Vedr DVB
Fra : Søren Christensen

Dato : 09-03-04 23:00

Hej

Var der nogle der så Danmarks væreste bilist?
De skulle på orinteringstur.
Undervejs blev de præsenteret for et lyssignal der ikke skiftede til
grønt for at tjekke deres tålmodighed. Det var på en lille skovvej. Tøserne
blev utålmodige og efter et stykke tid kørte de alligevel forbi
rødt.
Da de kom tilbage fik de at vide af dommerne, at man ALDRIG måtte køre over
for rødt, selv om det aldrig blev grønt.
Så er det her mit spørgsmål kommer.

Noget som jeg selv har prøvet.
Hvis man holder i et lyskryds og lortet er brudt ned og ikke bliver grønt.
Hva fanden gør man så???
Personligt orinterer jeg mig og krydser alligevel som i et ihvert andet
kryds uden signaler eller som hvis skidtet helt var gået sort.
Men det må man jo så ifølge dommerne absolut ikke.
Men man må da vel heller ikke bare begynde at bakke midt i et lyskryds.
Der er jo for det meste ensrettet. Og nogle gange med midterrabat.
Og at begynde at bakke ser jeg da som en meget større fare for evt bagfra
kommende.
Skal man så bare holde og blomstre til lortet, en tidlig morgen måske bliver
reperaret?

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 23:37

> Noget som jeg selv har prøvet.
> Hvis man holder i et lyskryds og lortet er brudt ned og ikke bliver grønt.
> Hva fanden gør man så???

Men venter ca. 5 min. og så kigger man til begge sider.....venter til det er
frit og kører over for rødt........man kan sgu da ikke holde der i timevis
det er da for dumt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-03-04 23:38

Søren Christensen wrote:

> Skal man så bare holde og blomstre til lortet, en tidlig morgen måske
> bliver reperaret?

I min indre bog står der

1) Kør ALDRIG overfor rødt.
2) virker signalet ikke, så gælder de andre tavler/normale regler for
vigepligt.

Jeg mener derfor at en vurdering om signalet er defekt derfor er korrekt
(men det er mere end 2 minutter...).

Nu så jeg heller ikke hvor langt der var til det "anden ende" mit
indtryk var at de kunne se den anden side (hvor de evt modkørende vil
holde).

--
regards, Peter Larsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-03-04 00:31

On Tue, 09 Mar 2004 23:38:10 +0100, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu så jeg heller ikke hvor langt der var til det "anden ende" mit
>indtryk var at de kunne se den anden side (hvor de evt modkørende vil

Der var vidstnok ikke en anden ende og det var meningen at signalet ikke
skulle virke og at de skulle bakke tilbage.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 10:09

> Der var vidstnok ikke en anden ende og det var meningen at signalet ikke
> skulle virke og at de skulle bakke tilbage.

hehe jeg har oplevet det een gang hvor jeg skulle ud fra min arbejdsplads og
den blev ved med at lyse rødt. Holdt vel en 4-5 min. uden at den skiftede.
Så fik jeg nok og kørte over for rødt.......jeg skulle godt nok ikke
overnatte på arbejdspladsen da det er eneste udkørsel
Vagten sagde til mig "du kan da ikke bare køre over for rødt" fordi han
kunne se det på sit overvågningskamera.........gosh mand det er da for lamt
at tro at man kan "frihedsberøve" mig på grund af et lys som ikke fungerer

(Nogen gange må man også kunne bruge sin sunde fornuft)

--
Tom

Fra : phk

Dato : 10-03-04 00:58

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:404e3e50$0$27406$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Var der nogle der så Danmarks væreste bilist?

Ja selvfølgelig ;)

> [...]
over
> for rødt, selv om det aldrig blev grønt.

Så er det her min kommentar kommer.

Lad os nu antage at alle var kørt forbi signalet efter at have ventet i
passende tid på at det skiftede - undtagen en som bakkede. Hvor nemt havde
det så lige været for dommerpanelet at skille nogen ud - med mindre man
ændrede på betingelserne. Nemlig bestemte sig for at det flertallet gør er
OK?

At man kører videre når det ikke har skiftet efter et par minutter er da nok
det mest fornuftige at gøre. Ellers kunne man holde i flere timer hvis man
som MC-kører kommer til en lysregulering kommunen ikke har sørget for
reagerer på en MC.

Og en lille udfordring til Henriette, som igen skulle forestille at være
Danmarksmester i de discipliner hun udsætter Danmarks værste bilister for,
denne gang i bakning med campingvogn ... jeg udfordrer dig til en lille duel
i alle de ting man kan stille op til ... på lige fod og uden "kameratricks".

Jeg ville godt give en hund for at se Henriettes forsøg på at få
campingvognen på plads :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Soren Kuula

Dato : 10-03-04 07:39

Hej,

> [...]
> i alle de ting man kan stille op til ... på lige fod og uden "kameratricks".
>
> Jeg ville godt give en hund for at se Henriettes forsøg på at få

Hun ER ikke nogen stjernebilist selv overhovedet - ud fra min enkelter
erfaring : Den gang der var "udfordringen¨, var hun godt i gang med at
koere mig ned, udenfor Silvan i Aarhus. Hun bemaerkede diet ikke engang,
men hun havde osse travlt med at tale til kameraet :)

MVH

Soren

Fra : Jonas R.

