1. eftersyn på en bil - ?
Fra : onix

Dato : 10-03-04 18:14

Hej NG

Min auto, Skoda Fabia, skal om kort tid til service for første gang (15.000
km tjek) og vil i den forbindelse høre hvor meget man kan tillade sig at
reklamere over; skal man fx klage over forholdsvis "små" irritationsmomenter
såsom periodevis knirken fra den ene dør eller er sådan noget bare noget man
må leve med ? (her faktisk ikke noget at komme efter teknisk men blot bitte
små irritationsmomenter) ved nogle derudover om der er fast service priser
for 1. eftersyn ?

Vh
Onix

Fra : Thomas

Dato : 10-03-04 19:15

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote in message
> [...]
bitte
> små irritationsmomenter) ved nogle derudover om der er fast service priser

Jeg er iskold når mine biler har været afsted inden for garantien. På min
Alfa 156 måtte staklerne skille hele instrumentpanelet i småstykker fordi en
knirkelyd blev ved med at dukke op... tragiske nok fik de aldrig helt bugt
med den.

Derfor skal du give den hele armen og forlange at ALT skal være 100% ok.
Idag er det kun franske biler der må knirke... og måske også lige Alfa.

Min sidste bil var en Passet, hvor jeg til min store fortrydelse ikke kunne
finde det fjernest at brokke mig over. Nu har jeg netop købt en ny Passat,
og det kan jo være at klagemulighederne er "bedre" denne gang.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 19:19

> Min sidste bil var en Passat, hvor jeg til min store fortrydelse ikke
kunne
> finde det fjernest at brokke mig over.

Det er jo .... smukt..... En mand bliver rørt.... til tårer....

)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Juel

Dato : 10-03-04 19:39

> kunne
>
> Det er jo .... smukt..... En mand bliver rørt.... til tårer....

Ja hvis bare de andre i verden også købte VW og BMW så ville verden være et
bedre sted at leve )

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 10-03-04 19:43

Hejsa

Morten Juel skrev:

> Ja hvis bare de andre i verden også købte VW og BMW så ville verden
> være et bedre sted at leve )

Men hold da helt op, hvor ville vi køre i triste biler

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 19:46

> Ja hvis bare de andre i verden også købte VW og BMW så ville verden være
et
> bedre sted at leve )

Ja, for så var der et større udvalg af gode brugte biler..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 10-03-04 19:50

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
> kunne
>
> Det er jo .... smukt..... En mand bliver rørt.... til tårer....

Ja ja det lyder lidt helligt... men det er jo sikkert mere held end
bilmærket, der har gjort forskellen. Hvis min næste Passat volder problemer
(har ikke fået den endnu), vil jeg da næppe vælge VW igen.

.... men der er da stor forskel på folks tolerancetærskel. Flere af mine
kolleger kører i C5 og den samlekvalitet kunne jeg ikke acceptere. Så ville
den stå på værksted lige så ofte som min Alfa. ca. 20 gange det første år.
Det er trods alt mange gange at aflevere sin "køremaskine" - til fordel for
en Punto .

Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-04 21:25

On Wed, 10 Mar 2004 19:50:10 +0100, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:

> [...]
>knirkelyd blev ved med at dukke op... tragiske nok fik de aldrig helt bugt

lars her fra gruppen lavede det selv - ud med bordet, skumgummi mellem
bord og vindue og ind igen. Når du kører i hans bil, hører du absolut
intet nogen steder.

>Så ville den stå på værksted lige så ofte som min Alfa. ca. 20 gange det første år.

Det er jo helt vildt - hvad kunne bringe den på værksted så mange
gange samt ikke mindst hvilket værksted var dét?

/Mogens
Alfa Romeo del grande

Fra : Thomas

Dato : 12-03-04 13:28

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> On Wed, 10 Mar 2004 19:50:10 +0100, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:
>
> Det er jo helt vildt - hvad kunne bringe den på værksted så mange
> gange samt ikke mindst hvilket værksted var dét?

Det var hos Nellemann i Randers.

