/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Billig forsikring af Mercedes 300E søges
Fra : AlterEgo


Dato : 10-03-04 20:38

Hej

Mit nuværende forsikringsselskab kan desværre
ikke tilbyde mig forsikring på min nye adresse
i København.

Er der nogen, der kan hjælpe med en henvisning
til et selskab der ikke tager en bondegård for en
elite billist (Mercedes 300E fra 1991)?

pft!



 
 
Mogens... (10-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-03-04 20:45

On Wed, 10 Mar 2004 20:38:26 +0100, "AlterEgo"
<alteregoREMOVE@e-mail.dk> wrote:

>Er der nogen, der kan hjælpe med en henvisning
>til et selskab der ikke tager en bondegård for en
>elite billist (Mercedes 300E fra 1991)?

Ja, det kan Nykredit Østifternes Forsikring gøre uden problemer og til
en konkurrencedygtig pris - tlf. 7024 0605....


/Mogens

Henrik (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 11-03-04 00:48


"AlterEgo" <alteregoREMOVE@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:404f6e65$0$29403$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Mit nuværende forsikringsselskab kan desværre
> ikke tilbyde mig forsikring på min nye adresse
> i København.
>
> Er der nogen, der kan hjælpe med en henvisning
> til et selskab der ikke tager en bondegård for en
> elite billist (Mercedes 300E fra 1991)?

http://www.gf-forsikring.dk/

Jeg giver små 5000 kr årligt for kasko på en MB 300D fra 1986.



Jacob Bjørn (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 11-03-04 01:49


"Henrik" <nospam@invalid.dk> skrev i en meddelelse
news:404fa944$0$1662$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "AlterEgo" <alteregoREMOVE@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:404f6e65$0$29403$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Mit nuværende forsikringsselskab kan desværre
> > ikke tilbyde mig forsikring på min nye adresse
> > i København.
> >
> > Er der nogen, der kan hjælpe med en henvisning
> > til et selskab der ikke tager en bondegård for en
> > elite billist (Mercedes 300E fra 1991)?
>
> http://www.gf-forsikring.dk/
>
> Jeg giver små 5000 kr årligt for kasko på en MB 300D fra 1986.


Ja, puha det er billigt...for min Mondeo, 1,8 fra 1994... jeg er
nybilist..... 23000......det er med kasko... den forsikring jeg har nu, MED
kasko siger 14000......

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Lars (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 12-03-04 09:16

Heysa!

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
news:404fb77c$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja, puha det er billigt...for min Mondeo, 1,8 fra 1994... jeg er
> nybilist..... 23000......det er med kasko... den forsikring jeg har nu,
MED
> kasko siger 14000......

Fy for dælen da... Av-av... Da jeg startede var det i en Ford Fiesta 1.25
som kostede små 8.000 kroner om året med adresse i København... Men nu er en
Mondeo 1.8 jo også sådan en rigtig power-brian-bil der berettiger til at man
bliver flået i præmie...

** Lars - trillende rundt i sin Xsara VTS med 167 HK



Jacob Bjørn (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 12-03-04 09:42


"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
news:c2rrlp$2cdq$1@news.cybercity.dk...
> Heysa!
>
> "Jacob Bjørn" <jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
> news:404fb77c$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Ja, puha det er billigt...for min Mondeo, 1,8 fra 1994... jeg er
> > nybilist..... 23000......det er med kasko... den forsikring jeg har nu,
> MED
> > kasko siger 14000......
>
> Fy for dælen da... Av-av... Da jeg startede var det i en Ford Fiesta 1.25
> som kostede små 8.000 kroner om året med adresse i København... Men nu er
en
> Mondeo 1.8 jo også sådan en rigtig power-brian-bil der berettiger til at
man
> bliver flået i præmie...

Jow deeeeet....... Men jeg stiger så ikke i præmie hvis jeg laver en skade,
og jeg falder til 11.000 kr/år efter 1 år...... Men for pokker det er dyrt
at have bil Men det er det hele værd....

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Lars (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 12-03-04 12:37

Heysa,

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
news:405177c4$0$829

> Jow deeeeet....... Men jeg stiger så ikke i præmie hvis jeg laver en
skade,
> og jeg falder til 11.000 kr/år efter 1 år...... Men for pokker det er
dyrt
> at have bil Men det er det hele værd....

Heheh.. Klart.. Og nu flytter vi (konen og mig selv) til Sverige lige om
lidt.. Så bliver det endnu mere værd Woooo.. BMW 540 1998 til 100.000
kroner og den slags...

