo i forhold til de andre...

Sådan en grundighed kunne jo feks indikere et yderst kompetent værksted, der
_virkeligt_ er gundgigt, og går skidtet igennem helt ned i de små detaljer.

Det kunne selvf. også indikere noget helt andet, men lad os ikke komme ind
på det

Mvh
Henrik

Fra : Brian

Dato : 11-03-04 20:31

Hejsa

Henrik Mortensen skrev:

> Samme sted tager 4kr/styk for 6mm topmøtrikker(10 styks skiftet), som
> jo selvf. skal skiftes sammen med en ventiljustering.

Hvorfor er det egentlig sådan, at man skifter de skruer samtidig ?

Jeg undrede mig også over det da jeg skiftede ventilløftere på
min gamle Escort, hvor de selvfølgelig (?) blev skiftet....

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 20:37

Brian wrote:

> Jeg undrede mig også over det da jeg skiftede ventilløftere på
> min gamle Escort, hvor de selvfølgelig (?) blev skiftet....

Hvis det er de møtrikker der holder vippearmene på plads i en CVH motor, så
skal de skiftes hver gang, da de ikke skal spændes helt i bund ved
montering.
Der er netop "indbygget" en speciel "modstand" i gevindet på dem, og denne
"modstand" holder ikke til 2 monteringer.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 11-03-04 20:52

Hejsa

Per Beer Hansen skrev:

> Hvis det er de møtrikker der holder vippearmene på plads i en CVH
> motor, så skal de skiftes hver gang, da de ikke skal spændes helt i
> bund ved montering.

Det er netop en CVH motor... det var endda vist dig der guidede mig
igennem indgrebet :)

Jeg spændte med en momentnøgle, som du skrev, efter tallene i Haynes
manualen.... og det virker da fint.

> Der er netop "indbygget" en speciel "modstand" i gevindet på dem, og
> denne "modstand" holder ikke til 2 monteringer.

Okay... så er min opfattelse af møtrikker ændret fra nu af.
Har altid set en møtrik som en møtrik...

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 21:08

Brian wrote:

> Okay... så er min opfattelse af møtrikker ændret fra nu af.
> Har altid set en møtrik som en møtrik...

Ja ja, man skal ikke sk(r)ue hunden på hårene

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-03-04 20:32

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Volvo i Herning kan stoppe præcist 2,5liter sprinklervædske på en fuld
> beholder, hvilket jo kunne antyde at sprinklervædske kan komprimeres

Eller Mercedes i Aars der skriver en motorvask på regningen selv om jeg stod
ved siden af under hele reparationen uden at se det fjerneste til en
motorvask....

Skal det liges siges at jeg blev krediteret med det samme jeg henvendte mig
igen. Men man kan da ikke undgå at blive nervøs for hvad de ellers skriver
på regningen uden ens vidende...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-03-04 20:36

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
henvendte mig
> igen. Men man kan da ikke undgå at blive nervøs for hvad de ellers

Jeg har en kollega hvis' søster var på et værksted i Tyskland da hendes
VW gik i udu på ferieturen - da hun kom hjem og viste ham regningen var
han ved at brække sig af grin :
De havde bonet hende for kølervædske....... til en Boble......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-03-04 10:29

Brian Sørup wrote:
> [...]
> regningen var han ved at brække sig af grin :
> De havde bonet hende for kølervædske....... til en Boble......

Lol

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-03-04 21:43

Brian Sørup wrote:
> [...]
> regningen var han ved at brække sig af grin :
> De havde bonet hende for kølervædske....... til en Boble......

Jeg havde en kolega, der arbejde på et værksted hvor det samme foregik.
Kunden stilte på værkstedet med en dunk og forlangte at få udleveret
kølervæsken. Mester ville refundere, men kunden holdt fast på at få
kølervæsken udleveret. Det skal siges at de på det værksted havde en
fast post med ½liter kølervæske ved et eftersyn. Kunden kom igen ved
næste eftersyn.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 21:52

> [...]
> som når man får en ny tand i munden...den skal jo også være let misfarvet,
> ellers skinner den jo i forhold til de andre...

Tja min tandlæge bongede mig for rensning af "min 15 tænder" selv om jeg kun
husker det som 3 tænder der skulle have rensning, men så kostede det også
kun 215 Kr efter at sygeforsikringen havde givet sit med.

Vi taler her om timelønne på > 2000 Kr (TO TUSIND KRONER PR TIME)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 11-03-04 23:21

Tom skrev:

> [...]
> jeg kun husker det som 3 tænder der skulle have rensning, men så
> kostede det også kun 215 Kr efter at sygeforsikringen havde givet sit

Hvis du kun har tre tænder, var det så ikke noget med et gebis?

Vh

Morten

Fra : Leonard

Dato : 11-03-04 23:50

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Vi taler her om timelønne på > 2000 Kr (TO TUSIND KRONER PR TIME)

Jo, jo, men kig lige på hvor mange der skal dele den løn:
Tandlægen, assistenten og receptionisten er de direkte, så kommer der
husleje, rengøring osv. oveni.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 11:20

> Jo, jo, men kig lige på hvor mange der skal dele den løn:
> Tandlægen, assistenten og receptionisten er de direkte, så kommer der
> husleje, rengøring osv. oveni.

ikke meget anderledes i et autoværksted hvor de kan klare det for ca 600 Kr
pr. time.

Måske skulle man gå til Ford næste gang man skal have renset tænder

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-04 11:41

> ikke meget anderledes i et autoværksted hvor de kan klare det for ca 600
Kr
> pr. time.
>
> Måske skulle man gå til Ford næste gang man skal have renset tænder

Jeg kan da rense dine tænder for en rund 50'er.
Værktøjet er en sandblæser, men det gør vel ikke noget?

At jeg heller ikke er uddannet til det gør vel heller ikke så meget, vel?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Peter Sørensen

Dato : 14-03-04 23:10

In article <4050d12b$0$67443$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> says...

> Vi taler her om timelønne på > 2000 Kr (TO TUSIND KRONER PR TIME)

Det var dælme BILLIGT!, prøv lige at regne ud hvad timelønnen er, når du
giver 380kr for en omregistering; det tager vel ca. 5min at tampe den nye
ejers data ind på computeren for kontormusen+en udskrift af ny
registeringsattest+porto.
Ska' vi sige 4000kr/timen?
I den forbindelse er et trailer syn jo et fund til pengene, kun:
1600kr/timen.

--
Apropos Nordsøcentret i Hirtshals:
- Lever tanketorsk i en tænketank?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-03-04 20:39

> Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske lige
til randen eller
> får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !

Ikke alle steder. Jeg har lige fået regningen for service og et par andre
småting, herunder ny tandrem og ny bagpote, ialt 6.784 kr fra et værksted i
Haslev.

Sprinklervæske 2 liter a 5,50 ialt 11 kr + moms.

Mvh Maria

Fra : Fino

Dato : 11-03-04 21:26

En tidligere arbejdskollega fortalte om en gang hans bil skulle til
et eftersyn på det autoriserede værksted.
Han kom med bilen om morgenen, og de fik nøglen og ville
snart tage den ind, og han kunne hente den igen lidt over middag.
Han kom lige fra nattevagt og der var over 30 km hjem, så han
satte sig bare ud i bilen for at sove lidt til de gik igang. Da han
vågnede lidt over middag, gik han ind for at spørge om, hvornår
de gik igang. Den var skam allerede færdig, og regningen var
klar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-03-04 21:36

"Fino" <maritafinn@vip.cyberØØØØcity.dk> wrote in message
> [...]
> de gik igang. Den var skam allerede færdig, og regningen var
> klar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*GRILL!*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Mulle

Dato : 12-03-04 01:08

On Thu, 11 Mar 2004 21:25:53 +0100, "Fino"
> [...]

>de gik igang. Den var skam allerede færdig, og regningen var
>klar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå ja, han har vel bare sovet lidt tungt og de flinke
mekanikere har været ekstra hensynsfulde så de
ikke vækkede ham mens de arbejdede.

mvh M

Fra : Anders Thorsby

Dato : 11-03-04 21:32

> [...]
lige til randen eller
> får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !

Hvilket værksted?
--
best regards
Anders Thorsby

Fra : Kim Jespersen

Dato : 11-03-04 23:20

Ole wrote:
> Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske lige til randen eller
> får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !
>
> vh ole

Hmmm ved dit værksted hvor man fylder sprinklervæske på, for til 96 kr.
så håber jeg de har fyldt brændstoftanken

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-03-04 08:13

Ole wrote:
> Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske lige til randen eller
> får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !

Tja svigerfar fik påfyldt sprinklervædske hos Ford, på trods af at han
havde fyldt helt op til randen!!!

Som han sagde til værkføreren da han fik pengene igen: "I kunne bare
ha' skrevet et par ekstra bolte, skiver eller miljøgebyr på regningen
istedet hvis der absolut skulle snydes" det ville han nemlig ikke have
undret sig over, men sprinklervædsken tjekker han jo selv.

--
Roberto Saldo

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-03-04 11:03

Hej

Ole wrote:
> Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske lige til randen eller
> får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !

Jeg havde engang en 5 liters dunk liggende på passagersædet da bilen
skulle til service.

Værkstedet (Mazda, Vejle) tog så min dunk og fyldte sprinklervæsken på.
Det synes jeg jo var en fin service.

Da jeg så fik regningen stod der direkte:
Påfyldning af kundens egen sprinklervæske   25,-

Hold da kæft jeg blev tosset.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 11:21

> Da jeg så fik regningen stod der direkte:
> Påfyldning af kundens egen sprinklervæske 25,-

Lærlingen skal da også have løn for den halve time han skal bruge på det.

--
Tom

Fra : Anita

Dato : 12-03-04 22:14

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev

> Værkstedet (Mazda, Vejle) tog så min dunk og fyldte sprinklervæsken på.
> Det synes jeg jo var en fin service.

Ja, da. Det manglede da bare

> Da jeg så fik regningen stod der direkte:
> Påfyldning af kundens egen sprinklervæske 25,-
>
> Hold da kæft jeg blev tosset.

Det kan jeg dælme godt forstå. Underforstået at du ikke havde bedt om det.

Hos vores værksted skifter de pærer helt gratis, det er jeg ret imponeret
over. Altså man betaler for pærerne, men ikke for 'monteringen'. Jeg ved
godt at det ofte kun ta'r 2 minutter, men alligevel...

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 22:19

> Hos vores værksted skifter de pærer helt gratis, det er jeg ret imponeret
> over. Altså man betaler for pærerne, men ikke for 'monteringen'. Jeg ved
> godt at det ofte kun ta'r 2 minutter, men alligevel...

Der er kun EN til at betale regningen så de 2 minutter henter de bare på et
senere tidspunkt ))

Fra : Anita

Dato : 12-03-04 22:35

> Der er kun EN til at betale regningen så de 2 minutter henter de bare på
et
> senere tidspunkt ))

He... ja det er der noget om. Der håber jeg jo så bare på at det ikke er min
bil der går i stykker

Venligst Anita

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-04 22:39

Tom wrote:

> Der er kun EN til at betale regningen så de 2 minutter henter de bare
> på et senere tidspunkt ))

Jeps, det er jo dem de henter igen på sprinklervæskepåfyldningen

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-03-04 10:04

Hej

Anita wrote:
> Det kan jeg dælme godt forstå. Underforstået at du ikke havde bedt om det.

Den var bare afleveret til service uden kommentar.

> Hos vores værksted skifter de pærer helt gratis, det er jeg ret imponeret
> over. Altså man betaler for pærerne, men ikke for 'monteringen'. Jeg ved
> godt at det ofte kun ta'r 2 minutter, men alligevel...

Hehe - ja igen måtte jeg blive stiktosset på selvsamme værksted. Jeg
havde haft bilen til service og lige betalt 8000,- for det. Så springer
loftpæren og jeg futter forbi værkstedet for at få den skiftet. Det
tager som du siger to minutter. Regningen lød på pære 15,- og et
tidsforbrug på 187,50.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : MFO

Dato : 13-03-04 10:41

Karsten Feddersen wrote:

> [...]
> springer loftpæren og jeg futter forbi værkstedet for at få den
> skiftet. Det tager som du siger to minutter. Regningen lød på pære

Hvad svarede de til din kritik?
Hvorfor bruger du det værksted, når du synes de er urimelige?
--
Michael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-03-04 13:12

Hej

MFO wrote:
> Hvad svarede de til din kritik?

De annullerede hele regningen.

> Hvorfor bruger du det værksted, når du synes de er urimelige?

Jeg bruger dem heller ikke mere. Jeg købte en anden bil et andet sted.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-03-04 11:54

On Sat, 13 Mar 2004 10:04:16 +0100, Karsten Feddersen wrote:

> [...]
> loftpæren og jeg futter forbi værkstedet for at få den skiftet. Det
> tager som du siger to minutter. Regningen lød på pære 15,- og et

Tilgiv mig... men hvorfor pokker køre på værksted for en snoldet pære?

I det hele taget.. hvorfor køre på værksted med mindre pkt.1 der er
tale om garantisager eller pkt.2 der er tale om reps der kræver
specialværktøj/viden?

Jeg mindes, at have været på værksted en (læs: 1) gang, og der var der
tale om garanti rep.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Anita

Dato : 13-03-04 12:02

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev

> Tilgiv mig... men hvorfor pokker køre på værksted for en snoldet pære?

Vi gør det dels fordi det er rimeligt billigt, idet der kun betales for
pæren. Og dels fordi vi så er helt sikre på at det er den rigtige pære. Vi
har nemlig ikke spor forstand på den slags.

> I det hele taget.. hvorfor køre på værksted med mindre pkt.1 der er
> tale om garantisager eller pkt.2 der er tale om reps der kræver
> specialværktøj/viden?

Fordi man enten ikke har viden eller tid til at gøre det selv.

> Jeg mindes, at have været på værksted en (læs: 1) gang, og der var der
> tale om garanti rep.

Nu er der jo også forskel på hvor ofte forskellige biler har brug for
reparationer.

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-03-04 14:50

On Sat, 13 Mar 2004 12:01:43 +0100, Anita wrote:

> Vi gør det dels fordi det er rimeligt billigt, idet der kun betales for
> pæren. Og dels fordi vi så er helt sikre på at det er den rigtige pære. Vi
> har nemlig ikke spor forstand på den slags.

Når I kun betaler for pæren kan jeg til dels forstå det. Men den med
ikke at have forstand/vil have forstand, den køber jeg ikke

Hvis der er noget man ikke kan finde ud af, så studerer man det nærmere
og skriver det ned så man i fremtiden kan huske fx. hvilken pære der
sidder hvor. Det er en _pære_ ikke raketvidenskab...

> Fordi man enten ikke har viden eller tid til at gøre det selv.

Tid OK - viden se ovenfor

> Nu er der jo også forskel på hvor ofte forskellige biler har brug for
> reparationer.

Det kommer uanset hvilken bil.

Fortsat god dag.

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-03-04 12:06

On Sat, 13 Mar 2004 11:54:14 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

[snip en pære]
>Tilgiv mig... men hvorfor pokker køre på værksted for en snoldet pære?

He, prøv at fortælle den til Golf IV (AFAIR) folk. Der skal der vist en
del snilde til, for at skifte en pære foran.

>I det hele taget.. hvorfor køre på værksted med mindre pkt.1 der er
>tale om garantisager eller pkt.2 der er tale om reps der kræver
>specialværktøj/viden?

Ad 2:

Det er ikke alle, der har et sted at stå med bilen.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-03-04 14:48

On Sat, 13 Mar 2004 12:06:26 +0100, Fly Christensen wrote:

> He, prøv at fortælle den til Golf IV (AFAIR) folk. Der skal der vist en
> del snilde til, for at skifte en pære foran.

Kender ikke bilen men i omtalte tilfælde var det vist en loftspære?
Virker lidt som at skyde med spredehagl, at køre på værksted. Kan godt
forstå de tager sig betalt af en sådan "banalitet".

