Nye tider i VW
Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 10:09

Hejsa

Oplysninger fra Børsen i dag, der refererer fra VW-chef Bernd
Pischetsrieders fremlæggelse af koncernes sparestrategi i går:

- Folkevogne skal være billigere - det nytter ikke, at franskmændene laver
biler der er 8-13 procent billigere, når kunderne ikke føler, at de får
tilsvarende mere bil for pengene i en VW.

- Alle dele af model-paletten skal i højere grad kunne bære sig selv
økonomisk. (Var der nogen, der sagde fiasko-Phaeton?)

- Der er overkapacitet på fabrikkerne, da man kun producerer 5 millioner
biler på en produktionslinie, der har en kapacitet på 6 millioner kroner.
Dette er også en del af koncernens økonomiske "udfordringer".

God arbejdslyst VW - vi glæder os til mere rimelige priser. Måske vil man så
overveje en ny VW en dag.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 10-03-04 10:15

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> [...]
> biler der er 8-13 procent billigere, når kunderne ikke føler, at de får
> tilsvarende mere bil for pengene i en VW.

Kanon. Lyder godt med lidt priskonkurrence. Det vil smitte af på mange
mærker vil jeg tro.

/Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-04 10:48

Peter G C wrote:
> Kanon. Lyder godt med lidt priskonkurrence. Det vil smitte af på mange
> mærker vil jeg tro.

Sikkert mest VW...
Det er da også helt vildt hvad en ny Golf 1,6 FSI koster....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 11:21

On Wed, 10 Mar 2004 10:47:52 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det er da også helt vildt hvad en ny Golf 1,6 FSI koster....

Det er helt vildt hvad en Golf i det hele taget koster. Faktisk
utroligt at så mange har råd til at købe dem.

/Brian
--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-04 11:14

Brian B. Christensen wrote:
> Det er helt vildt hvad en Golf i det hele taget koster. Faktisk
> utroligt at så mange har råd til at købe dem.

Utroligt at så mange prioterer der penge på den måde...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 15:44

On Wed, 10 Mar 2004 11:13:43 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Utroligt at så mange prioterer der penge på den måde...

Det er korrekt. Hvis man gider og kan prioritere på den måde er det jo
op til en selv.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 18:09

meddelelse news:c2mppl$pt8$1@sunsite.dk...

Enig, det er lige til at græde snot over, min ønske model er for mig
ubetalelig.

> Utroligt at så mange prioterer der penge på den måde...

Et gammelt ordsprog siger:
Penge er kun et problem hvis man ikke har dem.

Mon ikke vi kan blive enige om at den store synder er told og skat.
Desuden er en Golf V næsten helt prisharmoniseret, den ligger i den danske
pris inden for det tilladte udsving.
Så bare vent til f.eks PSA bilerne er helt harmoniseret, senest de 01.01.05,
så bilsalget da helt i stå
Man må da håbe at de inden på borgen finder ud af at de har strammet skruen
en tand for meget.
For hver gang prisen skrues 1 krone op i EU harmoniseringens navn stiger
bilen næsten 3 kroner.

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-04 19:06

Claus Petersen wrote:
:: Man må da håbe at de inden på borgen finder ud af at de har strammet
:: skruen en tand for meget.
:: For hver gang prisen skrues 1 krone op i EU harmoniseringens navn
:: stiger bilen næsten 3 kroner.

Ikke korrekt. Regeringen stoppede sidste år afgiften på prisstigningen
(-erne).

M.v.h.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 10-03-04 21:58

On Wed, 10 Mar 2004 19:05:40 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>:: stiger bilen næsten 3 kroner.
>
>Ikke korrekt. Regeringen stoppede sidste år afgiften på prisstigningen

Ja, det er helt vildt
Nu er registreringsafgiften nede på 179,1% (og 104,1%) i stedet for de
"normale" 180% (og 105%).

Fra 1. april falder den for øvrigt til 178,84% (og 103,84%), så der er
*måske* en formue at spare ved at vente lidt med den nye bil

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 13:45

Ja på pairet, men det er kun en sølle hjælp, nedenstående tal fortæller vist
alt.
Hvis en ny model stiger med 5.000 fra fabrikken, skal der nu betales 179,1
pct hvilket slår igennem som en priststigning på kr. 13955
Istedet for 180 pct som vil slå igennem som en prisstigning på kr. 14000,
man kan sq* ikke engang få en ordentlig flske vin for de penge.