** Lars




Jacob Bjørn (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 12-03-04 13:08


"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
news:c2s7f8$2qb$1@news.cybercity.dk...
> Heysa,
>
> "Jacob Bjørn" <jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
> news:405177c4$0$829
>
> > Jow deeeeet....... Men jeg stiger så ikke i præmie hvis jeg laver en
> skade,
> > og jeg falder til 11.000 kr/år efter 1 år...... Men for pokker det er
> dyrt
> > at have bil Men det er det hele værd....
>
> Heheh.. Klart.. Og nu flytter vi (konen og mig selv) til Sverige lige om
> lidt.. Så bliver det endnu mere værd Woooo.. BMW 540 1998 til 100.000
> kroner og den slags...

ARG! Så føler man sig heller ikke særlig snydt over at have købt bil
herhjemme

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



Mogens... (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-04 17:01

On Fri, 12 Mar 2004 13:08:13 +0100, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>> Heheh.. Klart.. Og nu flytter vi (konen og mig selv) til Sverige lige om
>> lidt.. Så bliver det endnu mere værd Woooo.. BMW 540 1998 til 100.000
>> kroner og den slags...
>
>ARG! Så føler man sig heller ikke særlig snydt over at have købt bil
>herhjemme

Du mener det ironisk?

En 540i er ret dyr at holde kørende, så dét der spares i indkøb,
bruges i driften.


/Mogens

Lars (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 15-03-04 09:45

Halløjsa,

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:dkn350d5n5p0nbm12bn8hvgnimgq0q450m@4ax.com...

> >> Heheh.. Klart.. Og nu flytter vi (konen og mig selv) til Sverige lige
om
> >> lidt.. Så bliver det endnu mere værd Woooo.. BMW 540 1998 til
100.000
> >> kroner og den slags...
> >ARG! Så føler man sig heller ikke særlig snydt over at have købt bil
> >herhjemme
> Du mener det ironisk?
> En 540i er ret dyr at holde kørende, så dét der spares i indkøb,
> bruges i driften.

Shhhh...... Ikke sige det til nogen, at den er dyr. Men okay, jeg checkede
bil bilannoncer her i weekend'en, tilsvarende brugt 540 koster i Danmark
omkring 500-550.000 kroner - så der skal dælme brændes nogen kroner af i
drift for at det bliver det samme...

Men okay - så kan det vel også blive til en 530d til en ganske rimelig pris!

Og når man endelig bliver træt af det der med at de er (for) dyre i drift,
så er det jo bare at skifte til noget mere "fornuftigt". Med den lave
købspris er det noget nemmere at lege lidt, og bare en period i så'n V8'er
slæde... Jeps! Dét glæder jeg mig altså til, uanset at den så ikke kører
mere end 8-9 km/L.

** Lars



Mogens... (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-03-04 19:35

On Mon, 15 Mar 2004 09:44:35 +0100, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

>Shhhh...... Ikke sige det til nogen, at den er dyr. Men okay, jeg checkede
>bil bilannoncer her i weekend'en, tilsvarende brugt 540 koster i Danmark
>omkring 500-550.000 kroner - så der skal dælme brændes nogen kroner af i
>drift for at det bliver det samme...
>Men okay - så kan det vel også blive til en 530d til en ganske rimelig pris!
>Og når man endelig bliver træt af det der med at de er (for) dyre i drift,
>så er det jo bare at skifte til noget mere "fornuftigt". Med den lave
>købspris er det noget nemmere at lege lidt, og bare en period i så'n V8'er
>slæde... Jeps! Dét glæder jeg mig altså til, uanset at den så ikke kører
>mere end 8-9 km/L.

Jég ville også gerne prøve en V8 og havde een, hvis jeg boede et andet
sted. Min udgave ville være med stjerne og indeholde 3 bogstaver: AMG


/Mogens

Lars (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 15-03-04 20:17

Hej Mogens,

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:7ntb50l1pkrj29o9iudajbgpv4dgmjtmpi@4ax.com...

> Jég ville også gerne prøve en V8 og havde een, hvis jeg boede et andet
> sted. Min udgave ville være med stjerne og indeholde 3 bogstaver: AMG

Dét ville dælme heller ikke være noget dårligt valg

Fås de i øvrigt som stationcar? Det er nemlig et must-have her.... Har
faktisk kigget lidt på stjerner, bare de mere dødelige E'er - men de er bare
lige en tand dyrere end 5-serien. Og så brokker konen sig over at skulle
køre taxa.. Heheh...

