VW Bobble m. automatgear
Fra : Leonard

Dato : 09-03-04 22:21

Blev den gamle VW Bobble produceret med automatgear?
Er det muligt at skifte gearkassen i en med manuel til automat?
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-03-04 22:30

Leonard skrev:
> Blev den gamle VW Bobble produceret med automatgear?
> Er det muligt at skifte gearkassen i en med manuel til automat?

....ja x 2
Hans

Fra : Leonard

Dato : 09-03-04 22:39

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote:

>...ja x 2

Godt, så er det næste naturlige spørgsmål om det er til at opdrive en
af delene?
Gode hints til links er velkomne ... eller bare links hvor det kan
findes.

Fra : johnny

Dato : 10-03-04 20:52

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> af delene?
> Gode hints til links er velkomne ... eller bare links hvor det kan

prøv at kigge på www.vwnettet.dk der er masser af info om luft kølede vw'er
Go' fornøjelse
Johnny

Fra : Leonard

Dato : 10-03-04 22:08

"johnny" <lada42@hotmail.com> wrote:

>prøv at kigge på www.vwnettet.dk der er masser af info om luft kølede vw'er
>Go' fornøjelse

Tak, det ser ud til at der findes både alm. automatgear og
converterløsningen. Så vidt jeg kan se kan jeg bruge begge dele, for
en converter kobler jo også ud når man holder stille på bremsen.
Desværre ser det også ud som om begge typer er belagt med guld

Fra : ERLO

Dato : 10-03-04 09:58

Hej
Jeg har aldrig set en VW type 1 med automatgear!

(Type 3 havde almindelig 3-gears automatgearkasse som vi kender den fra
andre biler.)

Til gengæld har jeg haft flere med SAXOMAT-kobling.
Koblingen var erstattet med en converter ligesom den der sidder på
automatgearkassebiler.
Gearknoppen på gearstangen kunne vippes for at aktivere koblingen og så
satte man den i gear ( der var tre fremadgående) og på denne måde kørte man.
I bagskærmskasserne sad der to store beholdere som indeholdt
automatgearkasseolie og inderskærmene var forsynet med to meget store huller
til oliebeholderne.
Bundrammen på denne type bil er ikke udstyret med føringsrør til
koblingskabel - det betyder at man kan konvertere fra 4-gears standardbil
til SAXO-mat men ikke omvendt.

Med venlig hilsen
ERLO

--
*** STØDDÆMPERE ***
til alle biler

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-03-04 11:43

ERLO skrev:

> Hej
> Jeg har aldrig set en VW type 1 med automatgear!

....jeg har nu set flere (udlært på lageret hos VW ca. år 1973) som der
stod "Automatic" på bagklappen af - har dog ikke prøvet at køre i nogen
af dem, så det ka være, at det ikke var en traditionel automatgearkasse,
som du skriver...

> (Type 3 havde almindelig 3-gears automatgearkasse som vi kender den
> fra andre biler.)

....411 har jeg prøvet med en alm. automatgearkasse...

....findes type 1 ikke med en traditionel automatgearkasse - og kan den
ikke bygges om til det - beklager jeg mine fejlagtige oplysninger
overfor Leonard...
Hans