Tonede ruder og ulykke
Fra : Lerche

Dato : 10-03-04 21:38

Hejsa

Hvordan forholdet det sig lige, hvis man har tonede alle ruderne, så disse
er ulovlige, og man bliver indblandet i en ulykke? Kan man komme i klemme
pga. ruderne? eller er det kun, hvis de tonede ruder var skyld i ulykken -
f.eks. hvis man kører en cyklist ned, som man overså.

/Lerche

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 21:44

> Hvordan forholdet det sig lige, hvis man har tonede alle ruderne, så disse
> er ulovlige, og man bliver indblandet i en ulykke?

Hvis du begår en ulovlighed og denne er ÅRSAG til ulykken, så kan du
forvente, at forsikringsselskabet vil kradse pengene ind hos dig, efter at
de evt har betalt cykelisten 750.000 i erstatning via din ansvarsforsikring.

Du har uretmæssigt påført dem et tab - og det accepterer de ikke.

Det samme gælder, hvis du kører uden kørekort - er dit manglende kørekort og
dine derved manglende evner direkte årsag til ulykken, hænger du på den.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-03-04 22:17

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Det samme gælder, hvis du kører uden kørekort - er dit manglende kørekort og
>dine derved manglende evner direkte årsag til ulykken, hænger du på den.

Ahem .... du behøver ikke mangle evnerne, bare fordi du ikke har
kortet ;)

intet kørekort er ikke automatisk lig med tildeling af skyld.

Fra : Leonard

Dato : 10-03-04 22:20

jan@stevns.net wrote:

>Ahem .... du behøver ikke mangle evnerne, bare fordi du ikke har
>kortet ;)

Næh, men det modsatte kan tydeligvis også være tilfældet: At du har et
kørekort uden evnerne ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : John Sahl

Dato : 10-03-04 22:30

Leonard wrote:
> Næh, men det modsatte kan tydeligvis også være tilfældet: At du har et
> kørekort uden evnerne ...

Du skal ikke tro på alt du ser i TV

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Leonard

Dato : 10-03-04 22:36

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Du skal ikke tro på alt du ser i TV

Det gør jeg heller ikke, jeg kan såmænd nøjes med at kigge lidt rundt
i trafikken når jeg er der alligevel

Fra : anders majland

Dato : 10-03-04 23:05

> Det gør jeg heller ikke, jeg kan såmænd nøjes med at kigge lidt rundt
> i trafikken når jeg er der alligevel

Hvordan kan du vide om "båtnakkerne" har kørekort ? ...
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Leonard

Dato : 11-03-04 16:44

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Hvordan kan du vide om "båtnakkerne" har kørekort ? ...

Det kan jeg heller ikke med dem allesammen, men jeg formoder at de
fleste hyrevognschauffører, Falck-ansatte, politibetjente og
kørelærere har et. Plus at en stor del af resten også har et.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 22:48

> intet kørekort er ikke automatisk lig med tildeling af skyld.

Nej, absolut ikke.

--
/Jan W Nielsen