Men jeg endnu nu muligvis nok med en 530d - den har fået mange pæne ord med
på vejen, og i mellemacceleration fra 80-120 er den faktisk hurtigere end
540... Og så er 14-15 km på en liter diesel i længden trods alt sjovere end
8 km på en liter benzin. 530d'en skal bare hentes i Tyskland så vidt jeg
lige kan se. Men pyt, turen fra Tyskland til Sverige virker ikke så
skræmmende alt i alt...


** Lars




Mogens... (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-03-04 20:32

On Mon, 15 Mar 2004 20:16:32 +0100, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

>Dét ville dælme heller ikke være noget dårligt valg

Næj

>Fås de i øvrigt som stationcar?

Ja da - både som E- og C-klasse. Jeg ville være ligeglad med, om det
blev den ene eller anden...

>Men jeg endnu nu muligvis nok med en 530d - den har fået mange pæne ord med
>på vejen, og i mellemacceleration fra 80-120 er den faktisk hurtigere end
>540...

Nu må det krafteddermame stoppe med den snak!
Min '91 Omega 3000 24V jorder til hver en tid en BMW 530d i alle de
mellemaccelerationer, du kan tænke dig. Vi gjorde det i sommers
talrige gange "mod" en tysker, da vi var 3 mand afsted til Le Mans.
Inkl. en deklassificering af "manden" i topfart. Jeg har ikke den
fjerneste grund til at tro, at en BMW 540i skulle være langsommere end
min Omega...

>Og så er 14-15 km på en liter diesel i længden trods alt sjovere end
>8 km på en liter benzin.

Jeg tænker selv på en BMW 530D aut. i X5-udgaven - på et tidspunkt.


/Mogens

Lars (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 15-03-04 20:46

Halløjsa...

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:9t0c501gamvjma2dc58qmdn8udla5n5gmq@4ax.com...

> >Men jeg endnu nu muligvis nok med en 530d - den har fået mange pæne ord
med
> >på vejen, og i mellemacceleration fra 80-120 er den faktisk hurtigere end
> >540...
> Nu må det krafteddermame stoppe med den snak!
> Min '91 Omega 3000 24V jorder til hver en tid en BMW 530d i alle de
> mellemaccelerationer, du kan tænke dig. Vi gjorde det i sommers
> talrige gange "mod" en tysker, da vi var 3 mand afsted til Le Mans.

Okay, okay.. Det er jo kun som læst inde på BMW.DK i deres sammenligning
af de nye 5'ere - der er 530d opgivet hurtigere end 545i. Pyt, jeg lever
sq-nok med det hvis det er

> >Og så er 14-15 km på en liter diesel i længden trods alt sjovere end
> >8 km på en liter benzin.
> Jeg tænker selv på en BMW 530D aut. i X5-udgaven - på et tidspunkt.

Ahja... Det var også en mulighed...

** Lars



Mogens... (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-03-04 21:00

On Mon, 15 Mar 2004 20:46:10 +0100, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

>Okay, okay..

Ja, jeg tændte lige af. Igen

>Det er jo kun som læst inde på BMW.DK i deres sammenligning
>af de nye 5'ere - der er 530d opgivet hurtigere end 545i.

Sikkert den uudholdelige snak som den dieslesnak, der kører i denne
NG: Max acceleration uden nedgearing. Hva' ka' man brug' det til

>Ahja... Det var også en mulighed...

Fin bil -


/Mogens

jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 21:07

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Sikkert den uudholdelige snak som den dieslesnak, der kører i denne
>NG: Max acceleration uden nedgearing. Hva' ka' man brug' det til

Åehhh pyt da Mogens - alle kan jo ha' en kæphest der lige skal rides
til .... Vi er jo ikke en skid bedre, vel ? <grin>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens... (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-03-04 21:06

On Mon, 15 Mar 2004 21:07:00 +0100, jan@stevns.net wrote:

>>Sikkert den uudholdelige snak som den dieselsnak, der kører i denne
>>NG: Max acceleration uden nedgearing. Hva' ka' man brug' det til

>Åehhh pyt da Mogens - alle kan jo ha' en kæphest, der lige skal rides
>til .... Vi er jo ikke en skid bedre, vel ? <grin>

Jow - men prøv at se, hvor mange der tror på dén historie.
Det er jo at føre folk bag lyset, IMO.


/Mogens

jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 21:22

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jow - men prøv at se, hvor mange der tror på dén historie.

De bliver hurtigt klogere.

>Det er jo at føre folk bag lyset, IMO.

Som i den der tv udsendelse med barnet, der "blev slået" ?