Der er lavet et eller andet ubrugeligt (ifølge FDM) index, som ikke hindre
at den enkelt model stiger men tager højde for den gennemsnitlige stigning
på de biler som er med i beregningsgrundlaget.
Der kan af gode grunde ikke beregnes prisstigning på en ny model der
introduceres på markedet, den har den pris den har.
Så de tæller ikke med i indexet.
Så når en ny model f.eks Golf IV eller den kommende nye Peugeot 407
introduceres så får vi smækket.

Deroveni skal der ligges den lovpligtige avance (af de 5000 kr.), som
vistnok er 9,5 pct (=1326 kr,-) oven i de 13955 kr.
Så en 5000 kr. prisstigning fra importør/fabrik vil reelt koste kr. 15.281
på prisskiltet.
Det er desværre ikke sådan at der ikke må ligges mere afgift på en bil.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 14:30

> Så når en ny model f.eks Golf IV eller den kommende nye Peugeot 407
> introduceres så får vi smækket.

Damn der skulle selvfølgelig stå Golf V, nu havde jeg lige vænnet mig til at
skrive IV.

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-04 16:58

On Fri, 12 Mar 2004 13:45:06 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Hvis en ny model stiger med 5.000 fra fabrikken, skal der nu betales 179,1
>pct hvilket slår igennem som en priststigning på kr. 13955

Sådan er det nu ikke i alle tilfælde...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 17:48

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan er det nu ikke i alle tilfælde...

Fortæl !

Toldfar er da ikke sådan lige at løbe udenom.

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-04 17:53

On Fri, 12 Mar 2004 17:48:00 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Fortæl !
>Toldfar er da ikke sådan lige at løbe udenom.

LOL - jow, jow. Du skal blot købe bilen "tung nok"
(over 3 tons og på gule plader -> som en VW Touareg V10)

Citat (modificeret let):
"Den maksimale registreringsafgift for varebiler mellem 3 og 4 tons
totalvægt kan ikke overstige 55.200 kr. Dette vil kunne betyde, at
fabriksmonteret ekstraudstyr i princippet er uden afgift, idet bilens
totale registreringsafgift med ekstraudstyr kan ramme loftet"

Altså hvad kan det ikke blive til om et par år (import)
(ingen afgift eller af mikroskopisk størrelse)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 18:23

> [...]
>
> Altså hvad kan det ikke blive til om et par år (import)
> (ingen afgift eller af mikroskopisk størrelse)

LOL - har godtnok tænkt på hvorfor den og Cayennen er så "billig".

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-04 18:29

On Fri, 12 Mar 2004 18:23:03 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>LOL - har godtnok tænkt på hvorfor den og Cayennen er så "billig".

Jep - og så kører forhandlerne endda med en mega avance på bilerne,
fordi de er, som du nævner, billige med den latterlige afgift på
55.000 kr.

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-03-04 11:50

Brian B. Christensen skrev:

> Det er helt vildt hvad en Golf i det hele taget koster. Faktisk
> utroligt at så mange har råd til at købe dem.

....over 8 år med 2 indtægter, lejebolig, dårlig mad og ussel påklædning
kan meget jo lade sig gøre...

....jeg ku ikke drømme om at betale et hus på landet for en spritny bil
(for ikke at snakke om, hvad servicen koster), når jeg kan få en brugt
Kadett 2,0 GSi for 17½K...

....tjente sidste år dog osse kun totalt 1/4 million brutto...
Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-04 19:59

Hans Paulin wrote:

> ...jeg ku ikke drømme om at betale et hus på landet for en spritny bil
> (for ikke at snakke om, hvad servicen koster),

Nope, det er satme mange penge for en bil

> når jeg kan få en brugt
> Kadett 2,0 GSi for 17½K...

Eller en brugt Ford til en fjerdedel af de 17½

> ...tjente sidste år dog osse kun totalt 1/4 million brutto...

Hmm, hvor meget svarer sådan en kvart million brutto'er til i Danske kroner
?
Jeg troede egentlig stadig at i brugte træklodser som betalingsmiddel
derovre

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-03-04 21:23

Per Beer Hansen skrev:

> Nope, det er satme mange penge for en bil

....ja, det er for vildt...

....men skatten er efter salamimetoden...

> Eller en brugt Ford til en fjerdedel af de 17½

....så ryger hele børneopsparingen jo til bremseskiver...

> Hmm, hvor meget svarer sådan en kvart million brutto'er til i Danske
> kroner ?

....tjae, med dem kan man vel holde liv i ti sjællændere på
overførselsindkomst et godt stykke tid...

> Jeg troede egentlig stadig at i brugte træklodser som betalingsmiddel
> derovre

....vi er da kommet væk fra den rene byttehandel modsat visse andre - så
det går da fremad...
Hans

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-03-04 08:42

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message news:c2nts2$1o15$4@news.cybercity.dk...