Listen er naturligvis lang - men her et par højdepunkter:

- Defekt lamdasonde
- Skæve døre
- Utætte sideruder foran
- Problemer med startspærre (bilen kunne simpelthen ikke startes)
- Rust på taget
- Knirkelyde i instrumentpanel
- Knirkelyde i føresæde
- Knirkelyde i A-stolpe
- Skæve bremser efter 20.000 km, 40.000 km. - bremser skiftet efter 42.000
km.
- Flere tilfælde af pærer der sprang i knapper - ca. en time pr. udskiftning
i centerkonsol

Flere af fejlene måtte laves i flere omgange. Specielt startspærren var
åbenbart vanskelig. Det samme med knikelydene... det blev aldrig helt
tilfredsstillende.

Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-04 16:59

On Fri, 12 Mar 2004 13:28:00 +0100, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:

>Det var hos Nellemann i Randers.

Kender dem ikke...

>Listen er naturligvis lang

Det var din første Alfa?

/Mogens

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-03-04 18:14

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kender dem ikke...

> Det var din første Alfa?

....og sidste?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Thomas

Dato : 12-03-04 20:26

"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> wrote in message

> ...og sidste?

Det var både den første (og indtil videre) sidste Alfa. Så længe
samlekvaliteten ikke er bedre, nægter jeg at smide så mange penge på en
bil.... gode køreegenskaber eller ej.

Men specielt plastsamlingerne i instrumentpanelet er under al kritik.
Specielt når jeg sammenligner med den Passat jeg kører i idag.

Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-04 20:42

On Fri, 12 Mar 2004 20:26:14 +0100, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:

>Det var både den første (og indtil videre) sidste Alfa.

Jow, jow - dét forklarer jo sagen. Ikke ment at almindelige mennesker
ikke kan eje een, men det kræver nok lidt ekstra af een
F.eks. at kunne lide at køre bil on a sporty way.

Jeg har haft en del biler i mit liv - det er ikke på nogen måde de
samme mennesker, der køber en Passat (ift. Alfa). No way.

/Mogens

Fra : Thomas

Dato : 12-03-04 22:51

> On Fri, 12 Mar 2004 20:26:14 +0100, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:
>
> Jeg har haft en del biler i mit liv - det er ikke på nogen måde de
> samme mennesker, der køber en Passat (ift. Alfa). No way.

Den forstår jeg ikke??

Hvorfor skulle man ikke kunne gå fra en Alfa til en Passat. Så stor forskel
er der da ikke. På en snoet landevej er Alfaen da langt overlegen - men hvor
ofte kører man på en snoet landevej. Jeg kører næsten altid motorvej (ca.
40.000 km. om året) og der er Passat'en altså Alfaen overlegen. Mindre
vindstøj, mere retningsstabil og mindre motorstøj.

Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 13-03-04 06:43

On Fri, 12 Mar 2004 22:51:15 +0100, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:

>Den forstår jeg ikke??

OK

>Hvorfor skulle man ikke kunne gå fra en Alfa til en Passat. Så stor forskel
>er der da ikke.

Derfor!

>På en snoet landevej er Alfaen da langt overlegen - men hvor
>ofte kører man på en snoet landevej.

Se dét er jo svært at svare på :)

>Jeg kører næsten altid motorvej (ca. 40.000 km. om året) og
>der er Passat'en altså Alfaen overlegen: 1) Mindre
>vindstøj, 2) mere retningsstabil og 3) mindre motorstøj.

Hvilke biler sammenligner du helt præcist?
Uanset hvad nægter jeg at tro på pkt. 2

/Mogens

Fra : Thomas

Dato : 13-03-04 10:08

> On Fri, 12 Mar 2004 22:51:15 +0100, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:

> Hvilke biler sammenligner du helt præcist?
Alfa 156 2,0 og Passat TDI 130 HK.

> Uanset hvad nægter jeg at tro på pkt. 2
Det er jo en ærlig sag.

Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 13-03-04 22:46

On Sat, 13 Mar 2004 10:08:08 +0100, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:

>Alfa 156 2,0 og Passat TDI 130 HK.

>Det er jo en ærlig sag.

Jow, jow - men læser du diverse test på nettet, er Alfa 156 netop
kendt for sin fantastisk styring og retningsstabilitet

/Mogens