Dato : 10-03-04 08:30

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
SNIP

> [...]
duel
> i alle de ting man kan stille op til ... på lige fod og uden

Sjovt jeg sad og tænkte det samme, jeg tror ikke en skid på hun klarede det
i første hug, ellers har hun sikkert øvet sig før.
Men den med at bakke en campingvogn er jo også lidt plat... Jeg ved satmne
ikke om jeg kunne have bakket en campingvogn ind, jeg tror da nok jeg skulle
have prøvet et par gange....

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-03-04 17:34

On Wed, 10 Mar 2004 00:58:29 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>i alle de ting man kan stille op til ... på lige fod og uden "kameratricks".
>
>Jeg ville godt give en hund for at se Henriettes forsøg på at få

Hvis man kiggede godt efter så kunne man faktisk se at det ikke var
lykkedes for hende i første forsøg
Flemming Jacobsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-03-04 20:51

> [...]
duel
> i alle de ting man kan stille op til ... på lige fod og uden

For mig at se da Henriette skulle ind på pladsen, kunne hun da ikke komme
forbi skraldespanden uden at ramme den. Men pludselig blev der klippet og
hun var kommet derind.

Venligst

Fra : Jonas R.

Dato : 10-03-04 08:33

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> SNIP
> Hej
>
> Var der nogle der så Danmarks væreste bilist?

Jeps det er jo sindsygt grinern....

> De skulle på orinteringstur.

Hvad sker der for de 2 jyder, furck de er dårlige til at læse et kort ....

> [...]
Tøserne
> blev utålmodige og efter et stykke tid kørte de alligevel forbi

Ja hvilket enhver anden da også havde gjort ... Man sidder sku da ikke og
glor foran et lydskryds... Har da oplevet at nogen af de sensor lys er gået
i stykker inde på østerbro og så kan man ellers side og glo, jeg kørte over
efter 7 min.... Hvem siger også man kan bakke hvis der holder en bagved ...

Men det er stadig god underholdning, især hende den gamle, jeg håber hun
skal op til en ny køreprøve får så får hun da aldrig kørekort igen LOL

/JOnass

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-04 10:55

> [...]
> kommende.
> Skal man så bare holde og blomstre til lortet, en tidlig morgen måske

Jeg så det også i går, og er helt enig med dig, jeg ville også køre, hvis
det så ud som om det var defekt, om det er 2 eller 5 min. ved jeg ikke, men
trafikken skal jo afvikles !!
I øvrigt synes jeg det er lidt plat at have som opgave, at bakke med den
største campingvogn i landet, og så belønne en der har prøvet det før! Jeg
har ALDRIG prøvet at bakke med en trailer eller lign., så jeg ville også nok
også have svært ved det - dog nok ikke som hende det gamle fjols

--
Thomas H - www.thhe.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 10-03-04 12:55

Thomas H. <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

> har ALDRIG prøvet at bakke med en trailer eller lign., så jeg ville også nok
> også have svært ved det - dog nok ikke som hende det gamle fjols

En start kunne jo være at bruge spejlene eller kigge bagud. Det er ikke
nemt at se hvad man laver ved at kigge forlæns :)

--
-René

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-03-04 11:13

Søren Christensen wrote:
> Var der nogle der så Danmarks væreste bilist?
> De skulle på orinteringstur.
> Undervejs blev de præsenteret for et lyssignal der ikke skiftede til
> grønt for at tjekke deres tålmodighed. Det var på en lille skovvej.

Jeg havde selv kørt over for "det røde lys" hvis jeg mødte det..
Selvfølgelig ikke hvis jeg var med i det program, der ved man jo at det er
en test, men ellers, så havde jeg bare kørt stille og roligt ned af vejen..
Den var jo så bred at 2 biler fint kan passere hinanden, og når der ingen
biler er kommet forbi efter man har siddet der i et minut, så kommer der nok
heller ingen :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mogens...

Dato : 10-03-04 20:56

On Tue, 9 Mar 2004 22:59:48 +0100, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Var der nogle der så Danmarks væreste bilist?

Jow, jow...

>Hvis man holder i et lyskryds og lortet er brudt ned og ikke bliver grønt.
>Hva fanden gør man så???

Følger de vejtavler, der hænger på et hvert lyskryds:
Trekant på spidsen.

>Skal man så bare holde og blomstre til lortet, en tidlig morgen måske bliver
>reperaret?

Nej - man følger som sagt blot vejtavlernes anvisning. Kein Problem.

/Mogens

Fra : Leonard

Dato : 10-03-04 22:21

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Følger de vejtavler, der hænger på et hvert lyskryds:
>Trekant på spidsen.

>Nej - man følger som sagt blot vejtavlernes anvisning. Kein Problem.

Men hvor står det at det er tilladt når lortet ikke virker?
Det eneste jeg kan finde i færdselsloven er at hvis der er
trafikregulering med signalanlæg eller af politiet, så er det disse
der gælder og ikke skiltene.

§ 4. Trafikanter skal efterkomme de anvisninger for færdslen, som
gives ved færdselstavler, afmærkning på kørebane eller cykelsti,
signalanlæg eller på anden måde, jf. § 95.

Stk. 2. Trafikanter skal efterkomme de anvisninger for færdslen,
som gives af politiet eller andre, som trafikministeren har bemyndiget
til at regulere færdslen, jf. § 89. Disse anvisninger skal efterkommes
forud for anvisninger i stk. 1.

Stk. 3. Anvisningerne i stk. 1 og 2 skal efterkommes forud for
færdselsreglerne.

Stk. 4. Trafikanter skal uanset afmærkning, der tilkendegiver
ubetinget vigepligt, rette sig efter signalanlæg, der regulerer
færdslen i det pågældende vejkryds.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php