> ...tjae, med dem kan man vel holde liv i ti sjællændere på
> overførselsindkomst et godt stykke tid...

Nope! - de bor jo på hotel til 40.000,- om måneden

/Jakob

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 09:01

Jakob Jeppesen skrev:

> de bor jo på hotel til 40.000,- om måneden

....nåe ja; det var egentlig dét, jeg ville ha sagt!
Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 12:53

Hans Paulin wrote:

> ...så ryger hele børneopsparingen jo til bremseskiver...

De Ford'er jeg plejer at køre i, de spiser ikke bremseskiver (mere end andre
biler), så for mig er det ikke noget problem.

> ...tjae, med dem kan man vel holde liv i ti sjællændere på
> overførselsindkomst et godt stykke tid...

Nej nej, det ka' vi sq ik' leve for her ovre, der skal mere til, husk på at
vi har fine vaner

> ...vi er da kommet væk fra den rene byttehandel modsat visse andre -
> så det går da fremad...

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 17:11

Per Beer Hansen skrev:

> De Ford'er jeg plejer at køre i, de spiser ikke bremseskiver (mere
> end andre biler), så for mig er det ikke noget problem.

....de tegneseriehastigheder du ka få 1,6eren op på, ka vel ikke ødelægge
noget som helst...

> Nej nej, det ka' vi sq ik' leve for her ovre, der skal mere til, husk
> på at vi har fine vaner

LOL
Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 17:21

Hans Paulin wrote:

> ...de tegneseriehastigheder du ka få 1,6eren op på, ka vel ikke
> ødelægge noget som helst...

Den løber nu snildt 180 km/t efter speedo, så pas du bare på med din "sløve"
Kadett
Jeg har endda engang hørt om en Sierra 1,6 der jordede en voldtunet Civic,
men det er vist en helt anden historie

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 18:00

Per Beer Hansen skrev:

> Den løber nu snildt 180 km/t efter speedo, så pas du bare på med din
> "sløve" Kadett

....'kay okay!

> Jeg har endda engang hørt om en Sierra 1,6 der jordede en voldtunet
> Civic, men det er vist en helt anden historie

....så skal den vist først pudses i Ultrablitz...
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-03-04 19:23

> ...så skal den vist først pudses i Ultrablitz...
> --

Du glemte vidst 2l TEC2000 i olien....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 19:36

Andreas M. Hansen skrev:

> Du glemte vidst 2l TEC2000 i olien....

....det var jo dét!
Hans

Fra : Olesen

Dato : 11-03-04 20:05

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

how ha'...i er for møj'.
(jeg har tilgengæld næsten ingen rust, og
vanger + dørbunde er selvfølgelig originale.:)

Fra : Olesen

Dato : 11-03-04 20:04

> ...så skal den vist først pudses i Ultrablitz...

Turtle...........

Fra : Olesen

Dato : 11-03-04 20:03

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har endda engang hørt om en Sierra 1,6 der jordede en voldtunet Civic,
> men det er vist en helt anden historie

1 fjer + 5 høns..

Fulgte til dørs var snakken nu.
Og da data for en given Civiq kom på
banen, var det ikke SÅ usansynligt alligevel...
-og de data man ofte ser for bilers evner
i mellemaccelerationerne tyder da også på,
disciplinen ikke var helt umulig.:

MVH

Fra : Deaster

Dato : 10-03-04 15:36

Brian B. Christensen wrote:

> Det er helt vildt hvad en Golf i det hele taget koster. Faktisk
> utroligt at så mange har råd til at købe dem.

Mjaaa, jeg har nu godt nok ikke set mange af Golf V selvom den efterhånden
har været til salg et stykke tid.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 12:04

> Sikkert mest VW...
> Det er da også helt vildt hvad en ny Golf 1,6 FSI koster....

Helt enig.

Jeg sad og kikkede på, hvad den nye 2.0 TDi ville koste i min
"ønske-version". Den endte på 490.000 kroner med læder, xenon, klima etc.
Grotesk for sådan en lille potte...!

Synd også at de forlader 1,8T-motoren med de muligheder, som den havde.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-04 12:40

Jan W. Nielsen wrote:
> Jeg sad og kikkede på, hvad den nye 2.0 TDi ville koste i min
> "ønske-version". Den endte på 490.000 kroner med læder, xenon, klima
> etc. Grotesk for sådan en lille potte...!

Var lige inde og kigge...
21.074 kr. for 14" alufælge i stedet for std. fælge...