<fnis>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens... (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-03-04 21:25

On Mon, 15 Mar 2004 21:21:44 +0100, jan@stevns.net wrote:

>De bliver hurtigt klogere.

Ja, når de HAR købt. Og så er det jo ligesom for sent...

>Som i den der tv udsendelse med barnet, der "blev slået" ?

Så jeg så ikke...


/Mogens

jan@stevns.net (15-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-03-04 21:56

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Ja, når de HAR købt. Og så er det jo ligesom for sent...

Mon dog folk farer ud og køber en bil bare på "hören/sagen"

(Så har de da osse bedt om det selv)

>>Som i den der tv udsendelse med barnet, der "blev slået" ?

>Så jeg så ikke...

Lidt vel kreativ klippeteknik ;)

Jeg fatter ikke helt hvorfor folk gå så højt op i
mellemaccellerationstider uden gearskift ....

Hvad dælen er den pind eller til for ?

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens... (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 15-03-04 21:59

On Mon, 15 Mar 2004 21:55:46 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Mon dog folk farer ud og køber en bil bare på "hören/sagen"
>(Så har de da osse bedt om det selv)

Dét skal du sgu ikke sige - det kan være "tungen på vægtskålen":
"Altså skat, jeg har selv læst det i NG"

>Lidt vel kreativ klippeteknik ;)
>Jeg fatter ikke helt hvorfor folk gå så højt op i
>mellemaccellerationstider uden gearskift ....
>Hvad dælen er den pind eller til for ?
^^^^^
Ellers?
Jeg fatter heller ikke "den afslappede kørestil", der plæderes for.
Køb en ordentlig benzinbil med noget god motorkraft. Tilsæt evt. et
automatgear, og du har hvad du behøver -> til cruising eller til race.
No problemos, du


/Mogens

Jacob Bjørn (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 15-03-04 12:52


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:dkn350d5n5p0nbm12bn8hvgnimgq0q450m@4ax.com...
> On Fri, 12 Mar 2004 13:08:13 +0100, "Jacob Bjørn"
> <jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:
>
> >> Heheh.. Klart.. Og nu flytter vi (konen og mig selv) til Sverige lige
om
> >> lidt.. Så bliver det endnu mere værd Woooo.. BMW 540 1998 til
100.000
> >> kroner og den slags...
> >
> >ARG! Så føler man sig heller ikke særlig snydt over at have købt bil
> >herhjemme
>
> Du mener det ironisk?

Ja, selvfølgelig
>
> En 540i er ret dyr at holde kørende, så dét der spares i indkøb,
> bruges i driften.

Det tror jeg gerne.....

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......



AlterEgo (11-03-2004)
Kommentar
Fra : AlterEgo


Dato : 11-03-04 20:03


> > Mit nuværende forsikringsselskab kan desværre
> > ikke tilbyde mig forsikring på min nye adresse
> > i København.
> >
> > Er der nogen, der kan hjælpe med en henvisning
> > til et selskab der ikke tager en bondegård for en
> > elite billist (Mercedes 300E fra 1991)?
>
> http://www.gf-forsikring.dk/
>
> Jeg giver små 5000 kr årligt for kasko på en MB 300D fra 1986.
>
>
Tak, GF var også de første jeg prøvede, da de tegner ungdomsforsikring
op til 35 . Desværre accepteres biler med mere end 169HK ikke. Min
har 177....vræl.

Indtil videre er Codan billigst - de overrasker med bud på 10.700,- årlig.

Jeg vil dog lige prøve Østifternes som foreslået af Mogens. Og tak for det!



Lars (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 12-03-04 09:13

Hejsa,

> > Jeg giver små 5000 kr årligt for kasko på en MB 300D fra 1986.
> Tak, GF var også de første jeg prøvede, da de tegner ungdomsforsikring
> op til 35 . Desværre accepteres biler med mere end 169HK ikke. Min
> har 177....vræl.

For irriterende.. Heheh..


> Indtil videre er Codan billigst - de overrasker med bud på 10.700,- årlig.
> Jeg vil dog lige prøve Østifternes som foreslået af Mogens. Og tak for
det!

Jeg spurgte for en måneds tid siden rundt omkring på forsikring af en 1998
Xantia 3.0 V6 Activa (197HK så vidt jeg husker) - også som elitebillist. Her
var Tryg under 10.000, det samme var Nykredit forsikring. Begge to
trinreguleret kasko med friskade på glas og 4-5000 i selvrisiko på andet end
friskader.

** Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408681
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste