væske på batteri?
Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 08:24

Hejsa Alle

Jeg har et problem mit batteri kan ikke holde strøm, og så har jeg skruet
propperne ud, og alle celler har væskestand under det T der hænger ned !!
mon det så ikke vil hjælpe med noget mere væske?? men hvad hælder man på ??
dem vand eller battsyre??

Mvh
Morten

Fra : Jensn

Dato : 10-03-04 09:10

"Juel" <kongen-gadvide hvad der skal stå her-starchild.dk> skrev i en
meddelelse news:404ec281$0$28863$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> mon det så ikke vil hjælpe med noget mere væske?? men hvad hælder man på

Demiraliseret vand, destileret vand eller hvad de nu kalder det - endelig
ikke bare
vand fra vandhanen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Johnny

Dato : 10-03-04 10:33

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Demiraliseret vand, destileret vand eller hvad de nu kalder det - endelig
> ikke bare
> vand fra vandhanen

Ved du evt. hvorfor man endelig ikke må tage vand fra vandhanen? Indeholder
det for meget "snask", og hvordan bliver det et problem?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-03-04 10:45

Johnny wrote:
> "Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ved du evt. hvorfor man endelig ikke må tage vand fra vandhanen? Indeholder
> det for meget "snask", og hvordan bliver det et problem?

Snadsket er mineraler der sætter sig på de indre dele af akkumulatoren
og gør ødelægger den kemiske process der får den til at fungere.

Derfor demineraliseret vand.

--
Roberto Saldo

Fra : edob

Dato : 10-03-04 17:44

> Ved du evt. hvorfor man endelig ikke må tage vand fra vandhanen?
Indeholder
> det for meget "snask", og hvordan bliver det et problem?

Vandhanevand indeholder kalk. Det vil sætte sig på pladerne som et ganske
tyndt isolerende lag, som gør at batteriet mister kapacitet.

Brug derfor demineraliseret eller destileret vand - ligesom til
dampstrygejernet.

V.h. Frank

Fra : ERLO

Dato : 10-03-04 10:58

Køb et nyt batteri !!
Når først væsken er væk så er batteriet slidt op.
Du giver bare dig selv et nyt læs af problemer ( overbelastnig af
generator - ødelæggelse af starter osv -osv)
Væk med skidtet. Nyt på.
Harald Nyborg har pt tilbud på akkumulatorer under 60 Amp til 175,- kr..
Med venlig hilsen
ERLO
*** STØDDÆMPERE ***
til alle biler
HAVES
www.logst.dk

Fra : Thomas Johansen

Dato : 10-03-04 11:21

nemere at købe et nyt. Koster kun et par hundrede !!!