Defekt Luftmængdemåler på OCTAVIA TDI
Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 10-03-04 22:47

Hej

Jeg er indehaver af en Octavia TDI med 90.000 km på uret, og er blevet lidt
nervøs for om luftmængdemåleren skulle være gået i udu.

Symptomer: kortvarige effekttab v ca 2400 o/min under acceleration....
(Muligvis forstærket af min KCR effektbox)
(Har oplevet det tidligere i en Golf TDI med samme maskine)

Hvis nu ikke Skodas 2 års garanti vil dække, kender I så nogen muligheder
for at skaffe sådan en fætter til billigere penge end hos den lokale SMC
pusher ??
Jeg mener at huske, at den koster spidsen af en jetjager, og tror jeg på et
tidspunkt i TV så en der hentede sådan en fætter i Tyskland.

Er det noget man selv kan skifte, eller kræver det special udstyr ?

mvh

Lars

Fra : Landberg

Dato : 10-03-04 22:57

> [...]
> tidspunkt i TV så en der hentede sådan en fætter i Tyskland.
>
> Er det noget man selv kan skifte, eller kræver det special udstyr ?

Sådan en kan jeg hjælpe dig med:
http://bokstuning.dk/Pierburg%20luftmassemåler.htm

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 10-03-04 23:02

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sådan en kan jeg hjælpe dig med:
> http://bokstuning.dk/Pierburg%20luftmassemåler.htm

Interessant

Det ku' godt ha' min interesse hvis jeg IKKE kan overtale Skoda til at gi'
mig en via garantien

Mvh

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 17:10

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote in message

> Sådan en kan jeg hjælpe dig med:
> http://bokstuning.dk/Pierburg%20luftmassemåler.htm

Se den var MEGET interesant.. passer den til alle VW's TDI motore ? jeg har
en 90hk fra 98..
sidst kostede den lige 1700kr +moms +montør.. jeg har nu selv fundet ud af
at det bare er en torx skrue med "hul" og har anskaffet mig sådanne en så
jeg kan selv skifte den

Fra : Landberg

Dato : 11-03-04 17:56

> [...]
> at det bare er en torx skrue med "hul" og har anskaffet mig sådanne en så

Den passer ikke på alle, men det er ret let at se hvilken type man har.
Enten er det sådan en "pind" eller også er det en dims der mere minder om en
pakke cigaretter. Når din er fra 98 er den nok rigtig nok. Vær opmærksom på,
at torxen ikke er helt så let som man skulle tro. Denne her torx har kun 5
"vinger" mod normalt 6.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 17:53

> [...]
på,
> at torxen ikke er helt så let som man skulle tro. Denne her torx har kun 5

Hmm jeg har ellers selv haft min af.. så det er vel en "6 vinger" model :)

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 11-03-04 22:49

Hej igen

Skoda er nogen guttermænd..