> Ad 2:
>
> Det er ikke alle, der har et sted at stå med bilen.

Mere eller mindre har man vel altid? Eller er jeg vokset op i den forkerte
ende af landet måske?

Da jeg boede hjemme stod jeg sq ude på fortovet til stor moro for
naboerne

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-03-04 15:11

On Sat, 13 Mar 2004 14:47:50 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

[snip]

>Mere eller mindre har man vel altid? Eller er jeg vokset op i den forkerte
>ende af landet måske?

Hjemme hos mine forældre er der en grusbelagt gårdsplads - det går fint
nok.

>Da jeg boede hjemme stod jeg sq ude på fortovet til stor moro for
>naboerne

Det har jeg ikke engang her. Det hele er vind og skævt, så jeg tør
simpelthen ikke sætte bilen op på noget, da jeg er bange for, at det
falder sammen igen.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-03-04 00:17

On Sat, 13 Mar 2004 15:11:01 +0100, Fly Christensen wrote:

> Hjemme hos mine forældre er der en grusbelagt gårdsplads - det går fint
> nok.

Jeps, der kræves ikke så meget.

> Det har jeg ikke engang her. Det hele er vind og skævt, så jeg tør
> simpelthen ikke sætte bilen op på noget, da jeg er bange for, at det
> falder sammen igen.

Det har altid været min frygt - at ligge under bilen og den så lige
mener den skal falde ned :-/

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 13-03-04 14:52

Fly Christensen wrote:
> [...]
>
> He, prøv at fortælle den til Golf IV (AFAIR) folk. Der skal der vist
> en del snilde til, for at skifte en pære foran.

Hørt! Den ene forlygte gik på arbejdets VW Sharan, og jeg åbnede
motorhjelmen for at finde ud af hvordan man skiftede sådan en fætter. Det så
helt umuligt ud, så jeg fik fat i manualen, hvor der stod noget med at man
skulle løfte en flap og så få pæren ud, men at der var fare for diverse
gas-eksplosioner og at der kunne "forekomme alvorlige legemsskader" hvis man
forsøgte sig. Jeg åbnede flappen og konstaterede at den begyndte at sige en
underlig lyd når jeg flyttede på den, samt at det for mig at se ville være
fuldkommen umuligt at få pæren ud gennem den bittelille sprække der vat til
rådighed. Så jeg lod være. Den må sgu en tur ud til værkstedet...

Jacob

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-03-04 13:19

Hej

Martin Johansen [6000] wrote:
> Tilgiv mig... men hvorfor pokker køre på værksted for en snoldet pære?

Fordi der var garanti på bilen og pæren var en del af bilen. Samt, at
jeg uanset hvad der er galt med bilen smider den på værksted. Det skal
så også lige siges at jeg kun køber fabriksnye biler, så hvis der er
noget i vejen, så hører værkstedet fra mig. Og en ting mere. Min bil er
genstand som jeg ikke interesserer mig for, så jeg gider slet, slet ikke
interesser mig for hvorfor den ikke fungerer som den skal.

> I det hele taget.. hvorfor køre på værksted med mindre pkt.1 der er
> tale om garantisager eller pkt.2 der er tale om reps der kræver
> specialværktøj/viden?

Jeg kunne ikke drømme om at gøre det selv, når jeg kan betale mig fra
det. Desuden så får man helt andre priser og helt anden service når de
kender en.

Kører i dag Ford og bruger dertil autoriseret Ford værksted i Vejle.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-03-04 14:46

On Sat, 13 Mar 2004 13:18:54 +0100, Karsten Feddersen wrote:

> Hej

Hej.

> [...]
> genstand som jeg ikke interesserer mig for, så jeg gider slet, slet ikke
> interesser mig for hvorfor den ikke fungerer som den skal.

OK (det kan jeg så ikke sætte mig ind i men lad det nu ligge )

> Jeg kunne ikke drømme om at gøre det selv, når jeg kan betale mig fra
> det. Desuden så får man helt andre priser og helt anden service når de
> kender en.

Ja har man penge nok... jeg har bare ikke 4-500,- i timen jeg kan lægge i
et værksted som alligevel sjusker med arbejdet.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-03-04 15:17

Hej

Martin Johansen [6000] wrote:
> OK (det kan jeg så ikke sætte mig ind i men lad det nu ligge )

Det behøver du heller ikke. Jeg har det på samme måde med dem som står
med hovedet i motorrummet hver eneste weekend

> Ja har man penge nok... jeg har bare ikke 4-500,- i timen jeg kan lægge i
> et værksted som alligevel sjusker med arbejdet.

Så er det jo lige netop, at de får den igen og igen og igen og igen og

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-03-04 00:18

On Sat, 13 Mar 2004 15:16:31 +0100, Karsten Feddersen wrote:

> Det behøver du heller ikke. Jeg har det på samme måde med dem som står
> med hovedet i motorrummet hver eneste weekend

Hehe, bare iorden

> Så er det jo lige netop, at de får den igen og igen og igen og igen og

Nu har jeg arbejdet sådanne steder og jeg ved hvordan de behandler en bil
tilhørende en kunde de er trætte af.... Jeg siger bare godt det ikke er
min bil.

Så derfor undgår jeg helst værksteder.

Fra : GiWeo

Dato : 12-03-04 16:56

Hejsa

>Inden i sender jeres bil til service husk at påfylde sprinklervæske lige til randen eller
>får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !

Hvad bad du den lave ved bilen da du afleverede den ??

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : EjS

Dato : 15-03-04 13:50

> [...]
til randen eller
> får i en regning for sprinklervæske påfyldt 96 kroner !

Hehe - da jeg var i Østrig var nogen af de andre så uheldige at tabe 3 liter
kølervæske på turen derned. Han kunne humpe de sidste par km til Kitzbühel
hvor han købte 3 liter kølervæske til 30 Euro.

Han var også glad... Heldigvis kunne han lave den "afhoppede" kølerslange
selv...

Iøvrigt var det en chippet Bora TDi :)

MVH EjS

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-04 19:38

On Mon, 15 Mar 2004 13:49:41 +0100, "EjS"
<ejso00REMOVE@control.auc.dk> wrote:

>Hehe - da jeg var i Østrig var nogen af de andre så uheldige at tabe 3 liter
>kølervæske på turen derned. Han kunne humpe de sidste par km til Kitzbühel
>hvor han købte 3 liter kølervæske til 30 Euro.

Der er dælme ikke noget at grine af - har lige gjort det samme i en
'95 Alfa Romeo 164 Q4, fordi værkstedet ikke havde skiftet dét,
jeg bad om!

/Mogens

Fra : EjS

Dato : 15-03-04 21:39

Kitzbühel

> Der er dælme ikke noget at grine af - har lige gjort det samme i en
> '95 Alfa Romeo 164 Q4, fordi værkstedet ikke havde skiftet dét,
> jeg bad om!

Surt! Det skete forhåbentligt ikke på motorvejen!! I så fald har det været
dyrt (og trælst) medmindre du har haft abonnement på vejhjælp.

En dejlig rød farve i ansigtet...??!?

Hvad kostede kølervæsken...??!?

Var turen til Frankrig ellers god (ski eller vin?)...??!?

MVH EjS

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-04 21:43

On Mon, 15 Mar 2004 21:38:37 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

>Surt! Det skete forhåbentligt ikke på motorvejen!!

Jow, jow - pludselig lå den på 110 grader. Efter lidt debat i bilen
blev vi enige om at se, hvad der skete, idet måleren sank til 95
grader. Resten af turen pendlede måleren frem og tilbage.

>En dejlig rød farve i ansigtet...??!?

Tja' - let sitren i nakkehårene. Nu kan en smule temp-forstyrrelser jo
ikke ryste en dreven driver, som en overgang kørte 100.000 km om året
(vi kørte i Volvo 245).

>Hvad kostede kølervæsken...??!?

Original paraflu fra Alfa Romeo koster 65 kr plus moms pr. liter

>Var turen til Frankrig ellers god (ski eller vin?)...??!?