Er de lavet af guld?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-03-04 12:44

Morten Fruergaard wrote:

> Var lige inde og kigge...
> 21.074 kr. for 14" alufælge i stedet for std. fælge...
>
> Er de lavet af guld?

Tror du ikke man lige skal vente med at få dem monteret til *efter*
registreringsafgiften er betalt?

Det er stadig urimeligt dyrt.

--
Roberto Saldo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-04 12:46

Roberto Saldo wrote:
> Tror du ikke man lige skal vente med at få dem monteret til *efter*
> registreringsafgiften er betalt?

Jo, helt sikkert...

> Det er stadig urimeligt dyrt.

Nemlig.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-04 12:46

Roberto Saldo wrote:
> Tror du ikke man lige skal vente med at få dem monteret til *efter*
> registreringsafgiften er betalt?

Jo, helt sikkert...

> Det er stadig urimeligt dyrt.

Nemlig. Standard fælgene/dæk har vel også lidt værdi...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-04 12:46

Fra : Olesen

Dato : 10-03-04 15:54

meddelelse news:c2muqm$21j$1@sunsite.dk...

> Var lige inde og kigge...
> 21.074 kr. for 14" alufælge i stedet for std. fælge...
>
> Er de lavet af guld?

Det er anhængertrækket...var det ikke 15.000,- for et træk ???

Fuldstændigt hen i vejret.
En god trailer koster vel max 1/3....

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-04 19:12

Olesen wrote:
::: Er de lavet af guld?
::
::
:: Det er anhængertrækket...var det ikke 15.000,- for et træk ???
::
:: Fuldstændigt hen i vejret.
:: En god trailer koster vel max 1/3....

Mon ikke Brenderup komme med et til 4.000,-

M.v.h.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-03-04 20:47

> Det er anhængertrækket...var det ikke 15.000,- for et træk ???

Er det ikke noget med at Vw foreskriver at træk ikke må eftermonteres men
skal leveres ab fabrik af hensyn til elektronikken ? - det mener jeg at have
hørt...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Sand.

Dato : 10-03-04 22:26

Andreas M. Hansen wrote:
> Er det ikke noget med at Vw foreskriver at træk ikke må eftermonteres
> men skal leveres ab fabrik af hensyn til elektronikken ? - det mener
> jeg at have hørt...

Det nye elektriske system er mere avanceret end det gamle, men det kan lade
sig gøre at eftermontere hvis man har valgt forkert da man købte bilen. VW i
Flensborg har gjort det på en 2 mdr. gammel Golf V, men det tog en dagsløn

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 13:52

> Er det ikke noget med at Vw foreskriver at træk ikke må eftermonteres men
> skal leveres ab fabrik af hensyn til elektronikken ? - det mener jeg at
have
> hørt...

Det kan godt eftermonteres på nye VW.
Men der er elektronik med i spillet, da lys er styret vi CAN bus skal man
have en lille CAN enhed tilkoblet CAN-gatewayen som fysisk er placeret i
instrumenthuset. Derefter skal der konfigureres elektronisk.
Så for at eftermontere et træk på f.eks en Touran skal ikke blot monteres
med der skal installeres ovennævnte elektronik og ledningsnet.
Det kræver en del af og påmontering af paneler og instrument bord.

Fagre nye verden.

Som Martin Sand skriver - en dagsløn skal der til, det er vel knap 5000 kr,
i montering.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-03-04 17:37

mit efternavn . com> wrote:

>Sikkert mest VW...
>Det er da også helt vildt hvad en ny Golf 1,6 FSI koster....

Som desuden skal kører på 98 Oktan for at fungerer optimalt.
Flemming Jacobsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-03-04 21:36

> "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Kanon. Lyder godt med lidt priskonkurrence. Det vil smitte af på mange
> mærker vil jeg tro.
>
> /Peter

Mon ikke det primært vil ramme Seat og Skoda, for det er jo de billige
alternativer til VW.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 10-03-04 13:22

Jan W Nielsen skrev:

> God arbejdslyst VW - vi glæder os til mere rimelige priser. Måske vil man

> overveje en ny VW en dag.

Det vil nok også betyde at brugtpriserne falder så. Det må være surt at
ligge i overlappet mellem gamle og nye priser så

Vh

Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-04 19:55

Jan W Nielsen wrote:
> Hejsa
>
> Oplysninger fra Børsen i dag, der refererer fra VW-chef Bernd
> Pischetsrieders fremlæggelse af koncernes sparestrategi i går:

http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=72108
Jeps bare fyr 5000 medarbejdere, så passer pengene

Per
www.perbeer.ninja.dk