Jow, jow - det var okay. Jeg fløj jo derned, og vinen var helt sikkert
go' :) (Alsace)

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-04 21:46

On Mon, 15 Mar 2004 21:43:25 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jow, jow - pludselig lå den på 110 grader. Efter lidt debat i bilen
>blev vi enige om at se, hvad der skete, idet måleren sank til 95
>grader. Resten af turen pendlede måleren frem og tilbage.

Det skal lige siges, at faratvinden ved +180 jo afkøler det meste

/Mogens

Fra : EjS

Dato : 15-03-04 22:22

> Det skal lige siges, at faratvinden ved +180 jo afkøler det meste

Det er jo det! Men inderst i blokken bliver der sgu nok lidt varmt...

MVH EjS

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-04 22:25

On Mon, 15 Mar 2004 22:22:11 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

> Men inderst i blokken bliver der sgu nok lidt varmt...

Jep - helt rigtigt. Motoren vender jo også på tværs, hvorfor det ikke
var nogen idealsituation for mig. Efter rep. ligger kølevandet helt
perfekt, nu

/Mogens

Fra : EjS

Dato : 15-03-04 22:25

> Jow, jow - pludselig lå den på 110 grader. Efter lidt debat i bilen
> blev vi enige om at se, hvad der skete, idet måleren sank til 95
> grader. Resten af turen pendlede måleren frem og tilbage.

Nå - så var der ikke ligefrem dødsstemning :)

> Jow, jow - det var okay. Jeg fløj jo derned, og vinen var helt sikkert
> go' :) (Alsace)

Hvidvin og rosévin kan jeg så næsten regne ud - er det ikke noget med de kun
laver én rødvin i Alsace.

Iøvrigt - har du set Bugatti museet i Molsheim 20 km stik vest for
Straßbourg (jeg har nemlig ikke!)...

MVH EjS

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-04 22:29

On Mon, 15 Mar 2004 22:24:41 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

>Hvidvin og rosévin kan jeg så næsten regne ud - er det ikke noget med de kun
>laver én rødvin i Alsace.

De er vel mest kendt for den røde, IMO?

> Har du set Bugatti museet i Molsheim 20 km stik vest for
> Straßbourg (jeg har nemlig ikke!)...

Nix - men hørte på hotellet, at det er værd at køre efter. Jeg kom til
at sige, at der jo ikke var en skid at se på i området. I guder mand
en ballade der blev

/Mogens

Fra : EjS

Dato : 16-03-04 09:36

> De er vel mest kendt for den røde, IMO?

Så må den ene rødvin være god :)

> Nix - men hørte på hotellet, at det er værd at køre efter. Jeg kom til
> at sige, at der jo ikke var en skid at se på i området. I guder mand
> en ballade der blev

Puha :) Der er da noget at se alle steder i Frankrig. Du skal bare sætte
farten ned under 150, evt. holde ind til siden og vente 5 minutter indtil
tunnelsynet forsvinder - så vi du opleve det dejligste landskab i Alsace.
Der er også mange vandreture du ved - der hvor man GÅR fra bilen og ud på
nogen stier :))

MVH EjS

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-04 19:06

On Tue, 16 Mar 2004 09:35:40 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>tunnelsynet forsvinder - så vi du opleve det dejligste landskab i Alsace.

Jow, jow - jeg har jo besøgt landet inkl. ret ofte, så jeg kender da
lidt til det. Nu var det med fly, jeg rejste derned, og efterfølgende
taxa "rundt", så dét begrænser jo aktiviteterne en del...

>Der er også mange vandreture du ved - der hvor man GÅR fra bilen og ud på
>nogen stier :))

Hallo - jeg kører ikke hele tiden. Jeg har sgu trasket en del rundt i
de franske alper, men selvfølgelig også kørt "derop". En overgang gik
der sport i at passere de aller højeste tinder i Europa, så det gjorde
vi så i en periode
(3 km's højde - i bil!)

/Mogens

Fra : JJ

Dato : 30-03-04 16:50

Det kommer da meget an på, hvilket værksted du bruger.
/JJ